Skocz do zawartości

Duży kłopot z ASTRĄ 2.0 8 V


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Tracę już powoli nadzieję na ten samochód

czy ktoś z was miał już taki problem??

 

Pisałem już na innym temacie ale nikt mi nie odpisał

mam Asterkę F Kombi 2.0 8 v 1993 z LPG Sekwencja

Podczas wilgoci strasznie szarpało silnikiem

wyglądało jakby chodził tylko na 1 lub dwóch świecach.

Rutynowo zacząłem od najprostszych rzeczy

wymiana świec,kabli WN.

Potem wreszcie samochód po odpaleniu chodził

jak traktor pracował to na 4 świecach to na 3

i gasł.i jeszcze żeby było śmieszniej listwa od

instalacji gazowej co podaje gaz na wtryski zamarzła.

na drugi dzień zaprowadziłem do mechanika,mechanik

wymienił czujnik obrotu wału,okazało się że stary czujnik

był przetarty na kablu i robił zwarcie,spalił komputer.

Mechanior kupił na szrocie kompa,ale powiedział mi dziwną

rzecz,że silnik u mnie nie jest 2 litry tylko 1.8, :(:(

spytałem go o co chodzi a on mówi że głowica czy cos jest od 1.8 a reszta to

kombinacja alpejska.po włożeniu kompa ze szrotu i próbie

odpalenia silnik ma chęć zapalić ale w pewnym momencie staje

i cofa kołem od rozrządu.

uprzedzam pytanie o rozrząd:

mechanik sprawdzał nawet przestawił o jeden do przodu i jeden do tyłu ząbek ale to

nic nie dało.

mija prawie tydzień a ja nie mam samochodu.

Czy po tym opisie ktoś z was cos kojarzy co z nią może być

proszę o pomoc bo tracę nadzieję na te autko.

 

moje pytanka to.

 

-czy jeśli faktycznie ten silnik to 1.8 to czy czujnik obrotu od 2.0

będzie pasował??

-czy rzekomy komputer od 1.8 bedzie pasował do silnika 2.0 (dodam że taki

wyjęty został z Asterki czyli 2.0 8 V) czy jeśli włożył od 1.8 może to powodować jakieś

usterki że nie może zapalić??

-czy jeśli podłączy do kompa laptop to wyjdą błędy dlaczego nie może odpalić??

 

POMOCY :)!!!

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/24913-du%C5%BCy-k%C5%82opot-z-astr%C4%85-20-8-v/
Udostępnij na innych stronach

Możesz mieć takiego mixa. Kolega ja37 miał tak w swojej Corsie B i śmigało pięknie. Na dół od 2.0 8v włożył głowicę od silnika 18E z kolektorem ssącym od 1.8E i wiązką z kompem od C20XE. link do tematu: http://forum.opel24.com/corsa-b-najszybsze-wolnossace-8v-dalszy-ciag-c20xe-vt14412.htm

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/24913-du%C5%BCy-k%C5%82opot-z-astr%C4%85-20-8-v/#findComment-129367
Udostępnij na innych stronach

-czy jeśli faktycznie ten silnik to 1.8 to czy czujnik obrotu od 2.0

będzie pasował??

tak, są takie same

 

-czy rzekomy komputer

od 1.8 bedzie pasował do silnika 2.0 (dodam że taki

wyjęty został z Asterki czyli 2.0 8 V) czy jeśli włożył od 1.8 może to powodować jakieś

usterki że nie może zapalić??

nie będzie pasował

wiązka silnika inna, system wtrysku inny

2,0 ma Motronic ML1.5 a 1,8 ma K-Jetronic lub L-Jetronic zależnie od wersji

 

-czy jeśli podłączy do kompa laptop

to wyjdą błędy dlaczego nie może odpalić??

check engine powinno się świecić - jeśli się świeci to nie trzeba laptopa, można zczytać metodą spinacza

check nie świeci to i na kompie nic nie zobaczysz

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/24913-du%C5%BCy-k%C5%82opot-z-astr%C4%85-20-8-v/#findComment-129338
Udostępnij na innych stronach

Ja poproszę o fotkę silnika i fotkę spalonego kompa.

Wtedy będę wiedział, co masz i jak temu zaradzić.

Bo może masz kompa od astry, a powinien być z kadzia, albo viki.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/24913-du%C5%BCy-k%C5%82opot-z-astr%C4%85-20-8-v/#findComment-129331
Udostępnij na innych stronach

Po prostu nawet nie odpalisz.

1,8 miał monowtrysk, chyba to wyjasnia sprawę?

Nie pisz z capsem, widze co piszesz.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/24913-du%C5%BCy-k%C5%82opot-z-astr%C4%85-20-8-v/#findComment-129299
Udostępnij na innych stronach

No tak,ale mechanik stwierdził e to jest 1.8 czyli co nie zna się??

 

odpalic nie odpala,ale kręci i w pewnym momencie silnik staje na dębowo

to może być przyczyna złego kompa??

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/24913-du%C5%BCy-k%C5%82opot-z-astr%C4%85-20-8-v/#findComment-129296
Udostępnij na innych stronach

czytaj jeszcze raz:

napisałem że są INNE WIĄZKI (silnika)

logika:

jeśli jest inna wiązka to jest inaczej zbudowana

jesli jest inaczej zbudowana to ma inaczej rozmieszczone piny

jeśli ma inaczej rozmieszczone piny to mogą lecieć napięcia w miejsca, gdzie ich byc nie powinno i może ich nie być tam, gdzie byc mają

wniosek:

nie zadziała, można spierniczyć ECU

 

na przykładzie omegi B:

simtec 56 czyli starszy

simtec 56.5 czyli nowszy

te same wtyki do ECU ale inaczej piny we wtyczkach

podłączenie komputera 56.5 do wiązki z 56 kończy się małym dymkiem z ECU czyli pogrzeb

teraz wystarczająco czytelnie?

 

najlepiej zrób dokładne zdjęcia silnika i zamieść na forum... tylko nie fotki rozmiarów znaczka pocztowego - żeby było widać kilka szczegółów - jakiś numer na przepływomierzu czy cos

 

na razie to wróżenie z fusów co masz i co jest nie halo

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/24913-du%C5%BCy-k%C5%82opot-z-astr%C4%85-20-8-v/#findComment-129292
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności