Gość Szparagi Opublikowano 11 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2009 Witam Posiadam Opla Vectre A 1.6i (55kW) z LPG Ostatnio przeprowadzałem w warsztacie samochodowym, regulacje gazu. Doszło do wymiany filtra gazu, oraz poprzekręcanie zaworków. Powodem regulacji bylo bardzo duze spalanie, na 20litrach gazu robilem ok. 50 km. Mam kilka pytan dotyczących autka Ile wynosi optymalne spalanie LPG w trybie mieszanym? (na tzw ekojezdzie, wysokie biegi niskie obroty itp.) Po regulacji, pojawil sie problem. Kiedy zostawiam auto na luzie, np. przy staniu na swiatlach po prostu spada z mocy i gasnie. Co nalezy w tej sytuacji zrobic? Temperatura silnika (na ten okres) w trasie dochodzi do 1 kreski, w miescie ok 80stopni. Czy to normalne? Dziekuje za pomoc   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/25086-opel-vectra-a-lpg-dziwne-problemy/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 11 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2009 Ile wynosi optymalne spalanie LPG w trybie mieszanym? 10-12l LPG w mieście na tzw ekojezdzie, wysokie biegi niskie obroty itp. zapamiętaj jedną rzecz, a w zasadzie 2 rzeczy: 1. silnik nie lubi zbyt niskich obrotów bo nie ma mocy i daremnie go zabijasz 2. ekojazda to nie wykorzystywanie NISKICH obrotów tylko obrotów optymalnych pod względem spalania producenci zalecają eksploatować silniki w zakresie prędkości obrotowych zawierających się pomiędzy 75% maksymalnego momentu obrotowego a obrotami maksymalnej mocy w wypadku tego samochodu jest to zakres 2800-5200 obr/min i jest to efektywny zakres prędkości obrotowej logicznym jest, że oszczędniejsze będzie przy jeździe na 2800 obr/min niż 5200, ale wykorzystywanie silnika w zakresie poniżej 2500obr/min to nie dość że marnotrastwo paliwa (trza deptać żeby jechał a to co nie spali leci w wydech) to i jeszcze zabijasz silnik - konkretnie panewki korbowodowe i sworznie tłoków bo one po doopie najbardziej dostają na niskich prędkościach obrotowych przy mocnym obciążeniu silnika Po regulacji, pojawil sie problem. Kiedy zostawiam auto na luzie, np. przy staniu na swiatlach po prostu spada z mocy i gasnie. Co nalezy w tej sytuacji zrobic? poprawnie wyregulować instalację gazową - zmień warsztat Temperatura silnika (na ten okres) w trasie dochodzi do 1 kreski, w miescie ok 80stopni. Czy to normalne? SZUKAJ hasło: termostat   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/25086-opel-vectra-a-lpg-dziwne-problemy/#findComment-127777 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rogerek01 Opublikowano 11 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2009 20litrach gazu robilem ok. 50 km. chciałem wyrazić podziw dla takiej wartości spalania dla tego silnika, cala butla nie starczyłaby na 100 km   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/25086-opel-vectra-a-lpg-dziwne-problemy/#findComment-127700 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Szparagi Opublikowano 11 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2009 dziekuje za odpowiedzi oraz cenne rady   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/25086-opel-vectra-a-lpg-dziwne-problemy/#findComment-127686 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szynka Opublikowano 7 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2009 Witam wszystkich, mam mały kłopot, odpaliłem dziś swoja calibrę, ma początku wszystko spoko, przełączyłem na gaz i w pewnym momencie usłyszałem dźwięk w stylu :PUUKK!!! nie wiem o co chodzi, trochę się pospinałem bo było to w centrum Krakowa , przełączyłem na benzynę i zaczęło go dławic, w końcu jakoś dojechałem na parking, przełączyłem z powrotem na LPG i chodzi normalnie, także nie wiem co jest grane, proszę o pomoc , mojemu koledze podobnie się działo w corsie na LPG, taki dźwięk wydobywał mu się jak zsunęły się uszczelki od LPG, ale ja nawet nie wiem gdzie one są, to znaczy podejrzewam, ale nie jestem pewny na sto procent, po prostu mam to auto od niedawna i jeszcze nie ogarniam wszystkiego, z góry dziękuje zw wszelka pomoc, pozdrawiam P.S. Widzę że Arkos dysponuje dużą wiedzą na tematy ogólnie związane z motoryzacją, myślę ze jest kompetentną osobą jeśli chodzi o pomoc, także drogi Arkosie, pomożesz?? pozdrawiwam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/25086-opel-vectra-a-lpg-dziwne-problemy/#findComment-119859 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 7 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2009 Widzę że Arkos dysponuje dużą wiedzą na tematy ogólnie związane z motoryzacjąno nie przesadzajmy znowu... coś tam wiem w pewnym momencie usłyszałem dźwięk w stylu :PUUKK!!! wystrzał w kolektorze ssącym?wtedy przepływomierz ma szanse iść do piachu calibra w starszej wersji silnikowej c20ne miała przepływomierz klapkowy, taki duży, montowany na obudowie filtra powietrza jeśli klapkę zgięło lub urwało, to na benzynie będzie kulawo śmigał - brak informacji z przepływomierza to brak możliwości dobrania odpowiedniego składu mieszanki, ponieważ nie wie ile powietrza zassał check niekoniecznie musi się świecić, bo elektrycznie przepływomierz jest sprawny a praktycznie nie poda właściwej informacji o ilości wciągniętego powietrza na gazie będzie chodził dobrze, bo przepływomierz nie bierze udziału w spalaniu/regulacji/dawkowaniu gazu to mi do głowy przyszło   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/25086-opel-vectra-a-lpg-dziwne-problemy/#findComment-119856 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szynka Opublikowano 7 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2009 hmm, rozumiem, to jest calibra z 1991 roku, 2.0 16v, także co mi radzisz?? można normalnie jeździć??   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/25086-opel-vectra-a-lpg-dziwne-problemy/#findComment-119842 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 7 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2009 16v nie miała klapkowego przepływomierza tylko rurowy sprawdź dolot - jego szczelność, czy nie zepchało rury dolotowej z czegoś   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/25086-opel-vectra-a-lpg-dziwne-problemy/#findComment-119840 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szynka Opublikowano 7 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2009 ok, dzięki za radę, pozdrówki [ Dodano: Pon Gru 07, 2009 19:28 ] A gdzie w ogóle znajduje się ta rura? podejrzewam ze tuz nad silnikiem, jest jedna taka gruba i druga cieńsza, i obydwie dochodzą do takiego jakby zbiorniczka umieszczonego centralnie, to o to chodzi?? sorki za banalne pytania ale nie jestem mechanikiem samochodowym, ogólnie to nie bardzo znam się na mechanice, .   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/25086-opel-vectra-a-lpg-dziwne-problemy/#findComment-119824 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 7 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2009 masz mój silnik: to czarne biegnące od filtra stożkowego z aluminiowym kawałkiem rury do puszki z napisem SFI to jest dolot mogło zepchać rurę z przepływomierza, rozerwać gumowy kołnierz przy puszce SFi czy coś lewe powietrze poza przepływomierem może powodować spory problem z pracą na benzynie Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/25086-opel-vectra-a-lpg-dziwne-problemy/#findComment-119804 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.