Skocz do zawartości

Blokowanie się zacisku przedniego koła


Gość wojtek-ef

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ja mam problem z trzymajacym hamulcem mimo ze wyczyscilem i posmarowalem prowadnice i cylinderek tez został nasmarowany. Załozylem nowe tarcze i klocki tylko tego druta co wchodzi w bok klocka nie załozylem bo niemam wiecie moze do czego sluzy ten drut wiem ze dziala on na zasadzie sprezyny ale to moze byc wina grzejacych sie hamulcow? .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta blaszka to sygnalizator zużytych klocków.Kupiłeś klocki bez sygnalizacji i tyle (nie wszystkie to mają).Sprawdziłeś czy tłok swobodnie się porusza?Warto go rozruszać przez wciśnięcie do konca i naciskając kilka razy pedał hamulca (tak żeby się wysunął 2-3 cm)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 lat później...

Chyba ten model tak ma. Mnie dzisiaj się to trafiło. Przednie prawe Koło.... cylinderek nie odbija a na feldze można jajka usmażyć. Ma ktoś jeszcze jakieś pomysły? Z góry dzięki za odp. A jeszcze lepiej jakby ktoś miał namiary na takie elementy  w Belgii. 

A jeszcze jedno. Czy ktoś wie jak to jest z LPG? Podobno ten model (astra 2) tak ma że świeci engine gdy ma się założony gaz. 

Edytowane przez BASTYAN

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WITAM

Moim zdaniem jeżeli mamy problem z zaciskami i chcielibyśmy je naprawić,  może warto wziąć pod uwagę demontaż całego zacisku uszkodzonego, rozłożyć na części pierwsze i jeżeli zajdzie taka potrzeba zakupić zestaw naprawczy dedykowany pod dany zacisk, nie ma jednych i tych samych , różnią się od siebie wielkością tłoczka. A jeżeli chce się już kupić jak koledzy wyżej gotowy zacisk to warto rozebrać i dać części do piaskowania zawsze jest to tańsza alternatywa niż odrazu kupować zacisk za powyżej 700-800 pln. a jesteśmy pewni że będzie to nasz zacisk i będzie pasował do auta, wyczyszczony jak należy, należy tylko zakupić zestaw naprawczy i wszystko poskładać do kupy, należy także sprawdzić odrazu przewody hamulcowe elastyczne często także one są do wymiany. nie zapominać należy iż po złożeniu wszystkiego warto wymienić płyn hamulcowy oraz odpowietrzyć układ hamulcowy. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, BASTYAN napisał:

Chyba ten model tak ma. Mnie dzisiaj się to trafiło. Przednie prawe Koło.... cylinderek nie odbija a na feldze można jajka usmażyć. Ma ktoś jeszcze jakieś pomysły? Z góry dzięki za odp. A jeszcze lepiej jakby ktoś miał namiary na takie elementy  w Belgii. 

A jeszcze jedno. Czy ktoś wie jak to jest z LPG? Podobno ten model (astra 2) tak ma że świeci engine gdy ma się założony gaz. 

Nie - ten model tak nie ma - jak dbasz tak masz.

W dużej mierze stan pojazdu zależy od jego prawidłowego serwisowania - czyli wymiana płynów eksploatacyjnych jak zaleca producent autka - dotyczy to też płynu hamulcowego - nie tylko oleje, płyn chłodniczy czy filtry.

Skoro koło było tak gorące to już pewnie i tarcza do wyrzucenia.

Zacisk do rozbiórki i regeneracji - lub wymiana na nowy - jak płyn hamulcowy fabryczny to do wymiany z przepłukaniem układu. Ale też przyjrzał bym się przewodom elastycznym oraz mocowaniu zacisku, ślizgów i jarzma. Serwis hamulca to nie tylko wymiana klocków i tarcz ale też czyszczenie siedziska klocka itp.

Na all.. można kupić części z wysyłką za granice.

Skoro świeci się check engine - to trzeba sprawdzić dlaczego - bo za chwile napiszesz że wypaliło mi LPG zawory czy tłoki.

Instalacją LPG też należy się czasem zająć, wymienić filtry sprawdzić prawidłowe ustawienia itp.

Ale to jest moje zdanie Ty do tego możesz podchodzić inaczej.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za  odpowiedź. Całkowicie się z tobą zgadzam. Co do opelka to dopiero go kupiłem może miesiąc w stecz. Jest w fajnym stanie i wszystko działa prawidłowo no nie licząc wymienionych wad. Ktoś mi mówił co do LPG że świeci engine to dlatego że ma LPG. Cytat wymieniony przez ciebie wziął się z zamieszczonych na forum tematów odnośnie chamulca prawego przedniego koła. Zazwyczaj staram się wymieniać na bieżąco płyny itp w zakupionych autach ale teraz czas na to nie pozwala no i pogoda. Czy serwisowany? Tego nie wiem natomiast muszę znaleźć chwilę na podlubanie. Jeszcze raz dzięki za odp

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Dziękuję wszystkim z ba odpowiedź. Do wymiany cały zacisk poszedł. Ale co ciekawsze teraz mam gorszy problem. Nawet nie wiem jak to opisać. Autko jeździło fajnie i dzisiaj wróciłem z pracy bez problemu. Za jakąś godzinę odpalam a tu coś stuka pomyślałem że coś z tłumikiem ale nie. Jak odpalam słychać jakby coś w silniku latało, może nawet wiruje w raz z dodawaniem gazu a jak wciskam sprzęgło to jakby trochę inny dźwięk tego wirowania był. Obojętnie czy zimny czy gorący silnik. Mimo to jeździ ale obawiam się żeby coś nie stało się jeszcze dziwniejszego. Wie ktoś o co chodzi? 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności