Skocz do zawartości

Blokowanie koła podczas jazdy...


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 22
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Dokładnie o to mi chodzi.

Jak to jest za mało rozkręcone, to własnie cylinderki wychodzą poza swoje możliwości uszczelniania, nawet przy nowym zestawie hamulcowym.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

A więc dzisiaj rozebrałem koło ponownie i co zauważyłem: w tylnym kole od strony kierowcy ręczny działa, ale po zdjęciu koła obrucenie bębnem do przodu jest bardzo ciężkie, a do tyłu praktycznie nie możliwe.

Zaś w tylnym kole od strony pasażera: hamulca ręcznego nie ma, a po zdjęciu koła obracanie bębnem to błahostka 1 palcem można kręcić zarówno do przodu jak i do tyłu.

 

Dziwne dźwięki i samoczynne blokowanie koła występuje w kole tylnym od strony kierowcy czyli tam gdzie bęben ledwo ruszy do przodu a nie rusza się do tyłu. Oto zdjęcia które wykonałem:

Droga hamowania na ręcznym:

Dołączona grafika

Ze zdjętym bębnem 1:

Dołączona grafika

2:

Dołączona grafika

3:

Dołączona grafika

4:

Dołączona grafika

5:

Dołączona grafika

6:

Dołączona grafika

7:

Dołączona grafika

8:

Dołączona grafika

bęben:

Dołączona grafika

 

EDYCJA:

 

Jako że miałem troche czasu wolnego, postanowiłem odpowietrzyć układ hamulcowy. Efekt? Oba bębny się ładnie kręcą!

 

Niestety nadal przy lekkim wciśnięciu hamulca słychać wyraźne tarcie, oraz w kole tylnym od strony pasażera ręcznego dalej nie ma...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bęben nie jest jeszcze zły, za rok zajrzyj, bo może być już zły :P

 

Chodzi mi o tą część.

To właśnie samoregulator.

Dołączona grafika

Zapamiętaj sobie układ sprężyn i go wyjmij.

Wykręć, wyczyść dokładnie gwint.

Nakrętka po puknięciu palcem powinna pokonać połowę gwintu, ma chodzić luźno.

Niczym nie smaruj.

Teraz musisz popuścić regulację na lince, pod autem.

Upewnij się, że ta dźwignia ręcznego łatwo się porusza na szczęce

Dołączona grafika

 

Teraz składaj.

Samoregulator ma być tak rozkręcony, żeby dość trudno wszedł bęben na szczęki.

Z drugiej strony takla sama operacja.

Teraz dobrze by było nacisnąć pedał hamulca i powachlować dźwignią ręcznego, żeby się dokładnie ustawiły samoregulatory.

Dopiero teraz robisz regulację linki, na którym ząbku ma ci hamowac.

 

 

 

Może teraz o co chodzi.

Na drugim zdjęciu masz zaznaczoną dźwignię od ręcznego.

Jeśli naciąga się tylko linką ręczny "bo słabo bierze", to naciagasz tą właśnie dźwignię.

Wtedy właśnie ta szczęka(druga nie) jest blisko bębna i praktycznie tylko ona hamuje i to tylko stroną górną.

Więc dlatego dasz radę przekrecić bęben do przodu, bo idzie "z włosem", a do tyłu zaczepia krawędzią szczęki i ją jeszcze dopycha do bebna i klinuje.

Ta sutuacja pozwala też na wypływ płynu z cylinderków, one sa bardzo krótkie a zaczynają wtedy pracować niesymetrycznie.

Dlatego to samoregulator ma trzymać szczęki blisko bębnów, a nie dźwignia ręcznego.

Mam nadzieję, że coś z tego zrozumiesz :wino:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Rozumiem! Bardzo fajnie i dokładnie to wyjaśniłeś. Dzięki wielkie, jutro dokonam regulacji we właściwy sposób, przy okazji zmienię płyn hamulcowy. Jak wszystko już skończę dam znać jak poszło i jak chodzi ręczny i cała reszta.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Gość piterson123

czy takie blokowanie moze byc spowodowane np,zerwaną linką od ręcznego?? wczoraj mi podczas jazdy tak zablokowało koło ze siwy dym z pod koła leciał. a moze to łozysko?? bo czy mozliwe zeby tak mocno trzymały szczęki??

prosze o pomoc

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

piterson123, gdzie masz profil?

Wpadasz, jak po ogień, a danych prawie zero?

Astra f.......i już?

u mnie stoi efka i ma tarczobębny z tyłu, a ty co masz?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość piterson123

ja mam bębny z tyłu,

blokowanie koła zauwazyłem ze nasila się kiedy wjadę w jakąs dziure lub nieruwnosc na drodze, ale jak się zatrzymam i dam wsteczny to puszcza i mogę jechać dalej. odstawiłem dzisiaj astre do warsztatu ale cały czas zastanawiam się nad przyczyną!!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość andrzej_m55

piterson123, kilka odpowiedzi masz na zdjęciach które podał ja37

to samo u kolegi wyżej jest podane. Tyle że jak dobrze widzę to mu cylinderek cieknie

Gdybyś zdjął bęben to dopiero można coś stwierdzić

Tak w ciemno to można dodać że sprężyna pękła

I jeśli byś był tak łaskawy to uzupełnij profil albo podaj dane to zrobię to za ciebie jeśli nie masz czasu :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności