Skocz do zawartości

Jak dbać o Turbinę


Gość Fantaziro

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Fantaziro

Witam,

Proste pytanie do ludzi "w temacie",

Jak dbać o turbinę?

Teraz trochę szczegółów.

Jestem dość świeżym kierowcą (roczny staż.) 3 miesiące temu kupiłem sobie Astre GTC z silniczkiem 1.3 CDTI

Zastanawiam się jak to jest z tą pielęgnacją Turbiny. Wszyscy mówią, żeby czekać po odpaleniu i przed zgaszeniem; żeby na początku jazdy nie wrzucać na wyższe obroty.

 

Więc teraz jak to jest dokładnie. Nie mam wskaźnika temp silnika, więc jak długo (ile sek; minut) powinienem odczekać po odpaleniu, a ile przed zgaszeniem? A może macie też inne rady jak dbać o turbinę, żeby służyła jak najdłużej?

 

Z góry dziękuje za pomoc.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To prawda że zaraz po zapaleniu auta nie powinniśmy od razu dynamicznie przyśpieszać.

Podstawowa zasada to po zakończeniu ostrej jazdy z dużymi prędkościami obrotowymi silnika np. na autostradzie (choć nie ma ich zbyt wiele :wesoly: )

to poczekać na parkingu na ostygnięcie turbiny (chodzi o to by wałek turbiny zszedł z obrotów i kąpiąc się w oleju lekko się schłodził) Jest ona bardzo wrażliwa na

brak smarowania. Nigdy nie gaś od razu silnika po zakończeniu takiej jazdy poczekaj - parę minut. Gdy tego nie dopilnujemy rozgrzany olej z ośki turbiny po zgaszeniu motoru zwęgli się i przy okazji zapcha kanały olejowe. Nie też co popadać w szaleństwo gdy np. przejedziemy 5km bez zbytniego "butowania" auta to nie ma potrzeby czekać aż turbina ostygnie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Fantaziro

aha chyba już czaje :wesoly:

A są może inne "momenty" związane z ogólnie pojętym serwisem turbiny? Np jakieś okresowe doglądanie czegoś?

Nie chciałbym się obudzić z ręką w nocniku :beer:

 

//edt jeszcze coś, napisaliście o 2-3 minutach po ostrej/dłuższej jeździe.... a jak to jest przy rozpoczynaniu jazdy?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach