Gość Anonymous Opublikowano 10 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2009 Mam Opla Kadetta 1.6 (75KM) 91r. hatchback. Zacznę od tego co zrobiłem: wymieniłem przewody hamulcowe na tył - miedziane i elastyczne, pompę hamulcową, w bębnach był zlikfidowany rant, komplet nowych sprężynek w bębnach, szczęki jeszcze są dobre. Nie dawno również został wymieniony cylinderek w prawym tylnym kole bo ciekł i oczywiście było odpowietrzone. Mam następujący problem. Jak samochód postoi noc nad ranem jak jadę tylne prawe koło nawet przy lekkim hamowaniu słyszalne jest mocne szorowanie, a nawet blokuje koło, ale jak dłużej jadę i jak jest oczywiście potrzeba hamuje, szorwanie jest coraz mniejsze aż w koncu ustępuje i koło też nie blokuje, ale czasami nawet bez szorowania przy hamowaniu czasami tylne prawe koło blokuje. Słyszałem że może być walnięty korektor przy pompie hamulcowej. Czy ktoś może wie co może być przyczyną blokowania?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/25043-blokuj%C4%85ce-si%C4%99-tylne-prawe-ko%C5%82o/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 10 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2009 Słyszałem że może być walnięty korektor przy pompie hamulcowej. takie zjawisko miałoby miejsce cały czas gdyby uszkodził się korektor Czy ktoś może wie co może być przyczyną blokowania? według mnie albo źle został poskładany samoregulator albo się rozsypał albo jest ufifrany tak czy owak: - zdjąć bęben - dokładnie obejrzec - zdjąć samoregulator, wyczyścić, nasmarować olejem maszynowym (to ten rzadki) - poskładać najczęściej samoregulatory powodowały takie jaja   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/25043-blokuj%C4%85ce-si%C4%99-tylne-prawe-ko%C5%82o/#findComment-128212 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość challenger Opublikowano 11 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2009 Ja mam podobny problem. Zmienilem cylinderek, odpowietrzylem caly uklad w kolejności jak książka przykazala, poluzowalem linkę hamulca ręcznego, abo samoregulator mógl zadzialać, pojechalem na jazdę próbną i znienacka zablokowalo mi się kolo na którym byl wymieniany cylinderek, ale odpuscil po naciśnięciu hamulca, natomiast caly czas kolo obciera o bęben, do tego stopnia że po przejechaniu powiedzmy 10 km czuć swąd hamulców oraz felga jest gorąca. kilkakrotnie już zdejmowalem bęben, skręcalem samoregulator ale ciągle to samo - za bardzo się rozkręca(byl dokladnie wyczyszczony i nasmarowany) - tyle wiem, ale czym może to być spowodowane?? Nie wiem czy to ma jakiś związek, ale jako, że sprężyna ściągająca szczęki trochę się odksztalcila(ta na gorze nachodząca na samoregulator), wskutek tego, że cala noc auto stalo po wystrzelenia hamulca z odksztalcona szczęką, to zamienilem ja na sprezyne ze starego kompletu, która jednak jest silniejsza od tej nowej. Do tego podczas odpowietrzania ukladu wyciekal plyn chlodniczy przy laczeniu serwa z pompą (tylko podczas odpowietrzania - podczas normalnej eksploatacji nie cieknie). To co może mieć znaczenie, to fakt, że sprężynka ściągająca szczęki od dolu jest luźna, tzn mogę swobodnie przesunąć szczęki w kierunku bębna, ale nie bardzo wiem co z tym zrobić, bo nie jest ona specjalnie rozciagnieta, jest krótsza w porównaniu do sprężyny ze starego kompletu. Bylbym bardzo wdzieczny za pomoc, bo męczę się już 5 dni, rozebralem to chyba z 10 razy i nic to nie pomaga   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/25043-blokuj%C4%85ce-si%C4%99-tylne-prawe-ko%C5%82o/#findComment-118933 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 12 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2009 Ja mam podobny problem. Zmienilem cylinderek, odpowietrzylem caly uklad w kolejności jak książka przykazala, poluzowalem linkę hamulca ręcznego, abo samoregulator mógl zadzialać, pojechalem na jazdę próbną i znienacka zablokowalo mi się kolo na którym byl wymieniany cylinderek, ale odpuscil po naciśnięciu hamulca, natomiast caly czas kolo obciera o bęben, do tego stopnia że po przejechaniu powiedzmy 10 km czuć swąd hamulców oraz felga jest gorąca. kilkakrotnie już zdejmowalem bęben, skręcalem samoregulator ale ciągle to samo - za bardzo się rozkręca(byl dokladnie wyczyszczony i nasmarowany) - tyle wiem, ale czym może to być spowodowane?? Nie wiem czy to ma jakiś związek, ale jako, że sprężyna ściągająca szczęki trochę się odksztalcila(ta na gorze nachodząca na samoregulator), wskutek tego, że cala noc auto stalo po wystrzelenia hamulca z odksztalcona szczęką, to zamienilem ja na sprezyne ze starego kompletu, która jednak jest silniejsza od tej nowej. Do tego podczas odpowietrzania ukladu wyciekal plyn chlodniczy przy laczeniu serwa z pompą (tylko podczas odpowietrzania - podczas normalnej eksploatacji nie cieknie). To co może mieć znaczenie, to fakt, że sprężynka ściągająca szczęki od dolu jest luźna, tzn mogę swobodnie przesunąć szczęki w kierunku bębna, ale nie bardzo wiem co z tym zrobić, bo nie jest ona specjalnie rozciagnieta, jest krótsza w porównaniu do sprężyny ze starego kompletu. Bylbym bardzo wdzieczny za pomoc, bo męczę się już 5 dni, rozebralem to chyba z 10 razy i nic to nie pomaga Ja sobie poradziłem z tym problemem opisanym wyżej. Okazało sie, że w samoregulatorze blaszka wyskoczyła, było trzeba go zdjąć, na nowo złożyć i teraz wszystko gra nic nie ociera przy hamowaniu, ani tym bardziej nie blokuje się koło. Wszystkie sprężynki mam wymienione na nowe, jeżeli o to chodzi to jest ok.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/25043-blokuj%C4%85ce-si%C4%99-tylne-prawe-ko%C5%82o/#findComment-118754 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 12 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2009 ja ci jeszcze proponuję zapobiegawczo przeciągnąć po gwincie samoregulatora olejem maszynowym - to ten rzadki, taki jak do maszyn do szycia, do czyszczenia broni itp zabezpieczy ci gwint przed powierzchowną korozją na dłuuuuuuugi czas od lat tak robię, nie mam problemów z ręcznym - nawet najmniejszych kół mi też nie blokuje   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/25043-blokuj%C4%85ce-si%C4%99-tylne-prawe-ko%C5%82o/#findComment-118741 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość challenger Opublikowano 12 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2009 mackoo, mam nowy zestaw spreżynek, a do tego nowe bebny, szczeki ,linke recznego i cylinderek, a blaszka siedzi na swoim miejscu. Hamulce z tylu rozkladalem i skladalem juz dobre kilkanaście razy, bo swego czasu walczylem tez z recznym, ktory nierówno lapal, więc raczej nie pomylilem gdzie co ma siedzieć. ArKos, dzięki za radę, jest zabezpieczony smarem miedziowym więc też krzywdy nie ma. Gorsze jest to że już mi i nie tylko mi skończyly się pomysly co tam może szwankować. Myślicie że to, że zmienilem cylinderek tylko na jednym kole może mieć wplyw na to blokowanie?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/25043-blokuj%C4%85ce-si%C4%99-tylne-prawe-ko%C5%82o/#findComment-118731 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 12 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2009 jest zabezpieczony smarem miedziowymuważam to za złe rozwiązaniesmar jest lepki i samoregulator nie będzie właściwie działał, bo blaszka się przyklei do gwintu i nie pójdzie dalej dlatego powiedziałem o oleju maszynowym, bo: - jest bardzo rzadki - w niskich temperaturach nie jest kleisty - bardziej penetruje niż smar czy inny olej no i na nim blaszki ci się nie złapią do gwintu na pewno ja nasączyłem szmatkę olejem i wytarłem trzpień dokładnie - był pokryty cienką warstwa oleju ale nie przesadzoną, w sam raz ja na twoim miejscu pozbyłbym się tego smaru - moim zdaniem nic dobrego z tego nie wyjdzie   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/25043-blokuj%C4%85ce-si%C4%99-tylne-prawe-ko%C5%82o/#findComment-118730 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 12 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2009 Ja składam na sucho, po co mam mi się przyklejać syf z okładzin   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/25043-blokuj%C4%85ce-si%C4%99-tylne-prawe-ko%C5%82o/#findComment-118712 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość challenger Opublikowano 13 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2009 Dzięki ArKos, tak zrobię w sumie to kiedyś slyszalem że jak się nasmaruje regulator to chodzi on zbyt lekko i się może zbytnio rozkręcać, ale nie brzmialo dla mnie to zbyt wiarygodnie więc potraktowalem to z przymrużeniem oka. Powiesz mi jescze gdzie można coś takiego kupić? W sklepie z bronią czy raczej w każdym chemicznym coś takiego dostanę? To ten sam olej który stosuje sie do smarowania lańcuchów rowerowych?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/25043-blokuj%C4%85ce-si%C4%99-tylne-prawe-ko%C5%82o/#findComment-118601 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 13 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2009 olej ten stosują do smarowania mechanizmów precyzyjnych jest bardzo rzadki smarują nim maszyny do szycia, małe i skomplikowane mechanizmy, łańcuchy rowerowe też, broń palną pytaj po prostu o OLEJ MASZYNOWY lub OLEJ WRZECIONOWY gdzie to dostać? nie wiem, ja dostałem razem z pistoletem w wyposażeniu, 125ml myślę że w sklepach typu OBI albo CASTORAMA powinno chyba być Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/25043-blokuj%C4%85ce-si%C4%99-tylne-prawe-ko%C5%82o/#findComment-118557 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.