Skocz do zawartości

kadett - rozrząd i termostat


Gość adam78

Rekomendowane odpowiedzi

Witam i ogromnie proszę o pomoc! mam kadetta 1.6 z 1991 roku (automatyczna skrzynia biegów). W piątek zdjąłem plastikową osłonę rozrządu i wymieniłem termostat bez ruszania samego rozrządu (osłona zeszła bez problemu, bo była pęknięta). Po tej wymianie samochód nie chce zapalić. Iskra jest, benzyna dochodzi, rozrusznik kręci a silnik nie chce rozmawiać... Proszę o pomoc bo zwariuję!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość andrzej_m55

benzyna dochodzi

Jak sprawdzałeś że dochodzi paliwo??

Należy zdjąć filtr i sprawdzić czy z wtrysku idzie mgiełka

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

paliwo dochodzi, bo świece są wilgotne, a jak wykręcę świecę, to z głowicy podczas kręcenia rozrusznikiem idzie mgiełka. może to głupie pytanie, ale czy plastikowa osłona rozrządu ma tu jakieś znaczenie?? Czy jak jej nie ma to może mieć to znaczenie?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość andrzej_m55

Czy jak jej nie ma to może mieć to znaczenie?

To nie ma nic do rzeczy

Jeśli faktycznie nic więcej nie robiłeś,nie zdejmowałeś i nie sprawdzałeś to musi być jakiś zbieg okoliczności

Sprawdź wszelkie połączenia, wtyczki i co ważne wężyki podciśnieniowe

Dam może głupie pytanie. Przed wymianą rozumiem że nim jeździłeś??

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jasne że jeżdziłem. Samochód był w stu procentach sprawny. Ale przyszło mi do głowy,że płyn chłodniczy przed wymianą termostatu wyleciał ze zbiorniczka wyrównawczego,więc może coś zalał (cewka i przewody są blisko) Może o to chodzi. mimo wszystko jestem zdruzgotany.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość andrzej_m55

To jest możliwe że mokra kopułka a może i woda się gdzieś dostała i robi przebicie

Wysusz kable,kopułkę może faktycznie tu leży przyczyna

A swoją drogą nic nie mówiłeś o wycieku a tak napisałeś że nie byłem pewien czy w ogóle nim jeździłeś

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niby jak paska nie sciągałeś, to rozrząd powinien być oki, ale upewnij się, że jest ok.

Iskra jaka jest?

Żółta, niebieska, czy jakaś inna?

Może masa ci się urwała, chyba powinna być przykręcona do obudowy wałka przy rozrządzie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Iskra jest niebieska. Mam nadzieję że to jest wina mokrych przewodów. wyjąłem akumulator i wiązka przewodów, która tam jest ( a jest ona spora ) jest mokra. Jak wyleciał płyn ze zbiorniczka to się wszystko zalało. Dziwi mnie tylko, że skoro jest paliwo i iskra to silnik nawet nie zagada?? Mam nadzieję, że porządne suszenie w ciepłym garażu da efekt.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy jest jakiś domowy sposób na sprawdzenie prawidłowego ustawienia rozrządu. Boję się odstawić auto do byle warsztatu i powiedzieć że po prostu nie odpala i tyle, bo jak trafię na cwaniaka, to wymyśli że trzeba zrobić remont silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności