Skocz do zawartości

szarpanie i olej w chłodnicy


Gość marrko

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich forumowiczów. jestem tu nowy więc z góry przepraaszam zaniedociągnięcia. a teraz do rzeczy. jestem posiadaczem astry1,7 TDI od 3 mc. problemy pojawiły się niedawno tzn. szarpanie i spadek mocy (gaz w spód i nic). na komie wyszedł tylko 1 bład - czujnik położenia wału. oczywiście wymienię go ale czy to właśnie to? pytam gdyż odstawiam belle jutro do warsztatu. jak by było mało to mam olej w zbiorniczku wyrównawczym. do tej pory wymienilem tylko filtry. czy ktoś miał podobny problem?

Z góry dziekuje!!![/fade]

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

problemy pojawiły się niedawno tzn. szarpanie i spadek mocy (gaz w spód i nic). na komie wyszedł tylko 1 bład - czujnik położenia

wału. oczywiście wymienię go ale czy to właśnie to

No cóż Kolego marrko, wróżkami nie jesteśmy może to być wina także uszkodzonego przepływomierza zaworu EGR lub też kończącego się sterownika pompy wtryskowej i jeszcze paru innych rzeczy.

jak by było mało to mam olej w zbiorniczku wyrównawczym

Olej w zbiorniczku wyrównawczym może wskazywać na uszkodzoną chłodniczkę oleju lub uszkodzoną uszczelkę pod głowicą. Dosyć częste przypadki w silnikach 1,7dti. Więcej do poczytania znajdziesz w tym temacie:

http://forum.opel24.com/17-dti-2001-olej-w-ukladzie-chlodzenia-vt6773.htm?highlight=olej++zbiorniczku

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Bogo!

widzę że szarpnie mnie to po kieszeni :beer: .

no coż zrobić auto ma w końcu jeździ a nie stać na kołkach.

 

[ Dodano: Wto Sie 24, 2010 20:33 ]

A więc auto odebrane wymieniona uszczelka pod głowicą i mam nadzieję ze zapomnę o oleju w płynie chłodzącym.

odnośnie szarpania wymieniony czujnik położenia wału(tak jak sugerował komp).

Nie wiele to dało a może nawet jest gorzej auto muli a obecny błąd to:

PO335- czujnik położenia wału korbowego wadliwa praca obwodu.

Czego teraz szukać bo mój mechanior robi tylko :D

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

kolego a czujnik był oryginalny czy zamiennik? bo z tymi silnikami tak jest że mimo iż są zamienniki na rynku to po włożeniu zamiennika silnik albo odrazu nie chce dobrze pracować albo po przejechaniu do ok 1000km. tak więc w tym przypadku tylko oryginał.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymieniona uszczelka pod głowicą

po własnych (i innych ) doświadczeniach stwierdzam że w tej głowicy trzeba wymienic wszystkie uszczelnienia i sprawdzić czy jest prosta można zaoszczędzić dużo kasy...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"kwiatos83"kolego a czujnik był oryginalny czy zamiennik?

 

czujnik był dobierany wg nr VIN więc raczej jakiś zamiennik firma FAE 170 zet. Z tym że przed wymianą pojawiał się błąd sugerujący jego wymianę. kurcze nie pamiętam tego nr. natomiast po wymianie pojawia się PO335 czujnik położenia wału korbowego wadliwe działanie obwodu. więc chyba coś poza nim

 

spewak piszać uszczelka wymieniona napisałem za ogólnie sorry. do tego doszło

prześwietlenie głowicy i jej regeneracja. wymiana razrządu filtów i oleju

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

problemów ciąg dalszy.

problem pojawia się wówczas gdy zaświeca się kontrolka kod CHEK (ta z silniczkiem), auto traci moc. przyśpieszenie prawie rzadne. Dodam auto pali na dotyk nie szarpie obroty są równe a nieszczęsna kontrolka pojawia się zawno na ciepłym jak i zimnym silniku. Czasem uda się przejechać kilka kilometrów a czasem tylko kilka metrów i juz swieci i występuje spadek mocy.

Odwiedziłlem kilku meczaników no i właśnie pojawia się jeden błąd na kompie a każdy chce robić co innego.

Błąd to PO216 uszkodzenie w układzie konta wtrysku,

ASO od raz by wymieniło całą pompę za tylko ??? 8tys

drugi powiedział że to któryś wtrysk leje chciał regenerować pompe

trzeci (ten był najbardziej zdeterminowany) powiedział ze to sterownik pompy. jeśli to właśnie on to chyba auto by wogóle nie paliło a może się myle.

wiem że o sterownikach było już pisane. tylko że w opisanych na forum przypadkach objawy były związane z szarpaniem lub gaśnięciem auta.

CZy ktoś doradzi?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P0216 - sugeruję od razu zajrzeć do sterownika pompy a przy okazji do wtyczki zaworu TCV w pompie.

spróbuje umowić się na przyszły tydzień u speca który też mi to sugerował. Zastanawia mnie to tylko jeśli to faktycznie sterownik pompy to jego awaria raczj wiąże się z gaśnięciem lub wogole z brakiem możliwości odpalenia auta. Przynajmniej takie są opisy na forum
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności