Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

nie wiem, nie dam sobie łba obciąć za cokolwiek

jedynie wyczytałem że 1999/2000 na pewno wszystkie miały elektryczne pompy wspomagania - to na pewno wiem

co do tej astry x16sz - silnik identyko jak miałem w F-ce, jota w jotę

nawet czapka na monowtrysku też była ta mała, bo z reguły astra g miała już tą ciut większą, z rezonatorem

ja osobiście byłbym w stanie zaryzykować stwierdzenie, że poszli po bandzie tak, jak w wypadku przejścia kadett e -> astra F

na początku po prostu gotowe silniki kompletne z kadafa pchali jak leciało i do astry upychali

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/26230-mr%C3%B3z-i-chwilowe-brak-wspomagania-kierowniczego/page/2/#findComment-112677
Udostępnij na innych stronach

Od samego początku produkcji,ja mam AG z 98 i też ma wspomaganie z elektryczną pompą

widzisz... ja macałem własnoręcznie x16sz z 1998r i miała mechaniczną :roll:

Wszystkie Astry G mają elektrohydrauliczne wspomaganie kierownicy.

 

A co do silnika x16sz w astrze g to chyba jakieś nieporozumienie ... bo nigdy z czymś takim się nie spotkałem ani nie słyszałem. Ale człowiek do wszystkiego zdolny, może jakaś przekładka albo prototyp:p

W Astrze G silniki 1,6 to: x16szr(75KM), Z16SE(85KM), z16xe (100KM) i jakiś na gaz ziemny ale to chyba tylko w zafirkach był dostepny

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/26230-mr%C3%B3z-i-chwilowe-brak-wspomagania-kierowniczego/page/2/#findComment-112660
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

u mnie od jakiegos czasu ( mniej wiecej od nastania mrozow) jest tak, ze po odpaleniu silnika rowniez nie ma wspomagania, ale doslownie przez kilka sekund(ok4-5). Pozniej wszystko wraca do normy. Kontrolka ladowania w tym czasie nie swieci sie. Czy to normalne?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/26230-mr%C3%B3z-i-chwilowe-brak-wspomagania-kierowniczego/page/2/#findComment-112613
Udostępnij na innych stronach

u mnie od jakiegos czasu ( mniej wiecej od nastania mrozow) jest tak, ze po odpaleniu silnika rowniez nie ma wspomagania, ale doslownie przez kilka sekund(ok4-5). Pozniej wszystko wraca do normy. Kontrolka ladowania w tym czasie nie swieci sie. Czy to normalne?

 

 

konczy sie żywotność szczotek w alternatorze,z czasem bedzie sie pogarszać.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/26230-mr%C3%B3z-i-chwilowe-brak-wspomagania-kierowniczego/page/2/#findComment-112111
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam. Ja rownież doświadczylem problemu ze wspomaganiem. Tylko bardzo dziwnego jak dla mnie.

Otóż dziś jak zawsze rano pojechalem do pracy. Pozniej pojechalem na miasto i zrobilem ok 70km. Wrocilem, wylaczylem furke i po 5min gdy wyszedłem przeparkować nagle własnie skonczylo mi się wspomaganie. Ot tak. Najdziwniejsze dla mnie jest to że wieczorem jak wracałem już do domu wspomaganie znowu jest.

Dodam iż pasek klinowy mam nowy (był wymieniany razem z rozrządem), problemów z odpalaniem teraz baaaaardzo dużych nie mam ( chyba że stoi ze 3 dni), no i gdy było jeszcze zimniej to nie mialem problemu z niczymkolwiek.

Co się mogło stać i gdzie mam zacząć szukać przyczyny?

Pozdrawiam :-)

 

Autko to Astra G Z14XE z 2004r.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/26230-mr%C3%B3z-i-chwilowe-brak-wspomagania-kierowniczego/page/2/#findComment-106259
Udostępnij na innych stronach

Nie stykają kable do silnika pompy wspomagania.

Najpierw sprawdź wtyczkę dwupinową umocowaną przy skrzynce bezpieczników, tej płaskiej pod maską silnika, z prawej strony.

Tam dochodzi napięcie ze stacyjki.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/26230-mr%C3%B3z-i-chwilowe-brak-wspomagania-kierowniczego/page/2/#findComment-106210
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Miałeś rację i najprawdopodobniej przyczyną chwilowych braków wspomagania bedzie właśnie ta wtyczka, ponieważ czasem jak ją poruszę coś jakby strzeli jakby było jakieś zwarcie.

Na początek przeczyszczę ją elektrosolem no i zobaczymy czy to coś pomoże a jak nie to do wymiany tak?

Jesli tak to czy taka będzie odpowiednia?

http://www.moto.allegro.pl/item892871754_wtyczka_przewodow_ekektrycznych_dwu_pinowa_opel.html

 

Pozdro.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/26230-mr%C3%B3z-i-chwilowe-brak-wspomagania-kierowniczego/page/2/#findComment-105139
Udostępnij na innych stronach

To nie jest ta wtyczka.

Wcześniej zrobiłem mały błąd pisząc o dwupinowej wtyczce.

Wtyczka jest trzypinowa, ale wykorzystane są dwa piny.

Trzeci był do złącza diagnostycznego, ale jest fabrycznie zaślepiony.

Ale skoro ją oglądałeś, to już wiesz jak wygląda.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/26230-mr%C3%B3z-i-chwilowe-brak-wspomagania-kierowniczego/page/2/#findComment-105135
Udostępnij na innych stronach

Hmm tylko własnie czy ja ogladalem odpowiednia heh.

Mialbys moze jakies zdjecie pogladowe tej wtyczki?

Czy to jest na pewno ta co znajduje się tuż obok tej wąskiej skrzynki z bezpiecznikami? I jest ona ułozona tak jakby pionowo?

 

Ok. Sprawa rozwiązana. Wspomaganie działa prawidłowo póki co :shock:

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/26230-mr%C3%B3z-i-chwilowe-brak-wspomagania-kierowniczego/page/2/#findComment-105134
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności