Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

pokaz mi auto bez wad. Nie zebym bronil opla czy specjalnie z anim przepadal ale mozesz mi wierzyc ze pracuje w aso opla i sporo juz robilem roznych modeli nawet te nowe insignie cyz astry J. Sporo przegladow przedsprzedażnych czy napraw usterek na gwarancji itd. Insignia autem roku 2009 ale ile sie psuje w nich od blachostek po powazne usterki. Szkoda gadac.

 

Ciekawi mnnie stwierdzenie z ta pompa vp44 ze niby tak ja zaprojektowana. No wez mi tak cos zaprojektuj ze tyle bedzie wytrzymywac. Tylko ciekawe jest to ze moja astra z tego co wiem to ma juz ponad 300 tys i ma sie dobrze. Ja ją mialem jak miala 160 tys km i wierz mi nie byla pompa ruszana od nowosci. Nie ma na nia reguły, moze pasc po 100 tys albo wczesniej albo po 400 tys. Widizalem juz turbiny po przelatanych 500 tys i nadal sprawne byly a psioczy sie ze wytrzymuja gora 150 tys km.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/28534-p1631-regenerowa%C4%87-pomp%C4%99-czy-nie/page/3/#findComment-52367
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 24
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Gość arek-ma@wp.pl

Z tego co czytałem na forach opla awaria pompy ok. 200 tys. km. Szczęściarz ten, który "wylatał" więcej. Ty jesteś bliźej spraw serwisowych, więc wiesz lepiej.

Zastanawia mnie fakt dlaczego w VW awaria pompy nie występuje na taką skalę jak w Oplach. Gdzieś czytałem, że to słaby, a właściwie kiepski osprzęt silnika (np. węzyki paliwowe, szybkozłącza do filtra itp.). Ktoś kiedyś pisał na temat paliwa. Ale VW chodzą na tym samym paliwie co Ople. Więc co?:P? W Fordach przecież jest podobnie jak w Oplach, masa awarii pompy.

Wg mnie wszystko wskazuje jednak na pompę VP44. Przecież każdy produkt wchodzący na rynek jest testowany przez producenta. Więc dlaczego taka firma o światowej sławie BOSCH wypuściła taką "niedoróbkę"?

Moja Astra rocznik 1999 ma na razie 149.000 km. Kupiłem ją od gościa 3 lata temu przy 120.000 km. Gościu pracował w Niemczech i w 2000 roku sprowadził ją do Polski. Póki co, pompa chodzi. Oby jak najdłużej. Tankuję tylko na BP lub Shellu. Ostatnio dolewałem jakiegoś preparatu do czyszczenia wtrysków i smarowania. Mam nadzieję, że przedłuży to jej żywotność.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/28534-p1631-regenerowa%C4%87-pomp%C4%99-czy-nie/page/3/#findComment-51495
Udostępnij na innych stronach

Zastanawia mnie fakt dlaczego w VW awaria pompy nie występuje na taką skalę jak w Oplach. Gdzieś czytałem, że to słaby, a właściwie kiepski osprzęt silnika (np. węzyki paliwowe, szybkozłącza do filtra itp.)

Zastosowano tu nietypowy układ paliwowy, wtryskiwacze zamontowane są pionowo pod wałkiem rozrządu, do nich przykręcone na docisk są trawersy. Tam znajduje się uszczelniacz, to miejsce jest dość częstą przyczyną nieszczelności (łapie powietrze z silnika, przy okazji zasysa olej silnikowy i dlatego na filtrze paliwa można znaleźć olej). Przewody zwrotne (nadmiarowe) podłączone są bezpośrednio do przewodu zasilającego paliwo przy pompie, występuje tam podciśnienie i każda ilość powietrza z nieszczelnych przelewów zasysana jest bezpośrednio do pompy (w innych autkach nadmiar paliwa wraca do baku). VP44 montowana jest nie tylko w Oplach ale między innymi Fordach, Nissanach, Saabie, Audi (i innych modelach) i jeżeli była by ona tak kiepska to na pewno nie montowana była by w tylu markach.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/28534-p1631-regenerowa%C4%87-pomp%C4%99-czy-nie/page/3/#findComment-51329
Udostępnij na innych stronach

Gość arek-ma@wp.pl

Przewody zwrotne (nadmiarowe) podłączone są bezpośrednio do przewodu zasilającego paliwo przy pompie, występuje tam podciśnienie i każda ilość powietrza z nieszczelnych przelewów zasysana jest bezpośrednio do pompy (w innych autkach nadmiar paliwa wraca do baku)

Czy jest w takim razie możliwość zastosowania rozwiązania powrotu nadmiaru paliwa do baku w Astrze? Jeżeli jest, to zminimalizowałoby to awarię pompy.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/28534-p1631-regenerowa%C4%87-pomp%C4%99-czy-nie/page/3/#findComment-51223
Udostępnij na innych stronach

Widziałem takie patenty jak opisane w tym temacie, na ile jest to skuteczne to nie wiem. Jeśli układ jest szczelny to nie ma problemu, moim zdaniem nie trzeba kombinować tylko znaleźć przyczynę. http://forum.vectraklub.pl/index.php/topic/97414-przerobka-ukladu-paliwowego/

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/28534-p1631-regenerowa%C4%87-pomp%C4%99-czy-nie/page/3/#findComment-50677
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam i jak zalatwiles z ta pompa od astry?? Wlasnie mi siadla i pisales na forum ze chcialbys ja zdemontowac i jak udalo sie znalazles jakies opisy zdj itd jezeli tak to prosze o odpowiedz. albo na pric moj email karpiu307@wp.pl

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/28534-p1631-regenerowa%C4%87-pomp%C4%99-czy-nie/page/3/#findComment-29864
Udostępnij na innych stronach

PROSZE WAS koledzy o porady jak wyjac pompe od astry G VP44 . Jakies zdjecia linki itd bo jestem w polowie ale stanelem na rozrzadzie i tych rolkach i napinaczach . Mam rozrzad na lancuchu . pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/28534-p1631-regenerowa%C4%87-pomp%C4%99-czy-nie/page/3/#findComment-29862
Udostępnij na innych stronach

trzy piny blokujace sa potrzebne do zglokowania walu glownego, walka rozrzadu i samej pompy. Blokujesz i potem odciagasz napinacze hydrauliuczne i blokujesz je kawalkiem drucika. Wszytsko jest opisane w autodacie łacznie z pogladowymi fotkami. Sciagniesz kolo zebate z pompy oraz wszelkie przylacza do niej i wykrecasz zdaje sie trzy sruby ktore ją tryzmaja w bloku silnika i masz ja na wierzchu. Lancuchy maja specjalnie zabarwione ogniwa oraz kola zebate tez ze znaczkiem wiec jak bedziesz ustwaial (krecil walem) przed demontażem by trafic na znaki/blokady.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/28534-p1631-regenerowa%C4%87-pomp%C4%99-czy-nie/page/3/#findComment-29825
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Witam,

Mam Opla Astrę 1,7 DT rok produkcji 1998/1999. Ostatnio jechałem Oplem, przy zmianie biegu 2 na 3 zapaliła się kontrolka silnika, samochód zgasł i nie odpali. Odstawiłam samochód do mechanika 4 dni temu, podłączył samochód do komputera a komputer nie wykrył żadnej usterki, samochód dalej nie pali, podobno pompa paliwa posiada wszystkie odpowiednie parametry ale nie podaje paliwa. Pomóżcie co mogło się tutaj zepsuć, jak naprawić usterkę. Po wymianie rozrządu przejechane jest 40 tys. Trzy tygodnie temu robiony był kapitalny remont silnika ponieważ na 1000 km brał litrę oleju i strasznie czarny dym szedł z wydechu, głowica była sprawdzana i regenerowana. Po tej naprawie przejechałem 1300 km, samochód zgasł i nie odpali. Powiedzcie co może być przyczyną awarii i ile będzie kosztować naprawa. Za naprawę silnika dałem 1600 zł.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/28534-p1631-regenerowa%C4%87-pomp%C4%99-czy-nie/page/3/#findComment-375663
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności