Gość Anonymous Opublikowano 18 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2010 cześć poczytałem na forum trochę o świstani i gwizach sprężarki i nie bardzo pasuje mi tam usterka do Corsy mojej żony. Mianowicie, Corsa D 1,3 CDTI z 2007 75MK, przebieg 32tys. km. Od 3 dni świszcze, czy gwiżdże w niej turbina, moc jest OK ani większa ani mniejsza, oleju od ostatniej wymiany (3tys. km temu) nie bierze i nie dymi. Gwizd zaczyna się od ok 1600 obrotów i rośnie do maksymalnych obrotów. Nie mogę powiedzieć że ten model tak ma, ponieważ od 2 lat go mam a świszcze od 3 dni. Mechanik "lekarz" obsłuchał mi stetoskopem silnik i stwierdził że odgłos pochodzi z okolic turbiny. Czy ktoś ma pomysł na ten problem.. czyżby to była turbina po 32 tys km....   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26954-%C5%9Bwist-turbo-corsa-d-13-cdti/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kicaj Opublikowano 18 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2010 sprawdz przewody od turbiny i powietrza, moze ktorys spadl, pekl... nie pali wiecej? nie kopci? swist jest caly czas czy tylko jak zimny?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26954-%C5%9Bwist-turbo-corsa-d-13-cdti/#findComment-109280 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 18 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2010 - przewody OK, mechanik sprawdzał na podnośniku i z góry, - świst niestety cały czas i na zimnym i po wyjechaniu z ciepłego garażu i po rozgrzaniu silnika, - nie kopci, a co do spalania ciężko stwierdzić, komputer pokazuje średnio 5 z groszem. Chwilowo zamknąłem go w garażu bo nie wiem czy mi gdzieś nie padnie.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26954-%C5%9Bwist-turbo-corsa-d-13-cdti/#findComment-109275 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kicaj Opublikowano 18 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2010 auto z salonu w polsce? gwarancji juz nie ma? jak sprawdzal rury? na zgaszonym silniku? czy na przegazowce? zdejmowal czy tylko popatrzyl sobie? moze to zawor upustowy gwizdze (sprawdz przewody od niego)... przebieg realny?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26954-%C5%9Bwist-turbo-corsa-d-13-cdti/#findComment-109273 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 18 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2010 już po gwarancji niestety, ma 2,5 roku, auto bezwyopadkowe, kupiłem półroczne z przebiegiem 24tys z niemiec z firmy, od tamtej pory moja dama wyjeżdziła 8 tys przez 2 lata , mechanik sprawdzał rury na przygazówce, dość dokładnie, twierdzi że są szczelne lecz nie ściągał ich, nie jest specem od opla ale na autach się zna. żadne dodatkowe kontrolki się nie pojawiają....   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26954-%C5%9Bwist-turbo-corsa-d-13-cdti/#findComment-109270 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kicaj Opublikowano 18 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2010 to ja juz nie wiem co ci powiedziec...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26954-%C5%9Bwist-turbo-corsa-d-13-cdti/#findComment-109176 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zbyszek670 Opublikowano 18 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2010 Nienaturalny gwizd turbiny oznacza jej koniec.Trzeba zajrzec do srodka,spece robia to po zdjeciu przewodu.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26954-%C5%9Bwist-turbo-corsa-d-13-cdti/#findComment-109175 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 18 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2010 Może już ma luzy i łopatki obcierają. Bardziej obstawiałbym właśnie nieszczelność. W każdym razie to mało prawdopodobne przy takim przebiegu, chyba że była katowana na zimnym i nie studzona... może wtedy... A tak na marginesie - u mnie gwizdał silnik w poprzednim aucie i myślałem, że to turbina pada a okazało się, że metalowa siatka przy kolektorze była przetarta i wydostające się pod ciśnieniem spaliny dawały taki odgłos.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26954-%C5%9Bwist-turbo-corsa-d-13-cdti/#findComment-109158 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zbyszek670 Opublikowano 18 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2010 Turbinie moga zaszkodzic nawet zbyt dlugie przestoje auta .8 tys. w dwa lata to bardzo maly przebieg.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26954-%C5%9Bwist-turbo-corsa-d-13-cdti/#findComment-109144 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 18 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2010 mimo małego przebiegu auto nie stoi, żona robi do i z pracy dziennie ok 20km poza miasto więc silnik się rozgrzewa i nie jest typem kilera silników, "ze świateł też ostatnia nie odjeżdża". W dalsze trasy woli moje auto i siedzenie pasażera jutro jestem umówiony ze specami z opla zobaczę czy coś wyczarują czy od razu będą wymieniać turbo. dzięki za rady Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/26954-%C5%9Bwist-turbo-corsa-d-13-cdti/#findComment-109059 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.