Gość lesnik19 Opublikowano 21 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2010 Witam nie znalazłem nic podobnego na formum wiec postanowiłem zapytać. Problem dotyczy Astry H 2007 1,7 CDTI 110KM - przebieg 76 tys. Opiszę wszystko od początku jak dziala wg mnie działa normalnie i jak awaryjnie. normalnie: - silni zimny - wolne obroty - spalanie 1,2 l/h - silnik ciepły - wolne obroty - spalanie 0,5 l/h - silnik ciepły - 5 bieg - 2200 ob/min - spalanie 5,0 l/100km takie wyniki uzyskuję kiedy odpalę silnik i delikatnie rozpędzę się do 110 km/h - delikatnie czyli gaz wcisniety max na 1/3 zakresu, a biegi zmieniam przy 2500 ob/min. awaryjnie: - silnik zimny - wolne obroty - 4,5 l/h - silnik ciepły - wolne obroty - 3,5 l/h - silnik ciepły - 5 bieg - 2200 ob/min - spalanie 7,5 l/100km wystarczy, że przy ruszaniu np: spod swiateł mocniej dodam gazu (i wcale nie mowie tu o szalenstwie tlko normalnym ruszaniu) tak, ze silnik wkreci sie na te 3200 ob/min albo na trasie mocniej pociagne przy wyprzedzaniu, a silnik wpada w taki "tryb awaryjny" - dodam nie włącza sie żadna kontrolka, a silnik pracuje jakby troche glosniej i chyba nieco falują obroty - użadzenie oplowskie "Tech" niczego nie wykazało ale nie jestem w stanie powiedziec czy akurat ta usterka wysąpiła podczas tego badania. Oczywiście po wyłączeniu i ponownym uruchomieniu silnika wszystko wraca do normy - (odpala pieknie). Z uwagi na powtarzające sie objawy doszukuję sie problemy z układem regulacji silnika, a nie mechanicznych. Czy ktoś miał podobne objawy i wie jak temu zaradzić?   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 21 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2010 zrob test niby z tym trybem awaryjnym czy faktycznie tyle pali czy tylko tyle pokazuje komp. Bo moze wszytsko jest okej a oszukuje komp i zawyza spalanie.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kicaj Opublikowano 21 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2010 lesnik19, poczytaj prosze o wypalaniu DPFa i jak najszybciej daj mu sie wypalic bo zapchasz go na ament... nie znalazłem nic podobnego na formum wiec postanowiłem zapytać.nie dziwne bo sie nie chcialo poszukac...poza tym pisz prosze w odpowiednim dziale   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lesnik19 Opublikowano 23 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2010 Dziękuję za podpowiedź - Istotnie było to wypalnie filtra cząstek stałych - szdo tylko że OPEL w instrukcji do samochodu nie zamieścił informacji że wypalanie może się odbywać bez włączonej kontrolki. Po wypaleniu wszystko sie ustabilizowało.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kicaj Opublikowano 23 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2010 szdo tylko że OPEL w instrukcji do samochodu nie zamieścił informacji że wypalanie może się odbywać bez włączonej kontrolki.zgadza sie, w pierwszych instrukcjach jest nawet dokladnie wspomniane ze kontrolka sie bedzie migac... a tu taki zonk...   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.