Skocz do zawartości

Chodzi o 1.3E 89r


Gość adam0729

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ,jak w temacie chodzi mi o Kadeta z 89r z silnikiem 1.3E -tyle już ustaliłem(nie sprawdzałem jeszcze oznaczeń silnika)ale jest OHC.

Pytanie bo ma ręczne ssanie co wskazuje na gaźnik,ale ma coś jak komp z wersji wtryskowej(nie za dobrze się na tym znam,ale ponoć jedno wyklucza drugie)-istnieje możliwość gaźnika elektronicznego-tak słyszałem.

-Pytanie o możliwość regulacji bo wydają mi się za wysokie obroty na luzie i "inny zapach spalin"

-czy ktoś z okolic Zabrza posiada podobny model?-w celu wymiany info i spostrzeżeń.

 

Pozdrawiam adam :wink:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość andrzej_m55

adam0729,

Nr. i oznaczenie silnika jest pod świecą

Dołączona grafika

Jeśli jest to mono wtrysk to musi być silniczek krokowy i to wygląda tak

Dołączona grafika

Jak co to daj fotkę to ci koledzy więcej podpowiedzą

No i uzupełnij profil bo jest taki pusty i wygląda na to że przyszyłeś tylko na jeden dzień

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli faktycznie silnik ma oznaczenie 1,3 E to jet to wtrysk, 1,3 S to gaźnik, kiedyś takie oznaczenia stosował Opel i większość niemieckich producentów :wink:

 

Małę sprostowanie, nie było oznaczenia silnika 1,3E, były kolejno 13N gaźnik Pierburg 35PDSI,

13NB Pierburg 1B1, C 13 N wtrysk Multec te modele były produkowane do 89r i jeszcze model 13 S Pierburg 2E3 Gaźnik dwugardzielowy

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego jachu -sprostowanie- wersja nadwozia to Kadett E

silnik 1.3 OHC :lol: na razie nie miałem czasu tam spojrzeć .

 

[ Dodano: Pon Cze 28, 2010 20:55 ]

więc numery to: 13NB........ . czyli rozumiem że gaźnik Pierburg 1B1 :o

 

co znaczy Pierburg 1B1-to dobre czy problemowe? :wink:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość andrzej_m55

adam0729, Wpisz w szukajkę "gaźnik Pierburg''

Tam jest kilka tematów jakie mieli problemy z gaźnikiem

Lecz myślę że nie podchodzili do nich tak jak trzeba

Dostałem od kolegi Grzechakompa 13S wszyscy mówią że jest naj naj i mogę to potwierdzić :wink:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość adam0729

No to mam jeszcze jedno pytanie:

Przy podszybiu jest taki sterownik(komp)z którego kable idą do cewki wys.napięcia ,pod aparat zapłonowy i jeszcze tam gdzieś;a jedna wtyczka sterczy do góry i jest w nią włożona druga z mostkiem łączącym oba piny(ciekawa ale nie teraz najważniejsza

Ważniejsze dla mnie jest to że jak pisałem wcześniej nie podobało mi się spalanie więc:

-wymieniłem "żurek" na olej w silniku

-czarną "skamielinę" na filtr powietrza

-kopułkę na nową

-kable też na nowe.

 

I teraz pytanie czy trza jakoś resetować ten sterownik,czy po prostu pojeździć trochę a silnik dojdzie do siebie (bo z podwyższonych obrotów zszedł na takie jakby na granicy niskości-moje odczucie,ale nie gaśnie)

 

Nie chcę pchać się od razu do gaźnika bo byłby to błąd kiedy było tyle do wymiany. :)

 

Czym właściwie steruje ten komp? :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W gaźnikach jestem cienki, ale pewnie to jest układ tranzystorowy do sterowania zapłonem.

Mozesz dać fotkę tego urządzenia?

W ogóle kilka fotek silnika z różnych stron.

 

A gaźnik zawsze warto wyczyścic, dysze, te sprawy, tylko dobrze by było później go ustawić u dobrego gaźnikowca.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po pierwsze = jaki sterownik ? przy gaźniku?? ??

porób foty dokładne to co masz pod maską

jeżeli to jest gaźnik to mapa sama Ci sie nie ułoży - wiec dochodzi regulacja manualnego AFR gaźnika plus sprawdzenie stopnia otwarcia przepustnicy plus gardziele i dysze mgiełkowa i tlenowa

 

jakieś szczegóły poprosze to postaram się pomóc

 

 

--------------------

to na prośbę Ja37 :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

adam0729, Wpisz w szukajkę "gaźnik Pierburg''

Tam jest kilka tematów jakie mieli problemy z gaźnikiem

Lecz myślę że nie podchodzili do nich tak jak trzeba

Dostałem od kolegi Grzechakompa 13S wszyscy mówią że jest naj naj i mogę to potwierdzić :wink:

Sterownik to jest od kadetta c13n, a wałek miąłem od kadetta 13S.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności