Skocz do zawartości

Błąd 67, wysokie obroty biegu jałowego, szarpanie


Rekomendowane odpowiedzi

Czujnik położenia wału unieruchamia silnik.

On checkiem nie sygnalizuje, że zaraz pójdzie na urlop ???

 

  • Odpowiedzi 60
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

No ok sądziłem, że jak zaczyna świksować to już coś wywala ???

 

Wracając do przyczyn i teoretycznych scenariuszy tych wysokich obrotów.

TPS - raczej odpada bo był wymieniony nie dawno;

Krokowiec - być może kilka razy mi falowały a jak wiadomo czyszczenie nie zawsze pomaga;

MAF - jeszcze nie wiadomo czy napewno coś z nią nie tak;

Czujnik wału - może powodować takie zachowanie?

 

Nie, czujnik wału nie.

A może musisz ustawić TPS?

Powinny być fasolki, żeby nim pokręcić trochę.

Chyba, że u ciebie nie ma.

Ale pamiętam kumpel musiał regulować TPS, bo też mu wariował, tyle, że w c20ne.

 

Zobaczyłbym czy jest coś do regulacji tyle że musze najpierw troche pozdejmować bo przez reduktor żeby dostać się do przepustnicy musze zdjąć zbiorniczek wyrównawczy.

 

Na jakiej zasadzie TPS podlega regulacji? Bo niestety będe musiał zrobić to trochę w ciemno z racji utrudnionego dostępu i braku możliwośc regulacji przy włączonym silniku :drunk:

 

Jak masz taki, to lipa

http://image.made-in-china.com/2f0j00CMAEOnwgkUpl/Throttle-Position-Sensor-TPS-Sensor-for-OPEL-HYUNDAI-NISSAN-SAAB-HOLDEN-KBT008-90541502-3517022600-226201F700-9181538-90530439.jpg

Ale jak taki

http://www.o-digital.com/uploads/2101/2205-1/TPS_Sensor_SA201_351.jpg

to się da.

Zobacz tam, gdzie sa śrubki jak masz fasolki, to da się obrócić.

 

Fotki tylko poglądowe na szybko z googlarki.

 

O, już widzę, że masz inny, nieregulowalny.......

Możesz pomierzyc oporności najwyżej.

A-B - 4-9kilo

B-C - zamknieta 1-3 kilo

B-C - otwarta - 5-10kilo

 

A-C - zapłon włączony - 4,9 - 5,1V

 

No tak coś nie kojażyłem, żeby sam potencjometr miał coś do regulacji. W takim razie pozostaje krokowiec ewentualnie jakieś inne zależności. Przepływka narazie nic nie zgłasza i się teoretycznie uspokoiła chodź i tak wydaje mi się, że Corsina troche gorzej przyspiesza.

 

Pomierze tego TPSa tylko znajde najpierw dobry schemat podłączenia do ECU bo tak o dostepu raczej nie mam :beer:

 

Odznaczyłem w profilu ukrywanie bo nawet nie wiedziałem, że jest zaznaczone ;)

 

Dziś zapalił mi się check w drodze z miasta i momentalnie zaczął przyszarpywać przy przyspieszaniu :beer: Do błędów, które były bo nie kasowałem ostatnio doszedł 22 czyli TSP więc jest teraz 68, 67, 44, 22 przy czym myśle, że 44 zniknie zaraz sam z racji nowych przewodów i tego kasowania po 20 uruchomieniach. Zastanawia mnie tylko, że znowusz jest 22 a wymieniałem potencjometr.... Swoją drogą wydaje mi się, że gdzie zasysa lewe powietrze bo przy mocniejszym przygazowaniu pojawia się dźwięk mocno wsysanego powietrza w okolicy dolotu i przepustnicy. Niejestem w stanie jednoznacznie określić czy taki był czy nie ale wydaje mi się, że jest głośniejszy niż wcześniej. Jest jakiś sposób na sprawdzenie tego?

 

Jest sposób.

Kupujesz samostart, albo bierzesz butlę po płynie do mycia szyb ze spryskiwaczem.

Nalewasz benzyny.

w butlę oczywiście :beer:

Uruchamiasz silnik.

I psikasz w "podejrzane" miejsca, czyli na wszystkich połączeniach dolotu za przepływka.

Nawet na połączenie kolektora ssącego z głowicą.

Jak podniesie obroty, to znalazłeś dziurę.

 

Potencjometr - sprawdź kablologię, ale najpierw daj mi maila na pw, nie chce mi sie szukać, to dam ci schemata.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności