Skocz do zawartości

P1631. Regenerować pompę czy nie?


Gość pba

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Wrzesień 2008 serwis bosch 2.0DTL wymiana sterownika i tłoczka i coś tam jeszcze przepalił się sterownik przez zatarcie tłoczka pompa ustawiona od nowa różnica w spalaniu znaczna cena 2800zł teraz może być taniej tak jak koledzy piszą 2400 pompę dostarczałem osobiście.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 24
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Mariusz_760301, czyżbyś pracował w Bosch Serwice. Wcale nie twierdzę że w tych serwisach źle to robią wręcz przeciwnie. Moim zdaniem jeśli są ludzie którzy potrafią dobrze wykonać taką regenerację, dają na to gwarancję to czemu mam nie skorzystać. Wiadomo dlaczego cena jest niższa, zamiast wymiany na nowy sterownik to jest naprawa starego, a osiągi są lepsze niż przedtem (chodzi mi o reakcję na pedał gazu), spalanie to nie zauważyłem różnicy, teraz jak i przedtem na trasie pali ok 5,3 w mieście ok 6 więc uważam że to dobry wynik. A z tymi częściami to do końca nie nie byłbym taki pewien czy w serwisach są zawsze stosowane oryginały. Częstym zabiegiem jaki jest stosowany przez serwis jest zakup ogólnodostępnych części i nanoszeniu oznaczeń, a potem to kupujemy jako oryginał.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem ze regeneracja mnie nie ominie ale bede jezdzic az pompa calkiem nie padnie, poki co zmieniam tranzystor w tym nieszczesnym sterowniku.

 

Mam pytanie ,patrzac na tranzystor na płytce sterownika to do lewej "nóżki" idzie jeden drucik a u mnie dwa cienkie??? A w wiekszości sterownikow jakie widzialem na forach to wlasnie jest tak jak na zdjeciu a u mnie inaczej. Autko to Astra rok 99 x20dtl aha sterownik nie byl ruszany nigdy.

 

[ Dodano: Wto Mar 09, 2010 16:28 ]

Wymieniaj tranztstor. nawet jakby sie palil raz napol roku to zobac zile mozesz sobie ich nawymieniac.

Wesol co miales na mysli?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to wymienilem tranzystor, wszystkie czujniki podlaczylem no i wlaczam "zaplon" no i co dalej swieci sie ta kontrolka, normalnie mniei juz cos trafia z tym autem. Nie wiem czy teraz to wina starego bledu czy dalej nie dziala. Chyba mi zostalo kupic nowa pompe, albo dac do regeneracji tylko watpie zeby sie ktos podjal jak bylo przy niej grzebane. Zna ktos taki warsztat ktory regeneruje ten szajs w okolicy knurowa, gliwic??

 

[ Dodano: Sro Mar 10, 2010 20:36 ]

No i decyzja padła na bosch service kobiór. cena 1800 jesli regeneracja sterownika a jak wymiana na nowy to 2300zl. tylko nie umiem znalezc jak zdemontowac ta nieszczesna pompe.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Mam problem z pompą wtryskową Vp44 ale trochę inny niż tranzystor... Moja pompa działa ale urwał się kabelek od czujnika zaraz przy wejściu do sterownika jeden z tych czterech na szczęście od góry i tak na żywioł poszedłem i w jego miejsce wkręciłem bardzo małego wkręta z dolutowanym drucikiem ale wiem, że za długo to nie wytrzyma. Napiszcie proszę czy do tych kabelków można się dostać i zamontować od nowa bo zwiedziłem już kilka "AUTORYZOWANYCH SERWISÓW BOSCHA" w Poznaniu i w każdym twierdzą, że trzeba wymieniać sterownik cały. W jednym z tych serwisów facet nawet zaczął mi ubliżać, że jak tak można robić i zaczął prawić o polskich realiach, że takie rzeczy to się wymienia a nie naprawia! Czy to prawda? Posiadam Astrę G 1,7 DTL 98r. gdyby ktoś był chętny udzielić jakiejś rady mogę zrobić zdjęcie ale myślę, że wiadomo o które 4 kabelki chodzi.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bosch wymienia sterownik nie dlatego, że tak mu się podoba ale dlatego, że:

- występuje wada fabryczna w w/w sterowniku,

- sterownik można zaprogramować tylko 2x - pierwszy raz programowany jest w fabryce przed montażem pompy do nowego samochodu

 

Co do ceny to nie będę się wypowiadał ale Bosch nie może się opędzić od "chętnych" na naprawy za te 2400 zł. :)

Jak pisał kolega samochód po regeneracji mniej pali - ja dodam jeszcze od siebie, że takie autko się lepiej zbiera (szybsza reakcja na gaz), lepiej odpala zimą, szybciej pompa schodzi do obrotów jałowych po zatrzymaniu pojazdu, poprawia się jakość spalin oraz kultura pracy silnika.

Do pomp VP44 jest kilkadziesiąt programów sterownika - to stół diagnostyczny (ten za tą fajną kasę) proponuje odpowiedni program i od doświadczenia serwisanta zależy czy wgrywa oryginał czy koryguje nastawy osiągając np. lepszą dynamikę silnika - korekcja jest potrzebna by zgrać mechanikę z elektroniką.

Części zamienne też swoje kosztują.

Pojawiły się za to masowo części Chińskie do w/w pomp i dlatego jak grzyby po deszczu będą wyrastać zakłady chcące regenerować te pompy.

 

Za tą jakość płaci się te 2400 zł.

 

Na zachodzie takie poważne naprawy, poza autoryzowanymi serwisami, są zabronione! a w Polsce często się słyszy że z niewyjaśnionych przyczyn była czołówka http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/kwasny.gif No ale my zawsze chcemy taniej - nawet jeśli chodzi o nasze bezpieczeństwo :)

dziwna rzecz skoro to jest wada fabryczna to dlaczego nie zostala ona usunieta w ramach gwarancji no chyba ze te auta w ktorych usunieto ta wade jezdza sobie bezproblemowo po naszych drogach a tacy jak szukamy pomocy na forum,tylko skoro jest cos nie tak z tym sterownikiem to pytam co? tak to sie objawia,

 

[ Dodano: Nie Kwi 11, 2010 16:36 ]

No to wymienilem tranzystor, wszystkie czujniki podlaczylem no i wlaczam "zaplon" no i co dalej swieci sie ta kontrolka, normalnie mniei juz cos trafia z tym autem. Nie wiem czy teraz to wina starego bledu czy dalej nie dziala. Chyba mi zostalo kupic nowa pompe, albo dac do regeneracji tylko watpie zeby sie ktos podjal jak bylo przy niej grzebane. Zna ktos taki warsztat ktory regeneruje ten szajs w okolicy knurowa, gliwic??

 

[ Dodano: Sro Mar 10, 2010 20:36 ]

No i decyzja padła na bosch service kobiór. cena 1800 jesli regeneracja sterownika a jak wymiana na nowy to 2300zl. tylko nie umiem znalezc jak zdemontowac ta nieszczesna pompe.

na allegro mozna nowa pompe kupic za 2600-2900 wiec daj sobie spokoj z regeneracja tej pompy

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziwna rzecz skoro to jest wada fabryczna to dlaczego nie zostala ona usunieta w ramach gwarancji

ktoś już o tym pisał, naprawą gwarancyjną były objęte autka u naszych sąsiadów za granicą a u nas raczej nie.

na allegro mozna nowa pompe kupic za 2600-2900 wiec daj sobie spokoj z regeneracja tej pompy

w większości tych aukcji znajduje się zapis "konieczny zwrot starej pompy" możesz mi odpowiedzieć po co?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe tylko dlaczego za regeneracje pompy od tdi np nie trzeba bulic tyle kasy. Czemu NOWA pompa do tdi kosztuje 1100-1200 zl a juz pompa "jedenastka" 1800-1900. Dziwne to troche. Zreszta ta niby akcja wymiany pomp czy nawet sterownikow nigdy nie miala miejsca w niemcowni z tego co sie orietuje.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Według mnie sprawa jest oczywista. Bosch projektując tę pompę VP44 obliczył jej żywotność na ok. 200 tys. km. A Opel chcąc prawdopodobnie zarobić na ewentualnym serwisie kupił je właśnie montując do naszych aut. Opel przecież mógł wziąć pompę już stosowaną VP37 np. w VW. Przecież te pompy VP37 były już wcześniej sprawdzone. I na pewno są mniej awaryjna niż VP44. Efekt jaki jest:

1. Ludzie posiadający ople i inne samochody posiadające VP44 (w większości) już nie kupią natępnych generacji samochodów tej firmy, co wpłynie niekorzystnie na markę, a co za tym idzie -

2. Opel, a raczej GM jak widzimy nie wiadomo czy dalej utrzyma się na rynku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności