Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam na warsztacie taki problem przyjechał klient i rozładowuje mu akumulator zdiagnozowałem że zwarcie robią świece żarowe... lub pobierają zbyt dużo prądu z akumulatora mianowicie po przyłożeniu przyrządu na akumulatorze mam 12,5V po przekręceniu zapłonu spada 11,74V i niżej i tu zaczynają się chody z odpaleniem ponieważ w momencie samego startu napięcie jest około 10V. Wiadomo przekaźnik świec żarowych załącza świece po kilku sekundach rozłącza napięcie wraca mniej więcej 11.9V 12.0V max nie jest już ono takie jak było pierwotnie i co tu robić dalej dodam iż oporność świec zgadza się ale jedna jest inna niż reszta hmmm na końcu nurtuje mnie pytanie dlaczego świeca żarowa w miejscu gdzie jest skręcona listwa plusowa ma przejście z masą ?? tak samo po wkręceniu z obudową silnika ?? nigdy nie miałem takie przypadku więc może ktoś będzie wiedział napięcie świecy odpowiednie z marką i modelem.

post-2206-0-52881000-1520362790_thumb.jpg


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ta świeca jest taka sama jak reszta?

Bo wygląda, że jest popsuta.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

rozwiązałem problemem wszystkie świece były sprawne, sprawdzane przyrządem oraz bezpośrednio do akumulatora oczywiście zgodnie ze sztuką powodem usterki była właśnie ta inna świeca mimo że pracowała prawidłowo miała prawidłową oporność,numer , napięcie, tylko inny producent :) może komuś się wiedza przyda wymieniłem tą inna świece na taką samą co reszta akumulator w momencie grzania ma 11,9V w momencie odłączenia przez przekaźnik napięcie wraca 12,4V i trzyma nie wykluczone że mogła ona robić zwarcie do masy.

Tylko chciał bym zaczerpnąć wiedzy dlaczego cała świeca żarowa jest masą ??


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bo ma wewnętrzne przebicie, inaczej uszkodzenie i możliwe że fabryczne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie świece żarowe mają tak samo cała świeca jest masą i jak to logicznie wytłumaczyć bo zgłupiałem całkiem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie zastanawiałem się nad tym - ale żeby grzała to musi być połączona, może tu chodzić o rezystancję w końcu świeca żarowa to grzałka a grzeje kabel/element oporowy.


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jaka ta prawidłowa odporność tychże świec?

I czym była mierzona...

 

Sent with handy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kicaj na tych nowych to ja się nie znam, tym steruje moduł.

 

W starych było prosto, bezpiecznik, przekaźnik czasowy i wsio.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pytanie było do maerska bo to on mierzył.

 

Sent with handy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oporność świec to zależy od ich modelu.. ale jeżeli świeca według katalogu powinna mieć 0,9 oma to tyle powinna mieć jak się mierzy zwykłym miernikiem ze zwykłym omomierzem oczywiście trzeba prawidłowo zmierzyć... mnie jednak zastanawia fakt dlaczego cała świeca żarowa jest masą mimo że ma izolator tak zwany pierścień izolowany (książkowo). Czyli według mnie mechanika znaczy tyle że odizolowuje masę od plusa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

Partnerem serwisu: fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.