Skocz do zawartości

1,7 CDTI 110KM - szwankuje układ regulacji silnika -


Gość lesnik19

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

nie znalazłem nic podobnego na formum wiec postanowiłem zapytać.

 

Problem dotyczy Astry H 2007 1,7 CDTI 110KM - przebieg 76 tys.

 

Opiszę wszystko od początku jak dziala wg mnie działa normalnie i jak awaryjnie.

 

normalnie:

- silni zimny - wolne obroty - spalanie 1,2 l/h

- silnik ciepły - wolne obroty - spalanie 0,5 l/h

- silnik ciepły - 5 bieg - 2200 ob/min - spalanie 5,0 l/100km

 

takie wyniki uzyskuję kiedy odpalę silnik i delikatnie rozpędzę się do 110 km/h - delikatnie czyli gaz wcisniety max na 1/3 zakresu, a biegi zmieniam przy 2500 ob/min.

 

awaryjnie:

- silnik zimny - wolne obroty - 4,5 l/h

- silnik ciepły - wolne obroty - 3,5 l/h

- silnik ciepły - 5 bieg - 2200 ob/min - spalanie 7,5 l/100km

 

wystarczy, że przy ruszaniu np: spod swiateł mocniej dodam gazu (i wcale nie mowie tu o szalenstwie tlko normalnym ruszaniu) tak, ze silnik wkreci sie na te 3200 ob/min albo na trasie mocniej pociagne przy wyprzedzaniu, a silnik wpada w taki "tryb awaryjny" - dodam nie włącza sie żadna kontrolka, a silnik pracuje jakby troche glosniej i chyba nieco falują obroty - użadzenie oplowskie "Tech" niczego nie wykazało ale nie jestem w stanie powiedziec czy akurat ta usterka wysąpiła podczas tego badania.

Oczywiście po wyłączeniu i ponownym uruchomieniu silnika wszystko wraca do normy - (odpala pieknie).

 

Z uwagi na powtarzające sie objawy doszukuję sie problemy z układem regulacji silnika, a nie mechanicznych.

 

Czy ktoś miał podobne objawy i wie jak temu zaradzić?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lesnik19, poczytaj prosze o wypalaniu DPFa

i jak najszybciej daj mu sie wypalic bo zapchasz go na ament...

 

nie znalazłem nic podobnego na formum wiec postanowiłem zapytać.

nie dziwne bo sie nie chcialo poszukac...

poza tym pisz prosze w odpowiednim dziale

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za podpowiedź - Istotnie było to wypalnie filtra cząstek stałych - szdo tylko że OPEL w instrukcji do samochodu nie zamieścił informacji że wypalanie może się odbywać bez włączonej kontrolki.

 

Po wypaleniu wszystko sie ustabilizowało.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szdo tylko że OPEL w instrukcji do samochodu nie zamieścił informacji że wypalanie może się odbywać bez włączonej kontrolki.

zgadza sie, w pierwszych instrukcjach jest nawet dokladnie wspomniane ze kontrolka sie bedzie migac... a tu taki zonk...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności