Gość pinio-78 Opublikowano 29 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2010 Oj coś mi się wydaje że trzeba szukać jakiegoś nowego zamiennika tego czujnika. Może ktoś ma jakieś namiary na coś tańiej ??   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/33905-map-sensor-gdzie-kupi%C4%87-i-czy-warto-u%C5%BCywk%C4%99/page/2/#findComment-44126 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kolor1 Opublikowano 29 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2010 Przekopałem internet w poszukiwaniu tej części. Dostępna jest w ASO za ok 350zł, w sklepach internetowych w USA po ok 35 dolarów. Widziałem też chińskie podróbki, ale niestety w hurcie. Puki co pokombinuję jeszcze z używką. Zamówiłem 2 sztuki po 25 PLN, więc jak by coś nie wyszło, to nie będzie dużej straty.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/33905-map-sensor-gdzie-kupi%C4%87-i-czy-warto-u%C5%BCywk%C4%99/page/2/#findComment-44111 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pinio-78 Opublikowano 29 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2010 A w hurcie po ile wychodziło i po ile sztuk było w opakowaniu???, jak sie okazuje ludzi mających z tym czujnikiem problem jest prawie tyle ile silnikow, większośc niema pojęcia o tym że ma zasyfiony ten czujnik do momentu póki go nie wyciągnie. Z własnego doświadczenia wiem że całkowicie zasyfiony był i nawet nie wiedziałem o tym, do czasu gdy go obejrzałem, tak więc proponuje każdemu sobie obejrzeć ten czukjnik jeżeli ma 1,7 dti lub 1,7 di Ciekw jestem czy gdy ten czujnik jest zasyfiony to silnik "wie" jakie jest ciśnienie doładowania żeby ewentualnie "odłączyć" turbinę- otworzyć zawór upustowy??? Może wie ktoś coś więcej na ten temat?? Zakładając że czujnik jest zasyfiony to tak na dobrą sprawę komp niewie jakie jest prawdziwe ciśnienie bo do niego nie dochodzi i turbina "bije" bez uposzczania, a penie to skraca jej żywot bardzo skutecznie.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/33905-map-sensor-gdzie-kupi%C4%87-i-czy-warto-u%C5%BCywk%C4%99/page/2/#findComment-44107 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kolor1 Opublikowano 29 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2010 Niestety nie wiem jakie są ceny hurtowe - nie chciało mi się w to zagłębiać. Silnik mojego Opelka nie wiedział o zatkanym czujniku. Błąd 0105 wyświetlił się dopiero gdy własnoręcznie popsułem sensor. Gdy by ktoś chciał kupić sobie sensor za granicą.. - to przeglądając sieć udało mi się ustalić, że część występuje (w zależności od producenta) pod numerami: 16235939, 12623671, 213-4658, 97180655, 6238166.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/33905-map-sensor-gdzie-kupi%C4%87-i-czy-warto-u%C5%BCywk%C4%99/page/2/#findComment-44099 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pinio-78 Opublikowano 29 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2010 No właśnie silnik nie wiedział, bo czujnik był sprawny tylko zatkany (więc jakieś tam wartości przekazywał, oczywiście błędne) i niestety gorzej niż gdyby był zepsuty. Zatkany czujnik to błędne informnacje (złe wartości ciśnienia) do komputera który steruje praca silnika, a w szczególności problem dotyczy otwierania zaworu upustowego przy turbinie, jezeli turbosprężarka "za dużo nabije", sprawny czujnik przekaże prawdziwe wartości ciśnienia to komputer poprzez elektorzawór (ten z podciśnieniem) otworzy gruszką zawór na turbinie żeby trzymać w normie ciśnienie w kolektorze dolotowym. Mało tego a dawka paliwa. Sumując - zatkany czujnik penie wykończy nam prędzej czy poźniej turbinę, może spowodować rozerwanie przewodów idących z turbiny do kolektora dolotowego i niewiadomo co jeszcze. Gdyby czujnik poprostu padł, wowczas komp wie o tym "omija" go i wartości ustala inaczej, mając jednak "jakieś tam " parametry z tego czujnika traktuje go jak sprawny przekazujący informacje o istneijącym ciśnieniu. Jedno jest pewne tem mały niepoziorny czujnik równa się same problemy. To że komp nie zgłasza błedu to tylko dlatego że czujnik jest elektronicznie sprawny, jednak podaje złe wartości. No i jeszcze jedno, bląd 1125 prawie każdy z nas miał z nim doczynienia, wystarczy żeby wężyk od vacu spadł. Odpowiedzmy sobie na proste pytanie zkąd wie silnik że przewód ten z vacu np spadł. Zakładając że elektrozawór (nieważne czy ten od egr czy turbo) jest elektronicznie sprawny komp nigdy tego nie wykryje, a to że błąd wyskoczy to dlatego że mimo że komp za pomoca elektrozaworu chce ruszyć gruszką i (bez sprawnego podciśnienia nie da rady i nie upuści ciśnienia) i wtedy wzrasta ciśnienie w kolektorze dolotowym czujnik "map" (sprawny czujnik) odpowiednio wczesnie wyłapuje to i mamy błąd 1125. Gdyby ten czujnik map był sprawny elektronicznie a w całości zatkany i np spadnie z trujnika od vacu przewód ciśnjieniowy ciekawe co powie komputerowi że ciśnienie wzrosło za bardzo i nastapiło przeładowanie. I tu jest całe niebezpieczeństwo "przekłamującego" czujnika, (no chyba że się mylę)   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/33905-map-sensor-gdzie-kupi%C4%87-i-czy-warto-u%C5%BCywk%C4%99/page/2/#findComment-44082 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kolor1 Opublikowano 30 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2010 Wczoraj dotarły zamówione używane 2 czujniki. Jeden zamontowałem po sprawdzeniu drożności otworu. (0105 już się nie pojawia, silnik przyspiesza płynnie i pod obciążeniem chętniej wkręca się na obroty). Drugi czujnik postanowiłem wyczyścić dokładniej - rozpuścić wewnątrz sadze i wypłukać. --- Tak wygląda czujnik po namaczaniu w nafcie a po tem w WD40 przez 48h. Jak widać samo moczenie nic nie daje. Czujnik trzeba wyczyścić mechanicznie. Jednak trzeba bardzo uważać na wspomniane już wcześniej druciki i również na bardzo delikatny silikon, którym zalane jest wnętrze czujnika. Ja przepłukałem całość strumieniem acetonu ze strzykawki i przetarłem małym pędzelkiem trzy blaszki umieszczone na skraju wnętrza obudowy (od strony złącza). Na drugi raz oczyściłbym tylko wspomniane blaszki ponieważ sylikon puchnie od acetonu, a druciki na prawdę łatwo oderwać.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/33905-map-sensor-gdzie-kupi%C4%87-i-czy-warto-u%C5%BCywk%C4%99/page/2/#findComment-43882 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość adrian3389 Opublikowano 26 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2010 czy mógłby mi ktoś prosto wytłumaczyć gdzie mam szukać pod maską tego map sensora ??;> po której stronie, u góry czy na dole i koło czego on sie znajduje ??;> bo mam zamiar am go sobie wymienić   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/33905-map-sensor-gdzie-kupi%C4%87-i-czy-warto-u%C5%BCywk%C4%99/page/2/#findComment-37036 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kolor1 Opublikowano 26 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2010 Sensor przykręcony jest do kolektora dolotowego, dokładnie pod zaworem sterującym EGR (taki z podłączonymi trzema gumowymi wężykami). Szukaj w okolicy przepływomierza.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/33905-map-sensor-gdzie-kupi%C4%87-i-czy-warto-u%C5%BCywk%C4%99/page/2/#findComment-37022 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Ozz Opublikowano 21 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2012 (edytowane) Odkopuję. Mam problem z błędem 1125, od 2-ch lat. Check przy ok. 120km/h. Wężyki i elektrozawory sprawdzone 2-krotnie. Turbo przed wymianą sensora dawało 0,6 bara. Wiem, że powinno od 0,7 do 1 bar. Więc wymieniłem sensor map (180zł) na kolektorze dolotowym nr 1623 59 39 na nowy-zamiennik w piątek. Bajka! Latał po 140km/h i błędów brak. I...dziś błąd wrócił, dwukrotnie...raz szło ładnie, i check, gaszę-błąd znika, potem znowu nic, leci...a za 10 minut check! Auto po zapaleniu kontrolki idzie lepiej niż po jej zapaleniu przed wymianą, bo nie szło wcale, ale nie o to chodzi. Taki byłem szczęśliwy, że z głowy... Panowie, o co chodzi? Wyczyścić kolektor, wywalić kata, nowy sensor walnął? Krew mnie zalewa. Podpowiedzcie, proszę. Edytowane 21 Marca 2012 przez Ozz   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/33905-map-sensor-gdzie-kupi%C4%87-i-czy-warto-u%C5%BCywk%C4%99/page/2/#findComment-433753 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość reanimator Opublikowano 23 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2017 (edytowane) Witam, przy demontażu rozrusznika wypiął mi się map sensor o taki jak poniżej: http://allegro.pl/opel-astra-g-1-7-dti-czujnik-map-sensor-16258659-i6783618741.html Podłączyłem do niego wiązkę elektryczną. Mam problem. bo nie wiem w co włożyć końcówkę czujnika, w jakiś wężyk którego nie widzę czy w element silnika? http://cargryf.pl/zdjecia2/155696/3.jpg Czy ktoś dysponuje z Was zdjęciem na którym widać zamontowany map sensor? Astra G 1.7 DTI Y17DT 75 hp Błąd jaki mi wyświetla przy podłączonej tylko wtyczce 0335 Proszę o pomoc Edytowane 23 Maja 2017 przez reanimator Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/33905-map-sensor-gdzie-kupi%C4%87-i-czy-warto-u%C5%BCywk%C4%99/page/2/#findComment-669268 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.