Skocz do zawartości

Blokowanie się zacisku przedniego koła


Gość wojtek-ef

Rekomendowane odpowiedzi

Witam i proszę oczywiście o radę. Może problem był już wałkowany na forum, ale nie mogłem nic znaleźć na ten temat. Otóż blokuje mi się przednie prawe koło. Ostatnio ledwo dojechałem do domu - myślałem, że zapali mi się opona od zablokowanego hamulca. Powodem tego jest nieprawidłowa praca cylinderka w zacisku hamulca - cylinderek potrafi się zawieszać i czasami nie chce wrócić do pierwotnego położenia (jak to orzekł mechanik). Zacisk był przez niego zdemontowany, cylinderek wyczyszczony i "rozruszany" i po tym wszystkim postawiona powyższa diagnoza.

Czy cylinderek w zacisku hamulcowym Astry G można wymienić, czy należy wymienić cały zacisk hamulca czy też można zrobić coś innego aby jego praca była prawidłowa. Szukałem w Allegro i sklepach internetowych i nigdzie niczego takiego nie znalazłem (są tylko do Astry F) a nie chciałbym wydawać kasy na cały, nowy zacisk (600-800 zł). Nie znam szczegółów konstrukcji całego zacisku. Mechanik powiedział, że się rozejrzy za "zestawem naprawczym" a mi zależy na czasie....

 

Z góry dziękuję za wszelkie wskazówki

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wojtek-ef od wczoraj mam identyczny problem w tym samym modelu Astry co Twój. Mam pytanie czy wyczyszczenie tego cylinderka pomogło, a może znalazłeś "zestaw naprawczy"??

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacisk używany to koszt od 100 zł w górę.

Zestawy naprawcze są różne - od zestawów tylko z osłonkami gumowymi ("oringiem"), tulejkami prowadzącymi itp. do zestawów j.w. a dodatkowo z tłoczkami.

Zawsze można samemu zdemontować zacisk (jakieś 10 minut pracy) i w domku wypolerować tłoczek np "filcem" czy coś w tym stylu. Jeżeli wżery na tłoczku będą głębokie to oczywiście do wymiany.

Montaż po regeneracji zacisku wiąże się z odpowietrzaniem hamulców.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

byłem dziś u mechanika, coś tam poczyścił, po majstrował przy czujniku pod pedałem hamulca i po przejechaniu około 50 km na krótkich odcinkach wszystko prawie było ok, no właśnie prawie, ponieważ zaczęła mi się czasami świecić kontrolka emisji spalin, która po naciśnięciu hamulca gaśnie. czy ten "cudotwórca" mógł coś zepsuć?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie pod pedałem hamulca jak pamietam jest tylko krańcówka od świateł stop. A ten wężyk o którym pisałem wcześniej wymieniałem już z lewej i prawej strony w swoim escorcie. Felga tak się grzała że stopił się kapsel i było sporo dymu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wszystkim za rady. Jutro idę do "Intercars" po zacisk regenerowany - koszt ok. 470 zł LAUBER. Myślę, że będzie OK. Tak dla informacji w serwisie Opla w Koninie taki sam regenerowany - 560 zł pod warunkiem, że oddam swój zużyty, natomiast nowy oferowano mi za ok. 850 zł :(

Pozdrawiam wszystkich

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności