Skocz do zawartości

Opel Kadett , problem z odpalaniem


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

nie potrafie sprawdzic czy rozrzad jest zle ustawiony

jak zdejmiesz plastikową obudowę rozrządu to będziesz potrafił - są znaki i powinny i na górze i na dole się pokrywać

 

zapłon ma być 1-3-4-2 i nie inaczej

 

odkręć dekiel zaworów, wykręć świece i obracaj wałem silnika patrząc na cylinder nr 1

przypominam, że 1 to 1 od strony rozrządu

jak oba zawory będą zamknięte (po krzywkach wałka rozrządu będzie poznać) to śrubokrętem poprzez otwór na świecę ustaw tłok w maksymalnym górnym położeniu

zdejmij wtedy kopułkę i zobacz jakie jest położenie palca rozdzielacza - powinno być właśnie na ten cylinder ustawione

jeśli tak nie jest, to odkręć kluczem 13 śrubę pod aparatem i obróć go tak, aby palec leżał na styku kopułki prowadzącego do cylindra 1

jeśli to ustawisz, to potem kable zapłonowe wpinaj w kolejności 1-3-4-2 Przeciwnie do ruchu wskazówek zegara

tak będziesz miał zgrubnie ustawiony zapłon, który musi pozwolić na odpalenie silnika

potem trzeba podjechać do mechniola ustawić go stroboskopem na wyprzedzenie w okolicy 10*, dla lpg może być ciut większe wyprzedzenie, 12-15*

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość andrzej_m55

Bardzo fajnie to napisałeś.

Chcę tylko powiedzieć że przy okazji przydało by się sprawdzić i wyczyścić świece

przerwa ma wynosić 0,7-0,8 mm.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam 1-2-4-3 i odpali jakos

nie obraź się ale czy na pewno to dobrze zrobiłeś ?

Liczyłeś na kopułce czy na świecach?

liczylem na kopulce .. do gory mam taki znaczek , ze to jest 1 cylinder i tak jechalem ..

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do gory mam taki znaczek , ze to jest 1 cylinder i tak jechalem ..

mam nadzieję jechałeś w lewo

 

 

Q............... O

1 cyl 2 cyl.

 

 

 

 

O............... O

3 cyl. 4 cyl.

 

 

sprawdź jeszcze położenie aparatu zapłonowego - jak wyżej opisałem

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bylem u elektryka i powiedzial ze jak takie sa objawy to na 100% winny jest aparat zaplonowy , tylko ze nigdzie nikt nie ma tego dluzszego , wszyscy maja ten krotki

 

[ Dodano: Nie Sty 24, 2010 20:48 ]

problem rozwiazany ! modul zaplonowy nowy , ustawienie zaplonu i samochod pali jak nowy ! Pozdrawiam i Dziekuje Wszystkim Za Pomoc !

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności