Skocz do zawartości

Astra H III 1.6 Twinport - spadek mocy, zużycie paliwa


Gość Januszczak

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Januszczak

Witam!

Od pewnego czasu w Astrze H Combi (2005r.) 1.6 Twinport (105KM) pojawia się problem spadku mocy, któremu towarzyszy wzrost zużycia paliwa. Samochód staje się wołowaty, zero dynamiki. Zmiana biegów wymaga wciśnięcia pedału gazu do podłogi. Występowanie owego zachowania ma charakter losowy, nie można przewidzieć kiedy się pojawi. Podpięcie do komputera nie wykazało żadnych błędów. Filtry zostały wymienione.

Dla przykładu:

a) poranny przejazd na trasie Gliwice-Wisła: normalna dynamika, spalanie 6,8l/100km wg wskazań komputera;

:brawo: wieczorny powrót na trasie Wisła-Gliwice: brak dynamiki, spalanie 8,6l/100km wg wskazań komputera.

Przez kolejne dni samochód wykazywał się normalną dynamiką. Dwukrotnie podczas występowania opisanej usterki, "uzdrawiające" okazało się "przegazowanie" w wyniku którego osiągany był jakby efekt przetkania (towarzyszył drobny huk i powrót dynamiki). Będę wdzięczny za wszelkie uwagi i pomoc.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość zyczliwy

Witam

Wreszcie znalazłem kogoś kto ma podobne objawy w astrze. Mam również zainstalowany gaz.

Mam takie samy objawy. Jest strasznie mułowaty i dużo pali. U mnie komputer wyskakuje bład: zbyt uboga mieszanka paliwa. Ta przypadłość u mnie jest codziennie i zaczyna to być irytujące bo nie wiem o co chodzi. Mam nadzieje że te silniki Opla nie mają jakieś wady.

Pozdrawiam

zyczliwy

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Usterka została zdiagnozowana (przynajmniej od kilku miesięcy nic niepokojącego się nie dzieje). Przyczyną była uszkodzona cewka, przez co silnik nie palił na jeden cylinder. Koszt naprawy to 400-500zł.

 

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[Witam

Niestety w moim samochodzie to nie wina cewki. Gdyby tak było to auto by szarpało. W moim samochodzie winą za brak mocy były zawory. Naprawa mnie kosztowała 2100 zł. W Oplu sama głowica kosztuje regenerowana 5000 zł. Teraz po na prawie bardzo ładnie jeżdzi i pali gazu 8,5-9 litrów. Niestety te silniki Opla nie nadają sie do gazu i raczej odradzam montaż instalacji LPG do tego silnika (zawory się wypalają).

 

Pozdrawiam wszystkich

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności