Skocz do zawartości

Problem z gazem - Astra II 1,6 8V


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Rok temu kupiłem opla astrę g z silnikiem 1,6 8V 85KM, założyłem instalację gazową drugiej generacji, przez jakieś pół roku autko chodziło na gazie bez żadnych problemów (przejechałem jakieś 8-10 tys. km.) po tym czasie zaczęły się problemy, silnik zaczął strzelać i to niezależnie od pogody i obrotów (potrafił strzelić i przy manewrowaniu na parkingu i przy wyprzedzaniu prędkość 120km/h) po takim wystrzale zapalała się kontrolka awarii "check" i pojawiały się kłopoty z obrotami, a mianowicie spadały do 300-400 i przeważnie silnik gasł. Po podłączeniu po komputer wychodziło, że jest zły skład mieszanki, a to błąd na pierwszym lub trzecim cylindrze. Mechanik skasował błędy, wymienił świece, cewkę ale to niestety nie pomogło. Aktualnie po ostatniej regulacji gdy przejechałem jakieś 300 km. znowu był wystrzał na liczniku dziennym zapaliło się "INSP" i są podobne objawy jak opisałem poprzednio tylko nie pali się kontrolka "check" a za to przy większych prędkościach na poszczególnych biegach auto zachowuje się tak jakby brakowało gazu. Może ktoś miał coś podobnego i coś mi podpowie.

Dziękuję za pomoc

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

proszę o rade mam Astre 2 z 98r 8v najprostszy motor z jedno punktowym wtryskiem paliwa jaki najlepiej zamontować gaz ?

Załóż zwykłą najprostrzą, najtańszą, jak chcesz oszczędzić, ten silnik nadaje się pod każdą.

 

[ Dodano: Pią Lis 06, 2009 10:15 ]

Witam!

Rok temu kupiłem opla astrę g z silnikiem 1,6 8V 85KM, założyłem instalację gazową drugiej generacji, przez jakieś pół roku autko chodziło na gazie bez żadnych problemów (przejechałem jakieś 8-10 tys. km.) po tym czasie zaczęły się problemy, silnik zaczął strzelać i to niezależnie od pogody i obrotów (potrafił strzelić i przy manewrowaniu na parkingu i przy wyprzedzaniu prędkość 120km/h) po takim wystrzale zapalała się kontrolka awarii "check" i pojawiały się kłopoty z obrotami, a mianowicie spadały do 300-400 i przeważnie silnik gasł. Po podłączeniu po komputer wychodziło, że jest zły skład mieszanki, a to błąd na pierwszym lub trzecim cylindrze. Mechanik skasował błędy, wymienił świece, cewkę ale to niestety nie pomogło. Aktualnie po ostatniej regulacji gdy przejechałem jakieś 300 km. znowu był wystrzał na liczniku dziennym zapaliło się "INSP" i są podobne objawy jak opisałem poprzednio tylko nie pali się kontrolka "check" a za to przy większych prędkościach na poszczególnych biegach auto zachowuje się tak jakby brakowało gazu. Może ktoś miał coś podobnego i coś mi podpowie.

Dziękuję za pomoc

Jedź po prostu do gazownika na regulacje i sprawdzenie mieszanki.

Takie wybychy nie są zdrowe, szczególnie dla układu dolotowego (ale nie tylko)

Nie wykluczone też, że wybuch wygiął Ci blaszkę w przepływomierzu.

Przepływomierz morzesz sobie śmiało sprawdzić sam.

Jak jest wygięta to kiszka, raczej jej nie wyprostujesz tak jak powinna być, chociaż jest to możliwe :(

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

proszę o rade mam Astre 2 z 98r 8v najprostszy motor

z jedno punktowym wtryskiem paliwa jaki najlepiej zamontować gaz ?

II generacja, np Bingo

mieszalnik nad przepustnicą, reduktor do 100kM starczy

całościowy koszt instalacji z montażem nie przekroczy 1600-1700zł

 

W x16szr nie ma przepływomierza.

dokładnie tak

rolę przepływomierza przejmuje mapsensor

ŻADEN jednopunkt GM nie ma przepływki

 

[ Dodano: Sob Lis 07, 2009 21:07 ]

silnik zaczął strzelać i to niezależnie od pogody i obrotów

w związku z checkiem obstawiam na konieczność regulacji lub wymianę drobiazgów reduktora, bo możliwe że go coś napadło

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do tego silnika tylko II gan. bo do monowtrysku sekwencji nie da rady założyć, ja osobiście mam Bingo M i parownik Lovato najmniejszych problemów z LPG nie mam, oczywiście co 10 tys jeżdze na regulacje, mam sprawdzonego gazownika i on tak zaleca koszt malutki i żadnych strzałów (koszt 20 zł) a przy zwykłej instalce to ważne.

Co do wystrzałów zacznij od świec i przewodów (ja wymieniam co 20-30 tys) oczywiście zalecam podjechac do innega na ustanienie przeciez jest kupe pseudo fachowców i naprawde 10 tys na LPG to już najwyższy czas na wyregulowanie pilnuj tego i wymiany swec,przewodów a problemy znikną

I oczywiście sprawdz filterek gazu czy sie nie zapchał i sonde lambde

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności