Skocz do zawartości

Opel Combo C 1.3CDTI Oleju przybywa czyli cuda niewidy....


Gość wheerex

Rekomendowane odpowiedzi

czy to możliwe, że winowajcą jest jedynie DPF właśnie? Auto ostatnio było na diagnostyce komputerowej i wszystkie parametry miało w normie.

jest to całkiem możliwe... przeciekanie nadmiaru ropy do oleju przy dpf-ie nie jest rzecą niezwykła...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 27
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Gość zbyszek670

Panowie, a może to wtryski albo uszczelki na nich? Tylko czy wtedy auto nie powinno kopcić?

przy dpf-ie nie ma takiej mozliwosci bo to co z rury wylatuje przy zwyklych dieslach jest to sadza,a filtr dpf wlasnie ta sadze zatrzymuje i ja wypala po zapelnieniu tego filtra,

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś w drodze do pracy znów włączyło się wypalanie DPF - co dziwne na zimnym silniku, zaraz po zapaleniu auta... Rozgrzałem silnik i przejechałem około 20km po czym wedle kontrolki DPF się wypalił...

 

I teraz pytanie czy coś jest nie tak? DPF powinien się wypalać na ciepłym, a nie zimnym silniku przecież! I druga sprawa, wypalanie co 70 km też nie jest normalne chyba. W czym więc problem?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, żeby nie zakładać kolejnego tematu... Zgodnie z tym co napisałem wcześniej zmieniam olej i kikla innych duperelek od razu. I teraz pytanie, jaki olej mu wlać. Pan w sklepie jak zapytałem o olej do silników z DPF nie za bardzo wiedział o co chodzi i dał mi 5w-30 GM (taki wg. ASO mam wlany).

 

Z tego co wyczytałem w sieci do DPF musi być spcjalny olej spełniający normę C3 i niskopopiołowy czy coś takiego. Na opakowaniu mam następujące nadruki: GM-LL-A-025, GM-LL-B-025, ACEA A3, B3, B4, API SL/CF.

 

W związku z czym pytanie, czy ten olej jest odpowiedni, czy też nie. W sieci piszą różnie, a boje się o zapchanie DPF na amen... Olej mogę jeszcze wymienić na inny w razie czego.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość zbyszek670

Z tego co wyczytałem w sieci do DPF musi być spcjalny olej spełniający normę C3 i niskopopiołowy czy coś takiego. Na opakowaniu mam następujące nadruki: GM-LL-A-025, GM-LL-B-025, ACEA A3, B3, B4, API SL/CF.

 

Na opakowaniu musi być napis LOW SAPS albo ,DIESEL PARTICULARE FILTER.Chodzi o to ze filtr skutecznie wypala sadze z niespalonego paliwa ale nie radzi sobie z zanieczyszczeniami pochodzenia olejowego, które osadzają się na powierzchni filtra i nieodwracalnie go uszkadzają.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na opakowaniu musi być napis LOW SAPS albo ,DIESEL PARTICULARE FILTER.Chodzi o to ze filtr skutecznie wypala sadze z niespalonego paliwa ale nie radzi sobie z zanieczyszczeniami pochodzenia olejowego, które osadzają się na powierzchni filtra i nieodwracalnie go uszkadzają.

Zgłębiłem trochę temat. Dla potomstwa, do aut z DPF wlewać należy dowolny olej spełniający normę C2/C3. Standard ten określa oleje niskopopiołowe tzw. "Low SAPS" i nie trzeba doszukiwać się żadnych dopisków na opakowaniu :D

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość zbyszek670

Z tego co wyczytałem w sieci do DPF musi być spcjalny olej spełniający normę C3 i niskopopiołowy czy coś takiego. Na opakowaniu mam następujące nadruki: GM-LL-A-025, GM-LL-B-025, ACEA A3, B3, B4, API SL/CF.

 

Z tego wynika ze ten olej nie spełnia wymogów dla filtra dpf.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego wynika ze ten olej nie spełnia wymogów dla filtra dpf.

Tak wiem, dlatego już zmieniłem olej na Mobile 1 zgodny z C3.

 

PS: Radzę dokładnie sprawdzać co podaje sprzedawca w sklepie. Po wymianie rozmawiałem z jednym z nich i z tego co mówił to pod silnikiem 1.3 CDTI jego system komputerowy, jako kompatybilny wyświetla zwykły olej GM bez C3.

 

Swoją drogą ciekawe co leją w ASO bo z tego co wiem nie ma oleju 5W-30 od GM zgodnego z C3. Jest jedynie 5W-40. Do tej pory miałem zalane GM 5W-30, auto serwisowane w ASO więc z tego wynika że sami nie wiedzą co mają lać do tych silników. Między innymi prawdopodobnie stąd problem późniejszego, częstego wypalania DPF...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość zbyszek670

Między innymi prawdopodobnie stąd problem późniejszego, częstego wypalania DPF...

Tez tak uważam bo co się zapytać to nikt nic nie wie na temat dpf.Mnie wlali castrola jak się później zorientowałem olej zalecany przy pompo-wtryskach i bez dpf.I tak to zrobił warsztat który się specjalizuje w wymianie olejów.Jak się zapytać o filtr dpf strzelają karpika.Pozdrawiam.

Tak wiem, dlatego już zmieniłem olej na Mobile 1 zgodny z C3.

Podaj namiary na ten olej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności