Skocz do zawartości

Przekładka silnika ciekawa sprawa


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 21
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

i 24 zaworowy 211 czy cos kolo tego

188kM

 

drogie w eksploatacji i naprawach (oryginalne Vki 3,2 do frotek np.)

3,2 i 2,6 to porażka opla niestety

3,0 i 2,5 są niczego sobie

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/26017-przek%C5%82adka-silnika-ciekawa-sprawa/page/2/#findComment-117033
Udostępnij na innych stronach

ale dla mnie v6 ponieważ:

- większa moc (211kM vs 188kM) większy moment obrotowy

- nieco lepsza kultura pracy

- KLANG

- łatwiejszy i lepszy dostęp do NOWYCH części - tłok 55zł, komplet pierścieni na 1 cylinder niecałe 50zł

- deko lepiej wygląda jak sie na niego patrzy

- zdecydowanie łatwiej kupić v6 w dobrym stanie niż R6

W sumie się zgadzam, tylko jeśli pamiętamy, że ma to być w "terenówce" to jednak R6 mimo, że ma mniejszy moment i moc, to moment użyteczny zaczyna się dużo niżej niż w V6 i o to mi chodziło. Poza tym równomierność pracy silnika R6 jest nie do pobicia przez V-ki nawet V8 wysiada. :?:

 

[ Dodano: Nie Gru 20, 2009 00:31 ]

a to R6 to co to ?

Tak ogólnie to rzędowy silnik sześciocylindrowy (po angielsku I6) :?:

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/26017-przek%C5%82adka-silnika-ciekawa-sprawa/page/2/#findComment-116896
Udostępnij na innych stronach

nie wiem Arkos skad wytrzasnales te 188 koni w C30SE

moje zrodla podaja wiecej :?:

powyzej 200 :?:

a dokladnie 201 BHP a nie 211 jak podalem wyzej (pisalem z pamieci http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/wink.gif )

12 zaworowka ma 174 BHP

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/26017-przek%C5%82adka-silnika-ciekawa-sprawa/page/2/#findComment-116847
Udostępnij na innych stronach

kurde... to nie wiem co mi sie we łbie pozajączkowało... też z pamięci pisałem

 

ale sprawdziłem

c30ne czyli 3,0 12v ma 177kM

c30se czyli 3,0 24v ma 204kM

 

starzeję się :?:

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/26017-przek%C5%82adka-silnika-ciekawa-sprawa/page/2/#findComment-116806
Udostępnij na innych stronach

co zrobić by wyciągnąć coś więcej z X22SE

żeby wyjąć, trzeba najpierw włożyć

 

bez kasy i bez grzebania zapomnij, benzyniaki są trudne w modyfikacjach

strojenie (ok. 1000zł) może ci dać kilka koni, rurowy kolektor wydechowy ze 2-3 kunie (0k.300zł), ostre wałki 15-20 kM (1000-1500zł)

ogólnie mało opłacalny biznes z takim grzebaniem

najtaniej wyjdzie zamontować kompresor i wystroić

kompresor eaton'a za 1000-1200 da sie dostać, strojenie tysiaka wyjdzie, osprzęt typu rury itp ze 300zł

to chyba najtańszy sposób na dodatkowe konie, da sie z tego silnika bezpiecznie jakieś 180-190kM wydobyć, jeśli silnik jest w dobrym stanie i sprawdzony przed dokonaniem modyfikacji to ponad 200kM

taniej wychodzi swap na mocniejszy silnik, choćby taki 3,0

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/26017-przek%C5%82adka-silnika-ciekawa-sprawa/page/2/#findComment-116753
Udostępnij na innych stronach

kurde... to nie wiem co mi sie we łbie pozajączkowało... też z pamięci pisałem

 

ale sprawdziłem

c30ne czyli 3,0 12v ma 177kM

c30se czyli 3,0 24v ma 204kM

 

starzeję się :oops:

no to by sie zgadzalo

BHP a KM to nie to samo

do tej pory mi sie merda :D

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/26017-przek%C5%82adka-silnika-ciekawa-sprawa/page/2/#findComment-116427
Udostępnij na innych stronach

BHP a KM to nie to samo

a jaki jest przelicznik?

też się spotkałem z podawaniem mocy w BHP i mi się zawsze wydawało, że 1BHP=1kM :oops:

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/26017-przek%C5%82adka-silnika-ciekawa-sprawa/page/2/#findComment-116418
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności