Skocz do zawartości

Błąd 67, wysokie obroty biegu jałowego, szarpanie


Gość mr_luke

Rekomendowane odpowiedzi

Map działa w zależności od podciśnienia panujacego w dolocie

Ja jeszcze na c20ne założyłem na próbe map zamiast przepływki - miałem klapkową, która tez pracuje na 0-5V

Powiem ci, że jakaś szybsza była reakcja na gaz.

Ale check był, bo w tamtej przepływce był jeden przewód od "kompensatora", nie wiedziałem jak to ugryźć, i porzuciłem zamianę.

Co ci zaszkodzi spróbować, też 3 kable wepniesz się na przykład w wąż podciśnienia do regulatora ciśnienia paliwa.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 60
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Czyli teoretycznie kompa nie trzeba oszukiwać bo skoro pracuje w tym samym zakresie to sygnały powinny odpowiadać sobie na wzajem. Tylko że znalazłem taką informację:

http://corsa-b.cba.pl/map.htm

 

Tu jest napisane że pracuje na napieciu zasilającym 5V a napięcie sygnału rośnie wraz z obrotami (w mojej przepływce spada) do tego kolejność pinów jest inna więc potrzebna by była chyba przejściówka (to już akurat mały problem). Pytam bo mówie o mapie nie wiem prawie nic poza tym, że mierzy ciśnienie i jest montowana zamiast przepływomierza :|

 

http://www.allegro.pl/item1065815243_czujnik_cisnienia_map_sensor_opel_combo_corsa.html

 

Rozumiem, że ta wersja byłaby najodpowiedniajsza bo jest z najbardziej pokrewnego silnika (x16xe).

 

wepniesz się na przykład w wąż podciśnienia do regulatora ciśnienia paliwa

A nie powinien być wpięty gdzieś na dolocie? I jak powinienem ją wpiąć bo ma tylko jedno gniazdo więc szereg odpada.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No podciśnienie z regulatora też jest w dolocie, spokojnie tam się można podpiąć.

Kurde, przeoczyłem, ze u ciebie napiecie spada.....nie da się tego jakoś ugryźć?

Czy może wpiąć węża od mapa za przepustnicą dało by odwrotne wskazania?

A mapy są takie same, czy to 1,2 czy 1,8.

kombinuj, może będziesz pionierem w likwidacji przepływki :|

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakbym jeszcze miał rozległą wiedzę na ten temat to byłoby fajnie :|

 

Nie znasz może kogoś, kto mógłby jeszcze pomóc nam w opracowaniu rozwiązania?

Myśle, że dałoby się to zrobić gdyby była możliwość update'u kompa tak, żeby zapomniał o przepływce i ogarnął mapa. Ewentualnie można kombinować gdzie go umieścić, żeby nie narobić sobie kosztów w przypadku nie wypału a by działał w tym zakresie co przepływka.

 

Małe myślenie:

Obroty wzrastają to spada ciśnienie w dolocie tak jak napięcie w przepływce. Map ma na odwrót czyli fakt, trzeba by go umieścić tam gdzie ciśnienie wzrasta przy wzroście obrotów.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niestety ale niec z tego raczej nie wyjdzie :o To znaczy jest to do zrobienia bez większego problemu ale niestety koszty. Z tego co się naczytałem (znalazłem tematy na corsasport i racingforum czy jakoś tak) to niestety ale Map ma inny sygnał niż przepływka i wartości z niego niedokońca jej odpowiadają. Da się to srobić tylko przy pomocy "świnki" ;)

 

Tak się zastanawiam czy nie da rady wpiąć tam innej przepływki z pokrewnego silnika :)

 

Po tym sprawdzaniu ostatnio (odpinanie etc.) zapalił mi się jeszcze check 68 ale jego kodu nie mogłem znaleźć. Na wszelki wypadek prysnąłem wtyczke WD40 i przetarłem papierem ściernym piny gniazda przepływki bo napewno nie zaszkodzi a że dziś zmieniałem kable na NGK i czyściłem gniazda w cewce to było mi to po drodze :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Map ma sygnał liniowy, mozliwe, że przepływka ma jakiś inny, klapkowa miała taki sam , to kombinowałem.

 

68 Air Flow Sensor (AFS), hot wire meter (air mass meter)

Faulty air mass meter signal, incorrect frequency

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli jednak przepływka ;) Zobacze co się będzie teraz z nią działo bo mam jeden pomysł tylko potrzebowałbym, żeby któryś z kolegów jeżdzących C16XE sprawdził jaki jest zakres pracy sygnału przy jakiś konkrestnych obrotach :o

 

Wracając jeszcze do krokowca to czy możliwy jest scenariusz, że niewłaściwy sygnał powoduje złe otwarcie kanału krokowca i wzrost wolnych obrotów? Czy jednak problem tkwi w samym silniczku? Bo był już czyszczony (tak jak cała przepustnica) a obroty wciąż potrafią wskakiwać na wyższe. Wydaje mi się, że to jednak problem krokowca bo ostatnio mi nawet falowały co wcześniej się nie zdarzało.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie takie proste.

pamietaj, ze jest jeszcze TPS, impulsator, nie sądzę, żeby tylko jakis zły sygnał przepływki powodował wariacje krokowca.

 

Co do pomiarów, poproś Daniel GSI, pewnie pomierzy

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok odezwę się do niego :o

 

Swoją drogą dziwna sprawa bo dziś miałem pierwszt objazd po zmianie przewodów i o dziwo zachowywał się w miarę normalnie. Był troche słapszy ale check mi się nie pojawił i obroty jakby troche mniej wariują. Co do przepływki to ją będe teraz obserwował.

 

TPS był niedawno wymieniony więc wątpie by coś z nim było nie tak a jeśli chodzi o czujnik położenia wału to on nie wywala Check'a czasem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności