Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich po raz pierwszy!

Postaram się opisać cały przebieg działań od początku bo wszystko wydaje się być istotne. Astra G 2.0 DI 82KM, przejechane 172.000 k 99 ro.

Moja gehenna rozpoczęła się 6 tygodni temu. Początkowo autko zgubiło moc - szybko okazało się, że wyskoczył wąż ciśnieniowy i przelewowy. Samochód po założeniu wszystkiego przestał odpalać po nocnym postoju - zapowietrzony. Walnięty trójnik od pompy vacum - 5 minut naprawione. Następny dzień i autko na krawężniku zgasło przy parkowaniu i tak już pozostało. Odpalało na samostarcie i na holu. Diagnoza - pompa wtryskowa. Załatwiłem szybko pompę 011 (po regeneracji z gwarancją), niestety nic nie pomogło. Dodam, że w przewodach ciśnieniowych było trochę oleju. Komputer wykazywał przez jakiś czas błędy właśnie pompy vacum, które zniknęły po wyczyszczeniu przewodów. Samochód delikatnie kopcił na biało przez jakieś 3-4 km jazdy po odpaleniu - pierścienie - problem z ciśnieniem - zalane naftą, sprawdzone - zero skutku. Przez przypadek wyszło, że samochód odpala "z biegu" - bieg, kluczyk - samochód po 3 metrach odpala z dymówą. Jak odpali idzie jak burza, zero problemów, nie gaśnie, nie skacze, nie telepie, jedynie temperatura wody idzie dość szybko w górę, ale może gdzieś do 96-97 na postoju, w czasie jazdy norma. Wody dosyć, nie bierze ani wody, ani oleju(przynajmniej niezauważalnie), bez dolewania między wymianami.

Autko stoi już 4 tydzień, na szczęście mam drugi. Nie sprzedam w tym stanie bo za dużo stracę, choć mam już dosyć męczenia się nad nim, ale patrząc na już poniesione wydatki to i tak jestem sporo w plecy. Pięciu mechaników, żaden z pomysłem bez kolejnych większych kosztów i gwarancji działania i to nie byle jakich łącznie z szefem serwisu Opla na czele. Komp bez błędów.

Pozdrawiam i liczę na czyjeś podpowiedzi, bo jak wszyscy "specjaliści" stwierdzili "to na pewno jakiś pierdół"

Pozdrawiam

 

Poprawiłem w tytule "regulamin 3,1"/ andrzej_m55

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/30984-usterkakt%C3%B3rej-nie-zdiagnozowa%C5%82o-pi%C4%99ciu-fachowc%C3%B3wnie-odpal/
Udostępnij na innych stronach

Gość Sylwester

Sprawdź czy nie jest przytkany smok w zbiorniku paliwa,a olej w przewodach ciśnieniowych może tamta pompa zasysała olej z silnika i jest czarne paliwo w zbiorniku wymieszane z olejem.Odkręć sterownik ze starej pompy i zobaczysz środek pompy czy nie jest czarny.Mogą jeszcze siedzieć uszczelki na wtryskach i tam się zapowietrza najgorzej z nocy odpalić.

 

Witam,

 

Ja na Twoim miejscu zrobił bym tak:

 

1) Wymiana wszystkim przewodów przelewowych

2) Wymiana filtra paliwa+sprawdzenie czy nie jest podwinięta uszczelka

3) Sprawdzenie przewodów paliwowych czy nie są uszkodzone

4) Odpowietrzenie ukłądu

5) Jak dalej po nocy nie odpala to mogła paść śruba jednokierunkowa w pompie

6) Olej w układzie podciśnienia, jak dla mnie, jest z przeciekającego turbo i również przepuszcza EGR .( jak masz możliwość to podmień EGR z kimś aby sprawdzić)

 

To chyba tyle.

 

Jak będziesz ciągał i odpalał na samostart to zabijesz drugą pompę:beer:

 

Załatwiłem szybko pompę 011 (po regeneracji z gwarancją), niestety nic nie pomogło.

A gdzie ją znalazłeś i czy dobrze była wykonana regeneracja. Ważne też jest dobre ustawienie pompy, jak źle jest ustawiona to wówczas cuda się dzieją. Jak już odpalisz podłącz pod kompa i sprawdź dokładnie pompę, ale wcześniej zrób to co kolega Omnibs napisał. Przy okazji sprawdzania zaworu zwrotnego (patrz wyżej punkt 5) w pompie wymień na nowe podkładki miedziane w obu śrubach, tam dość często w perfidny sposób łapie powietrze.

 

Dziękuję, jednak:

Samochodu nie odpalam i stoi już czwarty tydzień i czeka na kolejne pomysły, więc spokojnie:)

Przed wymianą pompy wymienione wszystkie przewody (przelew również), filtry etc.

Zawór w pompie nowy, chociaż stary nie wykazywał nieprawidłowości - parę groszy a zawsze pewność. Wymienię najwyżej podkładki, bo tego nie robiłem, choć wydają się sprawne. Pompa jeśli dobrze pamiętam jest z Żelichowa (łódzkie) i była sprawdzana profesjonalnie? na stole probierczym bosha 815 jeśli dobrze pamiętam . Komp na chodzie nic nie wykazuje. Co do oleju, to też już słyszałem, że turbo puszcza. Smok przeczyszczony. Wszystkie powyższe problemy były już na tapecie i były skrzętnie sprawdzane przez kilku niezależnych mechaników i elektroników.

Pozdrawiam

 

Gość Anonymous

A ja mam taką drobną sugestię- sprawdź świece żarowe, ale nie miernikiem tylko wykręć i podepnij pod akumulator na krótko. Może coś pomoże :beer:

Pozdrawiam

 

-olej w paliwie to pewnie trawersy :wink:

-mowisz ze odpala z placka i na hol też a pozniej chodzi, a czy jak zgasisz i chcesz odpalic ponownie to czy odpali czy nie ? jesli tak to pewnie zapowietrzony.

-sprawdzilbym przy okazji stopien sprezania i czy aku jest dobry zakladajac ze pompa byla poprawnie zalozona i rozrzad nie jest przestawiony o jeden zabek do przodu lub do tylu.

 

jesli bledy podczas krecenia rozrusznikiem nie wyskakuja to nie ma ch.... musi odpalic.

Jeszcze bym pompe podłączyl na krótko tzn bez filtra paliwa bezpośrednio do jakiejs butelki czy cos.

 

[ Dodano: Wto Cze 01, 2010 10:02 ]

A ja mam taką drobną sugestię- sprawdź świece żarowe, ale nie miernikiem tylko wykręć i podepnij pod akumulator na krótko. Może coś pomoże :beer:

Pozdrawiam

Tez powinien to zrobic ale przy tych temp to świece mu nie grzeja a jak ma dobre sprezanie to i przy temp ujemnych odpali bez swiec, sprawdzalem to u siebie.

 

Gość Pawelek82B

Witam, miałem podobny problem. Dzisiaj odebrałem auto od mechanika. Wymienił uszczelki na tryskach na orginały BOSCH i filtr paliwa bo przez te uszczelki nie tylko łapał powietrze ale także olej. To bardzo popularna usterka i podobno urok tego modelu silnika. A zamiast samostartu polecił mi Plak tylko nie grzej świec. Powodzenia i pozdrawiam.

 

  • 2 tygodnie później...

Witam,

 

Ja na Twoim miejscu zrobił bym tak:

 

1) Wymiana wszystkim przewodów przelewowych

2) Wymiana filtra paliwa+sprawdzenie czy nie jest podwinięta uszczelka

3) Sprawdzenie przewodów paliwowych czy nie są uszkodzone

4) Odpowietrzenie ukłądu

5) Jak dalej po nocy nie odpala to mogła paść śruba jednokierunkowa w pompie

6) Olej w układzie podciśnienia, jak dla mnie, jest z przeciekającego turbo i również przepuszcza EGR .( jak masz możliwość to podmień EGR z kimś aby sprawdzić)

 

To chyba tyle.

 

Jak będziesz ciągał i odpalał na samostart to zabijesz drugą pompę:D

Olej w układzie podciśnienia pochodzi wyłącznie z uszkodzonej vacupompy-wymień pompę.

 

Gość orto.pawel

witam tak jak przedmowca napisal na wtryskach sa miedziane podkladki ktoras poszla dlatego lapie olej zapewne masz czarny filtr no i troche brudu w baku z tego powodu a co do lapania powietrza zobacz taki maly oryng na pompie wtryskowej on jest przykrecony taka mala srubka jesli jest twardy to go zmien ja to wszystko mialem , przewody przelewowe wymienialem i nic nie chcial mi palic a szczegolnie po postoju no i oczywiscie czarna ropa pozdrawiam

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności