Gość mr_luke Opublikowano 4 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2010 Witajcie Krajanie Otórz mam pewien dylemat. Jakiś czas temu pojawił mi się problem wysokich wolnych obrotów. Po przejechaniu jakiegoś dystansu obroty biegu jałowego potrafiły wskawiać dość wysoko (1400-2000) i utrzymywały się tam. Czasem nawet wyłączenie i włączenie silnika nie dawało rezultatu. Wtedy to, zapalił mi się po raz pierwszy Check nr 22 (potencjometr przepustnicy).... ponieważ błąd pojawiał się i znikał postanowiłem wymienić czujnik. Po wymianie przez kilka dni było ok. Wczoraj sytuacja się powtórzyła. Obroty wskoczyły na wysokie, zapalił się Check i pali się non stop. Do wysokich obrotów doszło także szarpanie przy przyspieszaniu poniżej 3000 obrotów. Od razu zczytałem błąd i tu pojawia się problem. Błąd 67: 67 Czujnik położenia przepustnicy (wyłącznik), zastyki biegu jałowego (Bosch Motronic) 67 Przepływomierz powietrza masowy lub jego obwód (GM Multec) Z tego co wiem w mojej Corsie (B GSi '94) jest GM Multec. Czy zatem przepływomierz może powodować takie objawy? Co można na to poradzić ? Czy to aby nie czasem problem z przepustnicą ? [ Dodano: Wto Cze 08, 2010 08:57 ] hello... ponaglam troszkę moje zapytanie bo jestem w kropce i zastanawiam się co zrobić bo dośc mocno zaczął mi problem doskwierać Dziś znowusz palił mi się check 67.... Czy naprawdę nie ma tu nikogo, kto mógłby coś poradzić? [ Dodano: Wto Cze 08, 2010 17:41 ] Jak tak to multum specjalistów a jak nie typowy problem to nie ma kto doradzić Poza błędem 67 zapalił mi się już dwa razy 44 - sonda lambda, za uboga mieszanka <- może to coś pomoże Jeśli nikt nie ma pomysłów to trudno będe kombinował i wykluczał powoli przyczyny. Aha zauważyłem, że mam przebicie na wtyczce kabla wn wchodzącej do cewki.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/31118-b%C5%82%C4%85d-67-wysokie-obroty-biegu-ja%C5%82owego-szarpanie/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość konrado666 Opublikowano 9 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2010 Wymień silnik krokowy, lub wykreć go wyczyść przepustnice znaczy gardziel noi krokowca. Mojej corsinie to pomoglo.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/31118-b%C5%82%C4%85d-67-wysokie-obroty-biegu-ja%C5%82owego-szarpanie/#findComment-70691 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 9 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2010 Ten błąd to bład przepływki. hot wire meter - tak jest opisany. Pewnie coś się stało z drucikiem.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/31118-b%C5%82%C4%85d-67-wysokie-obroty-biegu-ja%C5%82owego-szarpanie/#findComment-70676 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mr_luke Opublikowano 9 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2010 konrado666: Właśnie w tym pikuś, że krokowiec wraz z przepustnicą był cały czyszczony. Przy wymianie potencjometru poprosiłem mechanika, żeby wszstko wyczyścił i sprawdził krokowy. Ale jeśli już o nim mowa to zamierzam go i tak wymienić bo jak wiemy czyszczenie nie zawsze pomaga ja37: Masz na myśli przewody do przepływki czy wnętrze? Co moża by z tym zrobić? Dzięki za odpowiedź   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/31118-b%C5%82%C4%85d-67-wysokie-obroty-biegu-ja%C5%82owego-szarpanie/#findComment-70607 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 9 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2010 No właśnie ja po anglikańsku nie za bardzo, dlatego podałem ori wyjaśnienie.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/31118-b%C5%82%C4%85d-67-wysokie-obroty-biegu-ja%C5%82owego-szarpanie/#findComment-70517 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mr_luke Opublikowano 9 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2010 Z tego co napisałeś wyżej wynika, że chodzi o ten mierzący gorący drucić platynowy wewnątrz przepływki. Więc jeśli jego dotyczy błąd to czy może to oznaczać, że padła przepływka? Może by ją rozebrać i zobaczyć jak to tam wygląda? A tak z innej beczki, gdzie mogę znaleźć centralkę ECU bo znalazłem schemat podłączenia krokowca do multeca i chciałem dla pewności sprawdzić go miernikiem   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/31118-b%C5%82%C4%85d-67-wysokie-obroty-biegu-ja%C5%82owego-szarpanie/#findComment-70511 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 9 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2010 W corsie B ECU jest w prawy,m przednim słupku. A z tego co napisałem, to padła przepływka. Rzadkoooooo bardzo osiągalna w PL........   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/31118-b%C5%82%C4%85d-67-wysokie-obroty-biegu-ja%C5%82owego-szarpanie/#findComment-70503 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mr_luke Opublikowano 10 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2010 Hmmm... no to teraz musze chyba zacząć szukać i polować Allegro, eBay ewentualnie ASO tylko że tam pewnie dość dużo zapłace, mam racje? A nie ma jakiejśc możliwośc reanimacji przepływki?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/31118-b%C5%82%C4%85d-67-wysokie-obroty-biegu-ja%C5%82owego-szarpanie/#findComment-70409 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 10 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2010 Niestety to jest część nienaprawialna..... Chyba, że jakiś zimny lut ci się zrobił, wtedy tak. A może tylko kabelki przy wtyczce sie popitoliły?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/31118-b%C5%82%C4%85d-67-wysokie-obroty-biegu-ja%C5%82owego-szarpanie/#findComment-70403 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mr_luke Opublikowano 10 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2010 Nie wykluczam też tego, dlatego zamierzam go tam trochę obejrzeć. Jak mi się pierwszy raz zaświeciłten check to odpiąłem przepływkę i podłączyłęm raz jeszcze i na chyba 2 dni miałem spokój więc nie wykluczone że styki lub kabel ma już dość. A jak się najszybciej dostać do ECU? Bo szukałem ostatnio na forum i nie znalazłem. [ Dodano: Pią Cze 11, 2010 20:00 ] Jeśli chodzi o ECU to już wiem sprawdziłem sam Zajrzałem dziś do tej przepływki zdejmując ją z rury prowadzącej do przepustnicy. Obejrzałem bo akurat cały "mechanizm" czujnika jest w miare na wierzchu i wygląda ok... tyle, że niestety nie mam porównania Są tam 3 druciki z czymś w rodzaju opornika. Są zamocowane do metalowych poprzeczek i teraz pytanie czy powinny być ze sobą jakoś połączone ? Bo jeśli tak to połączeń nie widziałem... Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/31118-b%C5%82%C4%85d-67-wysokie-obroty-biegu-ja%C5%82owego-szarpanie/#findComment-70372 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.