Skocz do zawartości

Odpalanie diesla w zimie - porady, triki, pomysły...


Gość vorilhon

Rekomendowane odpowiedzi

mała poprawka , swiece były - iskry! i po 35 tyś.km i dokładnie 2 latach dziś okazało sie że z ,, przymusu" ledwo -ledwo żażyła sie 1! . dziś przy -11 zapalił po 2 razie , wymiana na oryginalne ngk - jedyne 64zł/szt :roll: , zobaczymy ile wytrzymaja , jak wspomniałem nigdy żadnych tricków nie stosowałem i raczej nie ma potrzeby stosowac.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 35
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Gość Mariusz_760301

Zregenerować pompę wtryskową VP44 w Y20DTH i pochodnych. Po regeneracji pali jak burza;-)

Wcześniej różnie z tym bywało;-)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość donkiszop

jak wprowadzisz auto cale w soli do garażu gdzie jest +20 C to nie jest to podobnierz za zdrowe...

ciekawa teoria a a jakaś argumentacja ??

Koledze zapewne chodziło o to, że jest to szkodliwe dla karoserii, a nie dla silnika.

 

Argumentem jest to, że dopóki samochód jest ubrudzony w soli i śniegu, a stoi na mrozie to w zasadzie nic nie dzieje się z metalem, natomiast, gdy tylko poddamy auto działaniu temperatury wyższej od zera rozpocznie się reakcja chemiczna, sól wchodzi w reakcje z wodą i metalem i w efekcie pojawiają się ogniska rdzy, chyba, że ktoś ma świetnie zabezpieczony samochód.

pozdr.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Sprawny aku i luźno w baku :beer:

Panowie jakie dodatki do paliwa? Dopuszcza się przy Dieselu dodatek etyliny do ropy.

Co jak co ale rzesza kierowców TIRów czy innych dostawczaków nie może się mylić :wino:

Paliwo dostępne na stacjach jest niby do -30C ale kto to wie? Dlatego ja profilaktycznie przy temp. poniżej -10 na stacji dozuję 2L benzynki a później do pełna ropy.

Jak na razie nie mam problemu z rozruchem i "parafiną". Teoretycznie do takiej mikstury powinno dodać się setkę denaturatu (by nie wytrącała się woda z etylinki) ale za dużo zachodu. Moja Efka ma 210 tyś za sobą i daje radę z czego ja 90 tyś..

Przy temp. w okolicach -20 zagrzeję 2x świeczkami i jazda.

Nie bać się zimy i odsunąć od siebie myśl "a co jak nie zapali".

Jeśli robicie krótkie trasy (niewskazane dla silnika Isuzu - nie wiem jak inne 'dizle') to raz na m-c podładować aku. Nie zaszkodzi.

A co do kontrolki grzania świec to ściema. Jak zauważył jeden z kolegów słychać wyraźny klik stycznika - wtedy jesteśmy pewni że świece zagrzały.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności