Gość Anonymous Opublikowano 6 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2009 Witam. Tracę już powoli nadzieję na ten samochód czy ktoś z was miał już taki problem?? Pisałem już na innym temacie ale nikt mi nie odpisał mam Asterkę F Kombi 2.0 8 v 1993 z LPG Sekwencja Podczas wilgoci strasznie szarpało silnikiem wyglądało jakby chodził tylko na 1 lub dwóch świecach. Rutynowo zacząłem od najprostszych rzeczy wymiana świec,kabli WN. Potem wreszcie samochód po odpaleniu chodził jak traktor pracował to na 4 świecach to na 3 i gasł.i jeszcze żeby było śmieszniej listwa od instalacji gazowej co podaje gaz na wtryski zamarzła. na drugi dzień zaprowadziłem do mechanika,mechanik wymienił czujnik obrotu wału,okazało się że stary czujnik był przetarty na kablu i robił zwarcie,spalił komputer. Mechanior kupił na szrocie kompa,ale powiedział mi dziwną rzecz,że silnik u mnie nie jest 2 litry tylko 1.8, spytałem go o co chodzi a on mówi że głowica czy cos jest od 1.8 a reszta to kombinacja alpejska.po włożeniu kompa ze szrotu i próbie odpalenia silnik ma chęć zapalić ale w pewnym momencie staje i cofa kołem od rozrządu. uprzedzam pytanie o rozrząd: mechanik sprawdzał nawet przestawił o jeden do przodu i jeden do tyłu ząbek ale to nic nie dało. mija prawie tydzień a ja nie mam samochodu. Czy po tym opisie ktoś z was cos kojarzy co z nią może być proszę o pomoc bo tracę nadzieję na te autko. moje pytanka to. -czy jeśli faktycznie ten silnik to 1.8 to czy czujnik obrotu od 2.0 będzie pasował?? -czy rzekomy komputer od 1.8 bedzie pasował do silnika 2.0 (dodam że taki wyjęty został z Asterki czyli 2.0 8 V) czy jeśli włożył od 1.8 może to powodować jakieś usterki że nie może zapalić?? -czy jeśli podłączy do kompa laptop to wyjdą błędy dlaczego nie może odpalić?? POMOCY   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/24913-du%C5%BCy-k%C5%82opot-z-astr%C4%85-20-8-v/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szeryf Opublikowano 6 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2009 Możesz mieć takiego mixa. Kolega ja37 miał tak w swojej Corsie B i śmigało pięknie. Na dół od 2.0 8v włożył głowicę od silnika 18E z kolektorem ssącym od 1.8E i wiązką z kompem od C20XE. link do tematu: http://forum.opel24.com/corsa-b-najszybsze-wolnossace-8v-dalszy-ciag-c20xe-vt14412.htm   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/24913-du%C5%BCy-k%C5%82opot-z-astr%C4%85-20-8-v/#findComment-129367 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 6 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2009 -czy jeśli faktycznie ten silnik to 1.8 to czy czujnik obrotu od 2.0 będzie pasował?? tak, są takie same -czy rzekomy komputer od 1.8 bedzie pasował do silnika 2.0 (dodam że taki wyjęty został z Asterki czyli 2.0 8 V) czy jeśli włożył od 1.8 może to powodować jakieś usterki że nie może zapalić?? nie będzie pasował wiązka silnika inna, system wtrysku inny 2,0 ma Motronic ML1.5 a 1,8 ma K-Jetronic lub L-Jetronic zależnie od wersji -czy jeśli podłączy do kompa laptop to wyjdą błędy dlaczego nie może odpalić?? check engine powinno się świecić - jeśli się świeci to nie trzeba laptopa, można zczytać metodą spinacza check nie świeci to i na kompie nic nie zobaczysz   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/24913-du%C5%BCy-k%C5%82opot-z-astr%C4%85-20-8-v/#findComment-129338 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 6 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2009 Ja poproszę o fotkę silnika i fotkę spalonego kompa. Wtedy będę wiedział, co masz i jak temu zaradzić. Bo może masz kompa od astry, a powinien być z kadzia, albo viki.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/24913-du%C5%BCy-k%C5%82opot-z-astr%C4%85-20-8-v/#findComment-129331 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość barteklodz Opublikowano 6 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2009 u mnie się skończyła kopułka i rozdzielacz i też targało silnikiem podczas deszczu   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/24913-du%C5%BCy-k%C5%82opot-z-astr%C4%85-20-8-v/#findComment-129319 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 6 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2009 OK A JAK SIE PODŁĄCZY KOMPA OD 1.8 8 V DO TEGO SILNIKA GDZIE WCZENIEJ BYŁ 2.0 8 V TO JAKIE BĘDĄ OBJAWY?? TAKIE JAK NAPISAŁEM?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/24913-du%C5%BCy-k%C5%82opot-z-astr%C4%85-20-8-v/#findComment-129303 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 6 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2009 Po prostu nawet nie odpalisz. 1,8 miał monowtrysk, chyba to wyjasnia sprawę? Nie pisz z capsem, widze co piszesz.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/24913-du%C5%BCy-k%C5%82opot-z-astr%C4%85-20-8-v/#findComment-129299 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 6 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2009 No tak,ale mechanik stwierdził e to jest 1.8 czyli co nie zna się?? odpalic nie odpala,ale kręci i w pewnym momencie silnik staje na dębowo to może być przyczyna złego kompa??   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/24913-du%C5%BCy-k%C5%82opot-z-astr%C4%85-20-8-v/#findComment-129296 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 6 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2009 czytaj jeszcze raz: napisałem że są INNE WIĄZKI (silnika) logika: jeśli jest inna wiązka to jest inaczej zbudowana jesli jest inaczej zbudowana to ma inaczej rozmieszczone piny jeśli ma inaczej rozmieszczone piny to mogą lecieć napięcia w miejsca, gdzie ich byc nie powinno i może ich nie być tam, gdzie byc mają wniosek: nie zadziała, można spierniczyć ECU na przykładzie omegi B: simtec 56 czyli starszy simtec 56.5 czyli nowszy te same wtyki do ECU ale inaczej piny we wtyczkach podłączenie komputera 56.5 do wiązki z 56 kończy się małym dymkiem z ECU czyli pogrzeb teraz wystarczająco czytelnie? najlepiej zrób dokładne zdjęcia silnika i zamieść na forum... tylko nie fotki rozmiarów znaczka pocztowego - żeby było widać kilka szczegółów - jakiś numer na przepływomierzu czy cos na razie to wróżenie z fusów co masz i co jest nie halo   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/24913-du%C5%BCy-k%C5%82opot-z-astr%C4%85-20-8-v/#findComment-129292 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 6 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2009 I przydał by się numer silnika z bloku, te pierwsze 5 znaków. Resztę zobaczymy sami. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/24913-du%C5%BCy-k%C5%82opot-z-astr%C4%85-20-8-v/#findComment-129278 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.