Skocz do zawartości

Silnik sie grzeje! Vectra C 1,9 CDTI 150KM 2006r


Gość kurio

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Mam problem z temperaturą silnika. Silnik sie mocno grzał do ponad 110 stopni i mechanik zdiagnozował uszkodzony termostat. Wymieniłem i przez pierwsze kilkadziesiąt kilometrów było wszystko ok temperatura w okolicach 90 ale zaraz potem wzrosła do 95 i dalej aż na czerwone pole i cały czas utrzymywała sie w okolicach 100 stopni o ile nie przekraczałem 90km/h na dodatek ogrzewanie przestało działać a przed wymianą termostatu było ok. Przy wymianie mechanik odłączył akumulator i po podłączeniu świeci mi sie kontrolka auta z kluczykiem .

 

O co z w tym wszystkim chodzi ;-)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość zbyszek670

Przy wymianie mechanik odłączył akumulator i po podłączeniu świeci mi sie kontrolka auta z kluczykiem .

kurio, w pierwszej kolejności odczytaj błąd a dopiero będziesz się martwił bo w ciemno trudno coś doradzić.Pzdr.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie. Co do błędów to tam masz po szynie CAN. Tech z modułem CANDi to zrobi. Kontrolka może się świecić bo trzeba kalibrować układ kierowniczy. Zrobisz to sam wykonując pełny skręt kół od lewej skrajnej do prawej skrajnej. Czy termostat na pewno był uszkodzony? Brak ogrzewania sugeruje padniętą uszczelkę pod głowicą. Test CO w chłodziwie określi to na 100%. Na niezbyt goracym silniku ostroznie odkręć korek w zbiorniku wyrównawczym po przegazowaniu nie widać tam babli od spalin?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie. Co do błędów to tam masz po szynie CAN. Tech z modułem CANDi to zrobi. Kontrolka może się świecić bo trzeba kalibrować układ kierowniczy. Zrobisz to sam wykonując pełny skręt kół od lewej skrajnej do prawej skrajnej. Czy termostat na pewno był uszkodzony? Brak ogrzewania sugeruje padniętą uszczelkę pod głowicą. Test CO w chłodziwie określi to na 100%. Na niezbyt goracym silniku ostroznie odkręć korek w zbiorniku wyrównawczym po przegazowaniu nie widać tam babli od spalin?

Przed wymianą termostatu ogrzewanie było ok. Sprawdzę z tą kierownicą może faktycznie pomoże, Juz jestem umówiony na komputer więc okaże sie co i jak :lol: Uszczelka raczej nie bo przy odkręconym korku nic nie bombluje myśle nad pompą wody czy przypadkiem nie jest padnięta?? Roarząd niebawem do wymiany więc i pompa będzie nowa.

 

Sprawdziłem kręcenie kierownicą nie działa.

Po odpaleniu silnika nie świeci sie kontrolka. Zapala sie dopiero jak dodam gazu...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość zbyszek670

Kontrolka może się świecić bo trzeba kalibrować układ kierowniczy. Zrobisz to sam wykonując pełny skręt kół od lewej skrajnej do prawej skrajnej.

Ale tu chodzi o skalibrowanie układu ESP po podłączeniu akumulatora, a robi się to w następujący sposób:

-włączyć zapłon,

-obrócić koło kierownicy od lewego do prawego oporu.

 

 

 

kurio napisał/a:

Po odpaleniu silnika nie świeci sie kontrolka. Zapala sie dopiero jak dodam gazu...

 

kurio, odczytaj błąd bo tak to nic nie wiadomo co się dzieje a nic nie piszesz co się dzieje po zapaleniu się tej kontrolki?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kontrolka może się świecić bo trzeba kalibrować układ kierowniczy. Zrobisz to sam wykonując pełny skręt kół od lewej skrajnej do prawej skrajnej.

Ale tu chodzi o skalibrowanie układu ESP po podłączeniu akumulatora, a robi się to w następujący sposób:

-włączyć zapłon,

-obrócić koło kierownicy od lewego do prawego oporu.

 

 

 

kurio napisał/a:

Po odpaleniu silnika nie świeci sie kontrolka. Zapala sie dopiero jak dodam gazu...

 

kurio, odczytaj błąd bo tak to nic nie wiadomo co się dzieje a nic nie piszesz co się dzieje po zapaleniu się tej kontrolki?

 

Kontrolka to najmniejszy problem bo nic sie nie dzieje tylko sobie świeci ale auto sie grzeje :D próbuje jakoś sie z tym uporać ale narazie bez postępów

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Problem rozwiązany :) Okazało się że walnięta była pompa wody. Wymieniona razem z kompletem rozrządu i problem zniknął. Kontrolka, która sie świeciła na tablicy była wynikiem nie dociśniętej kostki przekaźnika świec żarowych wystarczyło docisnąć i po kłopocie :)

Temat uważam za zamknięty :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności