Gość lukasz1979 Opublikowano 3 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2010 Witam serdecznie Proszę o poradę. Opiszę moj problem w skrócie. Zakupiłem samochód po kolizji, udeżenie z przodu, zlozyłem go. Wszytko gra, oprocz tego, że strasznie mi dymił po zapalaniu. Wydaje mi się, że jest to wypalanie filtra cząstek stałych. Wyjechalem nim, pojezdziłem, dymienie ustało. Problem jest jednak taki, iż wypalanie- dymienie powraca i występuje co kilkadziesiąt kilometrów ( byc moze komputer probuje go pwypalic i nie moze), jest to straszny dym z rury wydechowej, przez co nie mozna jezdzic. Co jest jeszcze wazne zauwazyłem ze jest ok. 4 cm za duzy stan oleju w silniku. Wczesniej myslałem, ze ktos przelał ale teraz mysle , ze moze w wyniku tego przezpalania roa dostaje sie do silnika. Nie mogłem zmieniec jeszcze oleju, bo sruba do miski ukrecona, zamowiłem nowa ktora przyjdzie niedlugo. Wyssałem nadmiar oleju z silnika strzykawka, na razie. Co warto dodac, to na desce nie ma spirali, auta z kluczem i ABS - wczesniej myslałem, ze sie poprzepalilo, ale teraz łącze wszytkie fakty i wydaje mi sie, ze ten problem z filtrem, zapalaniem kontrolek musiał byc przed zekomą kolizją. Poprzedni własciciel chciał moze sprzedac samochód i odłaczył kontrolki, nie sprzedał wiec kolizja. Poza tym auto jezdzi dobrze, ma siłe, biegi ok, tylko ten problem z dymieniem. Czy ktos by mi mógł doradzić co można z tym zrobic? Dziekuje z góry.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/34090-chyba-problem-z-litrem-dpf/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Beherit Opublikowano 3 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2010 Ja zawsze przy takich objawach podejrzewam UPG a jesli auto bite to moze cała głowica do wymiany, sam kupiłem bite auro i to moj koszmar(nie wliczajac mechanika patałacha który trzymal auto 2,5 miesiaca a cała naprawe dokonał w ostatni tydzien )   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/34090-chyba-problem-z-litrem-dpf/#findComment-42895 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 3 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2010 http://motolokalizator.pl/aktualnosc/19/filtr_czastek_stalych_fap___dpf_-_kosztowna_niespodzianka_w_twoim_dieslu.html   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/34090-chyba-problem-z-litrem-dpf/#findComment-42823 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 4 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2010 jedz do dobrego warsztatu niech sprawdza techem stopien zapelnienia DPF'a Moga tez wywolac procedure wypalania tak na wszelki wypadek i go wyczyscic w ten sposob. Nie wiem ile km robiles jak podejrzewales ze filtr chce sie wypalic ale powinno to byc min 50 km ze stala predkoscia obr silnika ( 3000-3500) na w miare wysokim biegu.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/34090-chyba-problem-z-litrem-dpf/#findComment-42648 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lukasz1979 Opublikowano 4 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2010 jak zauważałem, ze sie zaczał wypalać( wzrost dawki ropy plus dymienie) to nie gasiłem silnika, ale wyjeżdzalem na trasę , powiedzmy szybkiego ruchu i jechałem( co prawda moze nie 35000 obr ale normalna jazda na 4 lub 5 ok 100 km/h - obroty powyzej 20000. Po ok. 20 min. przerywał dymienie, dawka paliwa na biegu jałowym wracała do normy i koniec. Na początku myslałem, ze go wypaliłem, ale kolejnego dnia znowu to samo i powtarzałem ten cykl juz 3 razy. Mysle, ze muszę zmieniec olej plus isc na spradzenie "zawalania" filtra dpf( najlepiej zaraz po niby tym wyplaniu) i sprawdzić. Jak filtr będzie nie wypalny to wypalic techem. Mysle ze przyczyn byc moze bardzo duzo , od tego, ze ktos nie potrafił go wypalic poprawnie przed kolizją ( duzy stan oleju w misce )i sie zapchał. Następna teoraia to tylko taka, ze ktos przelał olej , długo stał, moze nawet był przewrocony i olej jest wszedzie i teraz szybko filtr się zapycha. Następne co mi przychodzi na mysl to to, ze ktos nagrzebał w filtrze lub katalizatorze a moze nawet cos porobił z softem, sterownikami bo chciał cos ukryć. Następnie to może jakis czujnik zle wskazuje temperature, cisnienie a nie jest to wina samego filtra i przez to nie może sie poprawnie wypalic. Jak ktos mial podobny problem to prosze i poradę.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/34090-chyba-problem-z-litrem-dpf/#findComment-42577 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 4 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2010 ja ci tylko dodam iz dosc czesto spotykana jest tez awaria czujnika na DPFie i on tez moze powodowac takie cyrki. Na techu powinno to wyjsc po sprawdzeniu wg procedury z tisa i odczytow z blokow mierzonych.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/34090-chyba-problem-z-litrem-dpf/#findComment-42505 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 8 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2010 Podejrzewam że problem może mieć głebsze podłoże. Życze aby to był tylko walniety czujnik ale jeżeli cała głowica do wymiany to koszty będa o wiele większe.. Jedź jak najszybciej do warsztatu i niech to sprawdzą.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/34090-chyba-problem-z-litrem-dpf/#findComment-41509 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.