Gość Sławek GK Opublikowano 16 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2010 Witam serdecznie. Mam problem z moją asterką 2 G 1998 1,6 8v benzyna + LPG. od pewnego czasu zauważyłem ztrasznie twarde przewody układu chłodzącego (przed chłodnicą i za nią). Zauważyłem też ubytek płynu (na jakieś 80 km 1l) Po odkręceniu korka ze zbiornika wyrównawczego przewody miękną. Po wymianie uszczelki pod głowicą sytuacja się powtarza, ale zauważyłem również według mnie duże przedmuchy spod korka wlewu oleju. Po zdjęciu głowicy zauważyłem, że 3 zawory wydechowe są siwe co oznaczałoby , że spalanie jest OK, ale jeden jest okopcony na czarno. Proszę o sugestie co może być przyczyną (pompowania)przewodów. Co można zrobić aby usunąć usterkę. dzięki.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/32176-ci%C5%9Bnienie-w-przewodach-uk%C5%82adu-ch%C5%82odzenia/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 16 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2010 Na początek zmień korek zbiorniczka. ale jeden jest okopcony na czarno.Wygląda, jakby lał za dużo paliwa, można by podnienić z innego gara, ale szkoda ściągać głowicę do sprawdzenia...a jak wyglądały świece?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/32176-ci%C5%9Bnienie-w-przewodach-uk%C5%82adu-ch%C5%82odzenia/#findComment-62081 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Sławek GK Opublikowano 16 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2010 świece OK. Tylko czasami potrafi odpalić na 3 garach , ale pochodzi ok.30 s. i zaskakuje na 4 gar. [ Dodano: Pią Lip 16, 2010 21:45 ] Aha zapomniałe dodać, że przy odkręconym korku za zbiorniczka zachowanie jest takie: Jakiś czas (krótki) stoi w miejscu po czym robi się zej*****ty gejzer (wywala płyn ze zbiornika) a za chwilę zasysa w układ chłodzenia ale oczywiście po wypluciu brakuje mu płynu.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/32176-ci%C5%9Bnienie-w-przewodach-uk%C5%82adu-ch%C5%82odzenia/#findComment-62080 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość robertnet Opublikowano 16 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2010 oleju nie przybywa, nie dymi na siwo??   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/32176-ci%C5%9Bnienie-w-przewodach-uk%C5%82adu-ch%C5%82odzenia/#findComment-62076 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 16 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2010 Mi wygląda na uszkodzoną UPG.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/32176-ci%C5%9Bnienie-w-przewodach-uk%C5%82adu-ch%C5%82odzenia/#findComment-62074 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Sławek GK Opublikowano 16 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2010 nie spaliny są OK. Nie widać żadnego dymu. Obroty na benzynie nieznacznie się wahają, ale na LPG równiótko chodzi. A tak na wiasem co to jest to UPG??? [ Dodano: Pią Lip 16, 2010 22:18 ] no tak nie zajarzyłem UPG to uszczelka pod głowicą, ale ten element wymieniłem   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/32176-ci%C5%9Bnienie-w-przewodach-uk%C5%82adu-ch%C5%82odzenia/#findComment-62072 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jachu Opublikowano 16 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2010 UPG to uszczelka pod głowicą, ale ten element wymieniłem Ale może być tak, że wymieniłeś skutek a nie przyczynę, czego oczywiście nie życzę.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/32176-ci%C5%9Bnienie-w-przewodach-uk%C5%82adu-ch%C5%82odzenia/#findComment-62031 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość xflash Opublikowano 17 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2010 UPG to uszczelka pod głowicą, ale ten element wymieniłema przy wymianie UPG dawałeś głowicę do planowania? sprawdzali ci może szczelność głowicy? przy odkręconym korku za zbiorniczka zachowanie jest takie: Jakiś czas (krótki) stoi w miejscu po czym robi się zej*****ty gejzer ale to akurat nie jest nic dziwnego. Jak się jeździ z odkręconym korkiem to normalne, że wodę wywali. Układ chłodzenia jest ciśnieniowy, a nadmiar ciśnienia korek jeżeli jest sprawny powinien upuścić.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/32176-ci%C5%9Bnienie-w-przewodach-uk%C5%82adu-ch%C5%82odzenia/#findComment-61978 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 17 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2010 ale to akurat nie jest nic dziwnego. Jak się jeździ z odkręconym korkiem to normalne, że wodę wywali. Układ chłodzenia jest ciśnieniowy, a nadmiar ciśnienia korek jeżeli jest sprawny powinien upuścić.bzduraod samego początku czyli od zimnego silnika nic nie będzie bulgotać może zabulgotać jak włączy sie wentylator chłodnicy i to tyle układ chłodzenia jest ciśnieniowy, ciśnienie robocze to 1.3-1.4 bara ale tu akurat jest to dlatego, żeby podwyższyć temperaturę wrzenia płynu a nie zabezpieczyć przed wypluwaniem chłłodziwa uszczelka głowicy do bani lub niefachowo zrobione, pęknięta głowica innych możliwości nie widzę no chyba że nieszczelność w układzie ale to węże nie byłyby napęczniałe tylko by był ubytek płynu   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/32176-ci%C5%9Bnienie-w-przewodach-uk%C5%82adu-ch%C5%82odzenia/#findComment-61884 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość xflash Opublikowano 17 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2010 bzdurano to się pomyliłem"trudno, co robić" (Miś 1980, reż Stanisław Bareja) Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/32176-ci%C5%9Bnienie-w-przewodach-uk%C5%82adu-ch%C5%82odzenia/#findComment-61811 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.