Skocz do zawartości

świst turbo corsa D 1,3 CDTI


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

cześć

poczytałem na forum trochę o świstani i gwizach sprężarki i nie bardzo pasuje mi tam usterka do Corsy mojej żony.

Mianowicie, Corsa D 1,3 CDTI z 2007 75MK, przebieg 32tys. km.

Od 3 dni świszcze, czy gwiżdże w niej turbina, moc jest OK ani większa ani mniejsza, oleju od ostatniej wymiany (3tys. km temu) nie bierze i nie dymi.

Gwizd zaczyna się od ok 1600 obrotów i rośnie do maksymalnych obrotów. Nie mogę powiedzieć że ten model tak ma, ponieważ od 2 lat go mam a świszcze od 3 dni.

Mechanik "lekarz" obsłuchał mi stetoskopem silnik i stwierdził że odgłos pochodzi z okolic turbiny.

Czy ktoś ma pomysł na ten problem..:D

czyżby to była turbina po 32 tys km.... :D

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 26
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

- przewody OK, mechanik sprawdzał na podnośniku i z góry,

- świst niestety cały czas i na zimnym i po wyjechaniu z ciepłego garażu i po rozgrzaniu silnika,

- nie kopci, a co do spalania ciężko stwierdzić, komputer pokazuje średnio 5 z groszem.

Chwilowo zamknąłem go w garażu bo nie wiem czy mi gdzieś nie padnie. :D

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

auto z salonu w polsce? gwarancji juz nie ma?

jak sprawdzal rury? na zgaszonym silniku? czy na przegazowce? zdejmowal czy tylko popatrzyl sobie?

moze to zawor upustowy gwizdze (sprawdz przewody od niego)...

przebieg realny?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

już po gwarancji niestety, ma 2,5 roku,

auto bezwyopadkowe, kupiłem półroczne z przebiegiem 24tys z niemiec z firmy, od tamtej pory moja dama wyjeżdziła 8 tys przez 2 lata ;) ,

mechanik sprawdzał rury na przygazówce, dość dokładnie, twierdzi że są szczelne lecz nie ściągał ich, nie jest specem od opla ale na autach się zna.

żadne dodatkowe kontrolki się nie pojawiają....

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może już ma luzy i łopatki obcierają. Bardziej obstawiałbym właśnie nieszczelność. W każdym razie to mało prawdopodobne przy takim przebiegu, chyba że była katowana na zimnym i nie studzona... może wtedy...

A tak na marginesie - u mnie gwizdał silnik w poprzednim aucie i myślałem, że to turbina pada a okazało się, że metalowa siatka przy kolektorze była przetarta i wydostające się pod ciśnieniem spaliny dawały taki odgłos.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mimo małego przebiegu auto nie stoi, żona robi do i z pracy dziennie ok 20km poza miasto więc silnik się rozgrzewa i nie jest typem kilera silników, "ze świateł też ostatnia nie odjeżdża". W dalsze trasy woli moje auto i siedzenie pasażera :wesoly:

 

jutro jestem umówiony ze specami z opla zobaczę czy coś wyczarują czy od razu będą wymieniać turbo.

 

dzięki za rady

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności