Skocz do zawartości

Błąd 67, wysokie obroty biegu jałowego, szarpanie


Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie Krajanie 8) Otórz mam pewien dylemat. Jakiś czas temu pojawił mi się problem wysokich wolnych obrotów. Po przejechaniu jakiegoś dystansu obroty biegu jałowego potrafiły wskawiać dość wysoko (1400-2000) i utrzymywały się tam. Czasem nawet wyłączenie i włączenie silnika nie dawało rezultatu. Wtedy to, zapalił mi się po raz pierwszy Check nr 22 (potencjometr przepustnicy).... ponieważ błąd pojawiał się i znikał postanowiłem wymienić czujnik. Po wymianie przez kilka dni było ok. Wczoraj sytuacja się powtórzyła. Obroty wskoczyły na wysokie, zapalił się Check i pali się non stop. Do wysokich obrotów doszło także szarpanie przy przyspieszaniu poniżej 3000 obrotów. Od razu zczytałem błąd i tu pojawia się problem.

 

Błąd 67:

67 Czujnik położenia przepustnicy (wyłącznik), zastyki biegu jałowego (Bosch Motronic)

67 Przepływomierz powietrza masowy lub jego obwód (GM Multec)

 

Z tego co wiem w mojej Corsie (B GSi '94) jest GM Multec. Czy zatem przepływomierz może powodować takie objawy? Co można na to poradzić ? Czy to aby nie czasem problem z przepustnicą ?

 

[ Dodano: Wto Cze 08, 2010 08:57 ]

hello... ponaglam troszkę moje zapytanie bo jestem w kropce i zastanawiam się co zrobić bo dośc mocno zaczął mi problem doskwierać :) Dziś znowusz palił mi się check 67.... Czy naprawdę nie ma tu nikogo, kto mógłby coś poradzić?

 

[ Dodano: Wto Cze 08, 2010 17:41 ]

Jak tak to multum specjalistów a jak nie typowy problem to nie ma kto doradzić :) Poza błędem 67 zapalił mi się już dwa razy 44 - sonda lambda, za uboga mieszanka <- może to coś pomoże ;)

 

Jeśli nikt nie ma pomysłów to trudno będe kombinował i wykluczał powoli przyczyny. Aha zauważyłem, że mam przebicie na wtyczce kabla wn wchodzącej do cewki.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/31118-b%C5%82%C4%85d-67-wysokie-obroty-biegu-ja%C5%82owego-szarpanie/
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 60
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Ten błąd to bład przepływki.

hot wire meter - tak jest opisany.

Pewnie coś się stało z drucikiem.

 

konrado666:

Właśnie w tym pikuś, że krokowiec wraz z przepustnicą był cały czyszczony. Przy wymianie potencjometru poprosiłem mechanika, żeby wszstko wyczyścił i sprawdził krokowy. Ale jeśli już o nim mowa to zamierzam go i tak wymienić bo jak wiemy czyszczenie nie zawsze pomaga :beer:

 

ja37:

Masz na myśli przewody do przepływki czy wnętrze? Co moża by z tym zrobić?

 

Dzięki za odpowiedź :beer:

 

No właśnie ja po anglikańsku nie za bardzo, dlatego podałem ori wyjaśnienie.

 

Z tego co napisałeś wyżej wynika, że chodzi o ten mierzący gorący drucić platynowy wewnątrz przepływki. Więc jeśli jego dotyczy błąd to czy może to oznaczać, że padła przepływka? Może by ją rozebrać i zobaczyć jak to tam wygląda?

 

A tak z innej beczki, gdzie mogę znaleźć centralkę ECU bo znalazłem schemat podłączenia krokowca do multeca i chciałem dla pewności sprawdzić go miernikiem :D

 

W corsie B ECU jest w prawy,m przednim słupku.

A z tego co napisałem, to padła przepływka.

Rzadkoooooo bardzo osiągalna w PL........

 

Hmmm... no to teraz musze chyba zacząć szukać i polować :D Allegro, eBay ewentualnie ASO tylko że tam pewnie dość dużo zapłace, mam racje? A nie ma jakiejśc możliwośc reanimacji przepływki?

 

Niestety to jest część nienaprawialna.....

Chyba, że jakiś zimny lut ci się zrobił, wtedy tak.

A może tylko kabelki przy wtyczce sie popitoliły?

 

Nie wykluczam też tego, dlatego zamierzam go tam trochę obejrzeć. Jak mi się pierwszy raz zaświeciłten check to odpiąłem przepływkę i podłączyłęm raz jeszcze i na chyba 2 dni miałem spokój więc nie wykluczone że styki lub kabel ma już dość.

 

A jak się najszybciej dostać do ECU? Bo szukałem ostatnio na forum i nie znalazłem.

 

[ Dodano: Pią Cze 11, 2010 20:00 ]

Jeśli chodzi o ECU to już wiem sprawdziłem sam :D

 

Zajrzałem dziś do tej przepływki zdejmując ją z rury prowadzącej do przepustnicy. Obejrzałem bo akurat cały "mechanizm" czujnika jest w miare na wierzchu i wygląda ok... tyle, że niestety nie mam porównania :( Są tam 3 druciki z czymś w rodzaju opornika. Są zamocowane do metalowych poprzeczek i teraz pytanie czy powinny być ze sobą jakoś połączone ? Bo jeśli tak to połączeń nie widziałem...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności