Skocz do zawartości

Problem z zablokowaniem wału


Gość kosa23

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie pytanie moje jest takie, jak zablokować wał w calibra2.0i ? Może ktoś mi podpowie bo szukałem blokady na skrzyni biegów i nic tam nie znalazłem dzięki z góry.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 22
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Zewnętrzne maja być w górze.

A najlepiej patrz na znak na kole pasowym wału.

I tak według niego bedziesz ustawiać rozrząd.

Tylko najpierw upewnij się, czy koło się nie przesunęło na gumie, raz miałem taki przypadek.

 

A jak jedynka i hamulec nie pomoze, to możesz spróbować inacze, na przykład wykręcic jedna śrubę trzymającą docisk i wsadzić tam cos twardego, na przykład imbus, żeby się zaparł o obudowę skrzyni.

 

A powiedz, po co chcesz blokować wał?

Do wymiany rozrządu starczy samo koło pasowe odkręcić na 4 imbusy jest.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie bo szukam winnego awari silnika, Stało się to rano przed wyjazdem do pracy, wsiadam i czuje że przerywa jakby na wszystkie gary nie palił po paru sekundach coś zaczęło stukać jakby tłok o zawory. Po odkręceniu obudowy paska rozrządu stwierdziłem że jest za luźny. Chociaż objawy są typowe dla panewki ale stukanie byłoby na dole silnika i w sumie nie wiem co robić ,myśle że pasek przeskoczył i nie pali na wszystkie gary

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc co sądzicie o moim problemie bym był wdzięczny za podpowiedzi czego jeszcze szukać.

Dzisiaj zakupiłem napinacz i pasek i jutro będę zmieniał bo pasek kategorycznie przeskakuje

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

c20ne nie stuka zawotami w tłok, chyba, że zjechałes głowice ponad 1,5mm?

Jeśli jestes pewny, że pasek przeskakuje, to pewnie dlatego słyszysz stukanie(jakies spalania stukowe)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak słysze stukanie przy wysokich obrotach z prawej strony, narazie zamierzam zmienić pasek i naciągacz bo pasek ewidentnie przeskakuje czyli o zawory nie muszę się martwić? A głowica nie wiem czy jest zjechana bo nie wiem ile ma wynosić prawidłowy rozmiar i tolerancja narazie pobawie się z zapłonem i napiszę co się dzieje ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Głowica ma nominalna wysokość 96mm.

Z zapłonem się nie pobawisz bez regulowanego koła rozrzadu, albo ecumastera.

Nic się o zawory nie martw, u mnie pasek zgubił zeby i nic sie nie stało na mixie z głowica 18E i wałkiem z 16SH.

Zrób porzadek z paskiem i słuchaj.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności