Gość lesnik19 Opublikowano 21 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2010 Witam nie znalazłem nic podobnego na formum wiec postanowiłem zapytać. Problem dotyczy Astry H 2007 1,7 CDTI 110KM - przebieg 76 tys. Opiszę wszystko od początku jak dziala wg mnie działa normalnie i jak awaryjnie. normalnie: - silni zimny - wolne obroty - spalanie 1,2 l/h - silnik ciepły - wolne obroty - spalanie 0,5 l/h - silnik ciepły - 5 bieg - 2200 ob/min - spalanie 5,0 l/100km takie wyniki uzyskuję kiedy odpalę silnik i delikatnie rozpędzę się do 110 km/h - delikatnie czyli gaz wcisniety max na 1/3 zakresu, a biegi zmieniam przy 2500 ob/min. awaryjnie: - silnik zimny - wolne obroty - 4,5 l/h - silnik ciepły - wolne obroty - 3,5 l/h - silnik ciepły - 5 bieg - 2200 ob/min - spalanie 7,5 l/100km wystarczy, że przy ruszaniu np: spod swiateł mocniej dodam gazu (i wcale nie mowie tu o szalenstwie tlko normalnym ruszaniu) tak, ze silnik wkreci sie na te 3200 ob/min albo na trasie mocniej pociagne przy wyprzedzaniu, a silnik wpada w taki "tryb awaryjny" - dodam nie włącza sie żadna kontrolka, a silnik pracuje jakby troche glosniej i chyba nieco falują obroty - użadzenie oplowskie "Tech" niczego nie wykazało ale nie jestem w stanie powiedziec czy akurat ta usterka wysąpiła podczas tego badania. Oczywiście po wyłączeniu i ponownym uruchomieniu silnika wszystko wraca do normy - (odpala pieknie). Z uwagi na powtarzające sie objawy doszukuję sie problemy z układem regulacji silnika, a nie mechanicznych. Czy ktoś miał podobne objawy i wie jak temu zaradzić?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/34581-17-cdti-110km-szwankuje-uk%C5%82ad-regulacji-silnika/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 21 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2010 zrob test niby z tym trybem awaryjnym czy faktycznie tyle pali czy tylko tyle pokazuje komp. Bo moze wszytsko jest okej a oszukuje komp i zawyza spalanie.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/34581-17-cdti-110km-szwankuje-uk%C5%82ad-regulacji-silnika/#findComment-38152 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kicaj Opublikowano 21 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2010 lesnik19, poczytaj prosze o wypalaniu DPFa i jak najszybciej daj mu sie wypalic bo zapchasz go na ament... nie znalazłem nic podobnego na formum wiec postanowiłem zapytać.nie dziwne bo sie nie chcialo poszukac...poza tym pisz prosze w odpowiednim dziale   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/34581-17-cdti-110km-szwankuje-uk%C5%82ad-regulacji-silnika/#findComment-38097 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lesnik19 Opublikowano 23 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2010 Dziękuję za podpowiedź - Istotnie było to wypalnie filtra cząstek stałych - szdo tylko że OPEL w instrukcji do samochodu nie zamieścił informacji że wypalanie może się odbywać bez włączonej kontrolki. Po wypaleniu wszystko sie ustabilizowało.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/34581-17-cdti-110km-szwankuje-uk%C5%82ad-regulacji-silnika/#findComment-37760 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kicaj Opublikowano 23 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2010 szdo tylko że OPEL w instrukcji do samochodu nie zamieścił informacji że wypalanie może się odbywać bez włączonej kontrolki.zgadza sie, w pierwszych instrukcjach jest nawet dokladnie wspomniane ze kontrolka sie bedzie migac... a tu taki zonk...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/34581-17-cdti-110km-szwankuje-uk%C5%82ad-regulacji-silnika/#findComment-37742 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.