Skocz do zawartości

Błąd 67, wysokie obroty biegu jałowego, szarpanie


Rekomendowane odpowiedzi

Fotkę daj, bo tej przepływki mnie było mi dane oglądać.

 

  • Odpowiedzi 60
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Dołączona grafika

 

Oto wnętrze przepływki. Kard ze stron zamocowania do rury dolotowej przepustnicy. Elektronika przepływki po prawej :wink:

 

Czyli te druty idą do złącza w prawo.

A te elementy to pewnie jakieś termistory - oporność zależna od temperatury.

 

Pewnie tak, bo założeniem tego typu przepływek jest mierzenie ilośc powietrza na podstawie ilości prądu potrzebnej do utrzymania stałej temp tych drucików. Tylko teraz pytanie co tam jest nie tak bo nie wygląda na to by któryś z drutów był przewany etc. Może coś jest z elektroniką?

 

A może kłopot jest nie w przepływce a we wtyczce?

 

Coś w tym jest bo check zapala mi się ostatnio dopiero po przejechaniu pewnego dystansu i dość nieregularnie. Teoretycznie przeczyściłem trochę styki ale może mało dokładnie, spróbuje jeszcze raz :beer:

 

Czy jeśli bym zrobił reset ECU a przepływomierz faktycznie byłby walnięty to przy adaptacji, komp. nauczył by się złych wartości i samochód zaczął by jeździć tragicznie? Czy poprostu zgłaszałby błąd ale jeździł podobnie jak teraz? Bo we wtorek odstawiam go na wymianę krokowca oraz przewodów (przebijają na samych gniazdach w cewce) i myślałem czy właśnie po wymianie nie zrobić restartu by sprawdzić ten błąd.

 

No właśnie, nieregularnie, to by wskazywało na kabelkologię.

w dziurę wpadniesz i coś się robi w kablach.

Reset nigdy nie zawadzi, nie będzie gorzej jechał.

przebijają na samych gniazdach w cewce

złooooooo szybko wymieniaj :beer:

 

złooooooo szybko wymieniaj

Wiem wiem, dlatego załatwiam krokowca i kable za jedyn zamachem. Tylko się jeszcze zastanawiam czy to cewka czy kable ale to już mi mechanik sprawdzi.

 

Jak go odbiorę to sprawdze czy reset da mu do myślenia i czy pomoże to tej przepływce. Dzięki za pomoc :beer: Napisze jak będe wiedział coś więcej bo może ktoś kiedyś będzie miał podobną sytuację.

 

Hmmm, nie mam danych, jaki sygnał ma wychodzić z przepływki, sprawdź, czy na pinie B jest masa, na C +12V, a do A podłącz voltomierz i zobacz, jaki sygnał generuje przepływka i czy się zmienia po dodaniu gazu.

 

W sumie o tym nie pomyślałem, dzięki zobacze w takim razie i napisze co wyszło :beer:

 

[ Dodano: Pon Cze 14, 2010 19:11 ]

Jeśli chodzi o wtyczke to wygląda na czystą.

 

Sprawdziłem miernikiem i tak:

C - pokazywało ok 14.3V (ale wiadomo tani miernik to mogą być małe przekłamania)

B - była masa

A - na wolnych obrotach ok. 4,68V przy mocniejszym przygazowaniu spadało do ok 3,5V

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności