Skocz do zawartości

mróz i chwilowe brak wspomagania kierowniczego


Rekomendowane odpowiedzi

odkąd sie pojawiły mrozy to i pojawił sie kłopot z wspomaganiem kierowniczym jak pale na mrozie to przez pierwsze pare minut ono nie działa i świeci mi kontrolka akumulatora jak sie troszke rozgrzeje to problem ginie i wszystko jest ok.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość Anonymous

Nie znam twojego modelu ale z tego co piszesz wychodzi ze pasek klinowy(lub wielorowkowy) wspolny (wspomagania i alt )musisz podciagnąć bo sie slizga

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przez pierwsze pare minut ono nie działa i świeci mi kontrolka akumulatora jak sie troszke rozgrzeje to problem ginie i wszystko jest ok

nie działa dlatego, że jego praca jest uzależniona od ładowania akumulatora - najprawdopodobniej masz elektryczną pompę wspomagania, i właśnie od 2000r o ile pamiętam ją montowano w astrze g - powinna wyglądać tak http://photos03.allegroimg.pl/photos/oryginal/847/40/45/847404563

ma 3 lub w nowszej wersji 4 przewody: + (czerwony), masę (czarny) i sterowanie (niestety nie pamiętam koloru) podpięte do alternatora w to samo miejsce, co kontrolka ładowania - dopóki jest na tym przewodzie napięcie, to pompa nie działa (bo świeci kontrolka ładowania)

ma to na celu zabezpieczenie akumulatora w wypadku, jeśli na postoju mając włączony zapłon kręciłbyś sobie kierownicą - pompa żre dość sporo prądu

 

najprościej jest to sprawdzić tak, że odłączasz ten przewód i pompa nawet na wyłączonym silniku powinna działać

 

jeśli jest tak jak piszę, to pompa jest sprawna, a wina leży po stronie układu elektrycznego (najprawdopodobniej alternatora)

 

jesli masz pompę mechaniczną, to możliwe że masz sporo wilgoci w płynie wspomagania i tworzy się zator lodowy jakiś - w razie czego do układu wspomagania stosuje się olej ATF DEXRON taki sam jak w automatycznych skrzyniach biegów, ale nie ma prawa to być w jakikolwiek sposób powiązane z kontrolką braku ładowania akumulatora, a w wypadku elektrycznej pompy niestety ta zależność jest i to bezpośrednia

 

w wypadku, gdybyś miał mechaniczną pompę wpomagania, to teoretycznie może tak być że nie ma wspomy i ładowania, bo pasek ślizga się po kole pasowym wału

o tyle mało prawdopodobne mi się to wydaje, że powinien być niezły pisk a o nim nic nie piszesz

przy kilku minutach powinno też być czuć swąd i na pasku wielorowkowym powinny być widoczne ślady od wewnątrz

napinacz paska wielorowkowego musiałby wcale go nie napinać - ale skoro potem ustępuje ten objaw braku wspomy i ładowania to jednak napina więc moim zdaniem to nie to i obstawiam elektryczną pompę wspomagania, która cały czas ma napięcie z uwagi na feler alternatora

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

elektryczną pompę wspomagania, i właśnie od 2000r o ile pamiętam ją montowano w astrze g

Od samego początku produkcji,ja mam AG z 98 i też ma wspomaganie z elektryczną pompą,montowane były dwa rodzaje firmy Delphi i Behr.pozdr...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od samego początku produkcji,ja mam AG z 98 i też ma wspomaganie z elektryczną pompą

widzisz... ja macałem własnoręcznie x16sz z 1998r i miała mechaniczną :roll:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności