ja37 Opublikowano 17 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2010 Map działa w zależności od podciśnienia panujacego w dolocie Ja jeszcze na c20ne założyłem na próbe map zamiast przepływki - miałem klapkową, która tez pracuje na 0-5V Powiem ci, że jakaś szybsza była reakcja na gaz. Ale check był, bo w tamtej przepływce był jeden przewód od "kompensatora", nie wiedziałem jak to ugryźć, i porzuciłem zamianę. Co ci zaszkodzi spróbować, też 3 kable wepniesz się na przykład w wąż podciśnienia do regulatora ciśnienia paliwa.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/31118-b%C5%82%C4%85d-67-wysokie-obroty-biegu-ja%C5%82owego-szarpanie/page/4/#findComment-68754 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mr_luke Opublikowano 17 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2010 Czyli teoretycznie kompa nie trzeba oszukiwać bo skoro pracuje w tym samym zakresie to sygnały powinny odpowiadać sobie na wzajem. Tylko że znalazłem taką informację: http://corsa-b.cba.pl/map.htm Tu jest napisane że pracuje na napieciu zasilającym 5V a napięcie sygnału rośnie wraz z obrotami (w mojej przepływce spada) do tego kolejność pinów jest inna więc potrzebna by była chyba przejściówka (to już akurat mały problem). Pytam bo mówie o mapie nie wiem prawie nic poza tym, że mierzy ciśnienie i jest montowana zamiast przepływomierza http://www.allegro.pl/item1065815243_czujnik_cisnienia_map_sensor_opel_combo_corsa.html Rozumiem, że ta wersja byłaby najodpowiedniajsza bo jest z najbardziej pokrewnego silnika (x16xe). wepniesz się na przykład w wąż podciśnienia do regulatora ciśnienia paliwa A nie powinien być wpięty gdzieś na dolocie? I jak powinienem ją wpiąć bo ma tylko jedno gniazdo więc szereg odpada.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/31118-b%C5%82%C4%85d-67-wysokie-obroty-biegu-ja%C5%82owego-szarpanie/page/4/#findComment-68725 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 17 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2010 No podciśnienie z regulatora też jest w dolocie, spokojnie tam się można podpiąć. Kurde, przeoczyłem, ze u ciebie napiecie spada.....nie da się tego jakoś ugryźć? Czy może wpiąć węża od mapa za przepustnicą dało by odwrotne wskazania? A mapy są takie same, czy to 1,2 czy 1,8. kombinuj, może będziesz pionierem w likwidacji przepływki   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/31118-b%C5%82%C4%85d-67-wysokie-obroty-biegu-ja%C5%82owego-szarpanie/page/4/#findComment-68718 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mr_luke Opublikowano 17 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2010 Jakbym jeszcze miał rozległą wiedzę na ten temat to byłoby fajnie Nie znasz może kogoś, kto mógłby jeszcze pomóc nam w opracowaniu rozwiązania? Myśle, że dałoby się to zrobić gdyby była możliwość update'u kompa tak, żeby zapomniał o przepływce i ogarnął mapa. Ewentualnie można kombinować gdzie go umieścić, żeby nie narobić sobie kosztów w przypadku nie wypału a by działał w tym zakresie co przepływka. Małe myślenie: Obroty wzrastają to spada ciśnienie w dolocie tak jak napięcie w przepływce. Map ma na odwrót czyli fakt, trzeba by go umieścić tam gdzie ciśnienie wzrasta przy wzroście obrotów.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/31118-b%C5%82%C4%85d-67-wysokie-obroty-biegu-ja%C5%82owego-szarpanie/page/4/#findComment-68657 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 18 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2010 Przecież na próbę możesz go wpiąć gdzieś zamiast odmy, żeby dziur nie wiercić   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/31118-b%C5%82%C4%85d-67-wysokie-obroty-biegu-ja%C5%82owego-szarpanie/page/4/#findComment-68541 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mr_luke Opublikowano 18 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2010 No niestety ale niec z tego raczej nie wyjdzie To znaczy jest to do zrobienia bez większego problemu ale niestety koszty. Z tego co się naczytałem (znalazłem tematy na corsasport i racingforum czy jakoś tak) to niestety ale Map ma inny sygnał niż przepływka i wartości z niego niedokońca jej odpowiadają. Da się to srobić tylko przy pomocy "świnki" Tak się zastanawiam czy nie da rady wpiąć tam innej przepływki z pokrewnego silnika Po tym sprawdzaniu ostatnio (odpinanie etc.) zapalił mi się jeszcze check 68 ale jego kodu nie mogłem znaleźć. Na wszelki wypadek prysnąłem wtyczke WD40 i przetarłem papierem ściernym piny gniazda przepływki bo napewno nie zaszkodzi a że dziś zmieniałem kable na NGK i czyściłem gniazda w cewce to było mi to po drodze   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/31118-b%C5%82%C4%85d-67-wysokie-obroty-biegu-ja%C5%82owego-szarpanie/page/4/#findComment-68370 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 18 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2010 Map ma sygnał liniowy, mozliwe, że przepływka ma jakiś inny, klapkowa miała taki sam , to kombinowałem. 68 Air Flow Sensor (AFS), hot wire meter (air mass meter) Faulty air mass meter signal, incorrect frequency   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/31118-b%C5%82%C4%85d-67-wysokie-obroty-biegu-ja%C5%82owego-szarpanie/page/4/#findComment-68365 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mr_luke Opublikowano 18 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2010 Czyli jednak przepływka Zobacze co się będzie teraz z nią działo bo mam jeden pomysł tylko potrzebowałbym, żeby któryś z kolegów jeżdzących C16XE sprawdził jaki jest zakres pracy sygnału przy jakiś konkrestnych obrotach Wracając jeszcze do krokowca to czy możliwy jest scenariusz, że niewłaściwy sygnał powoduje złe otwarcie kanału krokowca i wzrost wolnych obrotów? Czy jednak problem tkwi w samym silniczku? Bo był już czyszczony (tak jak cała przepustnica) a obroty wciąż potrafią wskakiwać na wyższe. Wydaje mi się, że to jednak problem krokowca bo ostatnio mi nawet falowały co wcześniej się nie zdarzało.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/31118-b%C5%82%C4%85d-67-wysokie-obroty-biegu-ja%C5%82owego-szarpanie/page/4/#findComment-68325 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 19 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2010 To nie takie proste. pamietaj, ze jest jeszcze TPS, impulsator, nie sądzę, żeby tylko jakis zły sygnał przepływki powodował wariacje krokowca. Co do pomiarów, poproś Daniel GSI, pewnie pomierzy   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/31118-b%C5%82%C4%85d-67-wysokie-obroty-biegu-ja%C5%82owego-szarpanie/page/4/#findComment-68306 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mr_luke Opublikowano 19 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2010 Ok odezwę się do niego Swoją drogą dziwna sprawa bo dziś miałem pierwszt objazd po zmianie przewodów i o dziwo zachowywał się w miarę normalnie. Był troche słapszy ale check mi się nie pojawił i obroty jakby troche mniej wariują. Co do przepływki to ją będe teraz obserwował. TPS był niedawno wymieniony więc wątpie by coś z nim było nie tak a jeśli chodzi o czujnik położenia wału to on nie wywala Check'a czasem? Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/31118-b%C5%82%C4%85d-67-wysokie-obroty-biegu-ja%C5%82owego-szarpanie/page/4/#findComment-68261 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.