Skocz do zawartości

Problem z zablokowaniem wału


Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie pytanie moje jest takie, jak zablokować wał w calibra2.0i ? Może ktoś mi podpowie bo szukałem blokady na skrzyni biegów i nic tam nie znalazłem dzięki z góry.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/35414-problem-z-zablokowaniem-wa%C5%82u/
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 22
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Zewnętrzne maja być w górze.

A najlepiej patrz na znak na kole pasowym wału.

I tak według niego bedziesz ustawiać rozrząd.

Tylko najpierw upewnij się, czy koło się nie przesunęło na gumie, raz miałem taki przypadek.

 

A jak jedynka i hamulec nie pomoze, to możesz spróbować inacze, na przykład wykręcic jedna śrubę trzymającą docisk i wsadzić tam cos twardego, na przykład imbus, żeby się zaparł o obudowę skrzyni.

 

A powiedz, po co chcesz blokować wał?

Do wymiany rozrządu starczy samo koło pasowe odkręcić na 4 imbusy jest.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/35414-problem-z-zablokowaniem-wa%C5%82u/#findComment-30165
Udostępnij na innych stronach

Nie bo szukam winnego awari silnika, Stało się to rano przed wyjazdem do pracy, wsiadam i czuje że przerywa jakby na wszystkie gary nie palił po paru sekundach coś zaczęło stukać jakby tłok o zawory. Po odkręceniu obudowy paska rozrządu stwierdziłem że jest za luźny. Chociaż objawy są typowe dla panewki ale stukanie byłoby na dole silnika i w sumie nie wiem co robić ,myśle że pasek przeskoczył i nie pali na wszystkie gary

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/35414-problem-z-zablokowaniem-wa%C5%82u/#findComment-30079
Udostępnij na innych stronach

Więc co sądzicie o moim problemie bym był wdzięczny za podpowiedzi czego jeszcze szukać.

Dzisiaj zakupiłem napinacz i pasek i jutro będę zmieniał bo pasek kategorycznie przeskakuje

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/35414-problem-z-zablokowaniem-wa%C5%82u/#findComment-29494
Udostępnij na innych stronach

c20ne nie stuka zawotami w tłok, chyba, że zjechałes głowice ponad 1,5mm?

Jeśli jestes pewny, że pasek przeskakuje, to pewnie dlatego słyszysz stukanie(jakies spalania stukowe)

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/35414-problem-z-zablokowaniem-wa%C5%82u/#findComment-29300
Udostępnij na innych stronach

No tak słysze stukanie przy wysokich obrotach z prawej strony, narazie zamierzam zmienić pasek i naciągacz bo pasek ewidentnie przeskakuje czyli o zawory nie muszę się martwić? A głowica nie wiem czy jest zjechana bo nie wiem ile ma wynosić prawidłowy rozmiar i tolerancja narazie pobawie się z zapłonem i napiszę co się dzieje ;)

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/35414-problem-z-zablokowaniem-wa%C5%82u/#findComment-29289
Udostępnij na innych stronach

Głowica ma nominalna wysokość 96mm.

Z zapłonem się nie pobawisz bez regulowanego koła rozrzadu, albo ecumastera.

Nic się o zawory nie martw, u mnie pasek zgubił zeby i nic sie nie stało na mixie z głowica 18E i wałkiem z 16SH.

Zrób porzadek z paskiem i słuchaj.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/35414-problem-z-zablokowaniem-wa%C5%82u/#findComment-29273
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności