Gość marrko Opublikowano 15 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2010 Witam wszystkich forumowiczów. jestem tu nowy więc z góry przepraaszam zaniedociągnięcia. a teraz do rzeczy. jestem posiadaczem astry1,7 TDI od 3 mc. problemy pojawiły się niedawno tzn. szarpanie i spadek mocy (gaz w spód i nic). na komie wyszedł tylko 1 bład - czujnik położenia wału. oczywiście wymienię go ale czy to właśnie to? pytam gdyż odstawiam belle jutro do warsztatu. jak by było mało to mam olej w zbiorniczku wyrównawczym. do tej pory wymienilem tylko filtry. czy ktoś miał podobny problem? Z góry dziekuje!!![/fade]   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/32902-szarpanie-i-olej-w-ch%C5%82odnicy/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bogo Opublikowano 15 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2010 problemy pojawiły się niedawno tzn. szarpanie i spadek mocy (gaz w spód i nic). na komie wyszedł tylko 1 bład - czujnik położenia wału. oczywiście wymienię go ale czy to właśnie to No cóż Kolego marrko, wróżkami nie jesteśmy może to być wina także uszkodzonego przepływomierza zaworu EGR lub też kończącego się sterownika pompy wtryskowej i jeszcze paru innych rzeczy.jak by było mało to mam olej w zbiorniczku wyrównawczymOlej w zbiorniczku wyrównawczym może wskazywać na uszkodzoną chłodniczkę oleju lub uszkodzoną uszczelkę pod głowicą. Dosyć częste przypadki w silnikach 1,7dti. Więcej do poczytania znajdziesz w tym temacie:http://forum.opel24.com/17-dti-2001-olej-w-ukladzie-chlodzenia-vt6773.htm?highlight=olej++zbiorniczku   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/32902-szarpanie-i-olej-w-ch%C5%82odnicy/#findComment-55208 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marrko Opublikowano 15 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2010 Dzięki Bogo! widzę że szarpnie mnie to po kieszeni . no coż zrobić auto ma w końcu jeździ a nie stać na kołkach. [ Dodano: Wto Sie 24, 2010 20:33 ] A więc auto odebrane wymieniona uszczelka pod głowicą i mam nadzieję ze zapomnę o oleju w płynie chłodzącym. odnośnie szarpania wymieniony czujnik położenia wału(tak jak sugerował komp). Nie wiele to dało a może nawet jest gorzej auto muli a obecny błąd to: PO335- czujnik położenia wału korbowego wadliwa praca obwodu. Czego teraz szukać bo mój mechanior robi tylko   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/32902-szarpanie-i-olej-w-ch%C5%82odnicy/#findComment-55188 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kwiatos83 Opublikowano 25 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2010 kolego a czujnik był oryginalny czy zamiennik? bo z tymi silnikami tak jest że mimo iż są zamienniki na rynku to po włożeniu zamiennika silnik albo odrazu nie chce dobrze pracować albo po przejechaniu do ok 1000km. tak więc w tym przypadku tylko oryginał.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/32902-szarpanie-i-olej-w-ch%C5%82odnicy/#findComment-53053 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość spewak Opublikowano 25 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2010 wymieniona uszczelka pod głowicą po własnych (i innych ) doświadczeniach stwierdzam że w tej głowicy trzeba wymienic wszystkie uszczelnienia i sprawdzić czy jest prosta można zaoszczędzić dużo kasy...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/32902-szarpanie-i-olej-w-ch%C5%82odnicy/#findComment-53049 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marrko Opublikowano 25 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2010 "kwiatos83"kolego a czujnik był oryginalny czy zamiennik? czujnik był dobierany wg nr VIN więc raczej jakiś zamiennik firma FAE 170 zet. Z tym że przed wymianą pojawiał się błąd sugerujący jego wymianę. kurcze nie pamiętam tego nr. natomiast po wymianie pojawia się PO335 czujnik położenia wału korbowego wadliwe działanie obwodu. więc chyba coś poza nim spewak piszać uszczelka wymieniona napisałem za ogólnie sorry. do tego doszło prześwietlenie głowicy i jej regeneracja. wymiana razrządu filtów i oleju   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/32902-szarpanie-i-olej-w-ch%C5%82odnicy/#findComment-52938 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gawlak Opublikowano 26 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2010 jakis tani zamiennik kolego kupiles stad moze byc problem   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/32902-szarpanie-i-olej-w-ch%C5%82odnicy/#findComment-52815 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marrko Opublikowano 15 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2010 problemów ciąg dalszy. problem pojawia się wówczas gdy zaświeca się kontrolka kod CHEK (ta z silniczkiem), auto traci moc. przyśpieszenie prawie rzadne. Dodam auto pali na dotyk nie szarpie obroty są równe a nieszczęsna kontrolka pojawia się zawno na ciepłym jak i zimnym silniku. Czasem uda się przejechać kilka kilometrów a czasem tylko kilka metrów i juz swieci i występuje spadek mocy. Odwiedziłlem kilku meczaników no i właśnie pojawia się jeden błąd na kompie a każdy chce robić co innego. Błąd to PO216 uszkodzenie w układzie konta wtrysku, ASO od raz by wymieniło całą pompę za tylko 8tys drugi powiedział że to któryś wtrysk leje chciał regenerować pompe trzeci (ten był najbardziej zdeterminowany) powiedział ze to sterownik pompy. jeśli to właśnie on to chyba auto by wogóle nie paliło a może się myle. wiem że o sterownikach było już pisane. tylko że w opisanych na forum przypadkach objawy były związane z szarpaniem lub gaśnięciem auta. CZy ktoś doradzi?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/32902-szarpanie-i-olej-w-ch%C5%82odnicy/#findComment-47744 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rostex Opublikowano 15 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2010 P0216 - sugeruję od razu zajrzeć do sterownika pompy a przy okazji do wtyczki zaworu TCV w pompie.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/32902-szarpanie-i-olej-w-ch%C5%82odnicy/#findComment-47736 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marrko Opublikowano 16 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2010 P0216 - sugeruję od razu zajrzeć do sterownika pompy a przy okazji do wtyczki zaworu TCV w pompie.spróbuje umowić się na przyszły tydzień u speca który też mi to sugerował. Zastanawia mnie to tylko jeśli to faktycznie sterownik pompy to jego awaria raczj wiąże się z gaśnięciem lub wogole z brakiem możliwości odpalenia auta. Przynajmniej takie są opisy na forum Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/32902-szarpanie-i-olej-w-ch%C5%82odnicy/#findComment-47585 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.