Skocz do zawartości

ciśnienie w przewodach układu chłodzenia


Rekomendowane odpowiedzi

Gość Sławek GK

Witam serdecznie.

Mam problem z moją asterką 2 G 1998 1,6 8v benzyna + LPG.

od pewnego czasu zauważyłem ztrasznie twarde przewody układu chłodzącego (przed chłodnicą i za nią). Zauważyłem też ubytek płynu (na jakieś 80 km 1l)

Po odkręceniu korka ze zbiornika wyrównawczego przewody miękną.

Po wymianie uszczelki pod głowicą sytuacja się powtarza, ale zauważyłem również według mnie duże przedmuchy spod korka wlewu oleju.

Po zdjęciu głowicy zauważyłem, że 3 zawory wydechowe są siwe co oznaczałoby , że spalanie jest OK, ale jeden jest okopcony na czarno.

Proszę o sugestie co może być przyczyną (pompowania)przewodów.

Co można zrobić aby usunąć usterkę.

dzięki.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/32176-ci%C5%9Bnienie-w-przewodach-uk%C5%82adu-ch%C5%82odzenia/
Udostępnij na innych stronach

Na początek zmień korek zbiorniczka.

ale jeden jest okopcony na czarno.

Wygląda, jakby lał za dużo paliwa, można by podnienić z innego gara, ale szkoda ściągać głowicę do sprawdzenia...a jak wyglądały świece?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/32176-ci%C5%9Bnienie-w-przewodach-uk%C5%82adu-ch%C5%82odzenia/#findComment-62081
Udostępnij na innych stronach

Gość Sławek GK

świece OK. Tylko czasami potrafi odpalić na 3 garach , ale pochodzi ok.30 s. i zaskakuje na 4 gar.

 

[ Dodano: Pią Lip 16, 2010 21:45 ]

Aha zapomniałe dodać, że przy odkręconym korku za zbiorniczka zachowanie jest takie:

Jakiś czas (krótki) stoi w miejscu po czym robi się zej*****ty gejzer (wywala płyn ze zbiornika) a za chwilę zasysa w układ chłodzenia ale oczywiście po wypluciu brakuje mu płynu.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/32176-ci%C5%9Bnienie-w-przewodach-uk%C5%82adu-ch%C5%82odzenia/#findComment-62080
Udostępnij na innych stronach

Gość Sławek GK

nie spaliny są OK.

Nie widać żadnego dymu.

Obroty na benzynie nieznacznie się wahają, ale na LPG równiótko chodzi.

A tak na wiasem co to jest to UPG???

 

[ Dodano: Pią Lip 16, 2010 22:18 ]

no tak nie zajarzyłem

UPG to uszczelka pod głowicą, ale ten element wymieniłem

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/32176-ci%C5%9Bnienie-w-przewodach-uk%C5%82adu-ch%C5%82odzenia/#findComment-62072
Udostępnij na innych stronach

UPG to uszczelka pod głowicą, ale ten element wymieniłem

Ale może być tak, że wymieniłeś skutek a nie przyczynę, czego oczywiście nie życzę. :)

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/32176-ci%C5%9Bnienie-w-przewodach-uk%C5%82adu-ch%C5%82odzenia/#findComment-62031
Udostępnij na innych stronach

UPG to uszczelka pod głowicą, ale ten element wymieniłem

a przy wymianie UPG dawałeś głowicę do planowania? sprawdzali ci może szczelność głowicy?

przy odkręconym korku za zbiorniczka zachowanie jest takie:

Jakiś czas (krótki) stoi w miejscu po czym robi się zej*****ty gejzer

ale to akurat nie jest nic dziwnego. Jak się jeździ z odkręconym korkiem to normalne, że wodę wywali. Układ chłodzenia jest ciśnieniowy, a nadmiar ciśnienia korek jeżeli jest sprawny powinien upuścić.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/32176-ci%C5%9Bnienie-w-przewodach-uk%C5%82adu-ch%C5%82odzenia/#findComment-61978
Udostępnij na innych stronach

ale to akurat nie jest nic dziwnego. Jak się jeździ z odkręconym korkiem to normalne, że wodę wywali. Układ chłodzenia jest ciśnieniowy, a nadmiar ciśnienia korek jeżeli jest sprawny powinien upuścić.

bzdura

od samego początku czyli od zimnego silnika nic nie będzie bulgotać

może zabulgotać jak włączy sie wentylator chłodnicy i to tyle

 

układ chłodzenia jest ciśnieniowy, ciśnienie robocze to 1.3-1.4 bara ale tu akurat jest to dlatego, żeby podwyższyć temperaturę wrzenia płynu a nie zabezpieczyć przed wypluwaniem chłłodziwa

 

uszczelka głowicy do bani lub niefachowo zrobione, pęknięta głowica

innych możliwości nie widzę

 

no chyba że nieszczelność w układzie ale to węże nie byłyby napęczniałe tylko by był ubytek płynu

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/32176-ci%C5%9Bnienie-w-przewodach-uk%C5%82adu-ch%C5%82odzenia/#findComment-61884
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności