Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Szanowni Forumowicze,

Na początku chciałbym się przywitać z zacnym gronem i przedstawić (ale o tym w innym wątku).

 

Mam problem z Astrą H z silnikiem z17DTR (CDTI 125KM).

Mianowicie silnik ten potrafi zgasnąć pracując na jałowym.

 

Zdarza się to niezależnie od temperatury silnika:

- zgasł mi kiedy był zimny, a ja odśnieżałem samochód,

- zgasł mi 3-krotnie kiedy stałem w korku, a silnik był nagrzany

 

Po zgaśnięciu nie ma żadnego problemu z jego powtórnym uruchomieniem - pali od dotknięcia.

 

Metodą "wypedałowania" znalazłem 2 błędy, ale dot. one świec żarowych/modułu świec żarowych i nie sądze żeby wiązały się z tym nagłym gaśnięciem.

 

Macie jakieś typy i spostrzeżenia?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/35764-ga%C5%9Bnie-niespodziewanie/
Udostępnij na innych stronach

Gość zbyszek670

Metodą "wypedałowania" znalazłem 2 błędy, ale dot. one świec żarowych/modułu świec żarowych i nie sądze żeby wiązały się z tym nagłym gaśnięciem

A konkretnie co to za błędy?

Zdarza się to niezależnie od temperatury silnika:

- zgasł mi kiedy był zimny, a ja odśnieżałem samochód,

- zgasł mi 3-krotnie kiedy stałem w korku, a silnik był nagrzany

Wygląda na czujnik położenia wału :D

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/35764-ga%C5%9Bnie-niespodziewanie/#findComment-27457
Udostępnij na innych stronach

A konkretnie co to za błędy?

 

 

ECN0068302

ECN0068304

 

Wygląda na czujnik położenia wału :D

Odkąd pamiętam czujniki położenia wału dawały znać o sobie tylko przy gorącym motorze, który dawało się uruchomić dopiero po ostygnięciu.

W moim przypadku tem. silnika nie gra roli, a sam motor pali od dotknięcia po takim nagłym zgaśnięciu.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/35764-ga%C5%9Bnie-niespodziewanie/#findComment-27406
Udostępnij na innych stronach

Gość zbyszek670

Odkąd pamiętam czujniki położenia wału dawały znać o sobie tylko przy gorącym motorze, który dawało się uruchomić dopiero po ostygnięciu.

Czujnik położenia wału w nubirze dawał mi znać tylko po wyrzuceniu na luz silnik gasł i można było go uruchomić ponownie a na temat tych błędów to nie mam danych :D

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/35764-ga%C5%9Bnie-niespodziewanie/#findComment-27399
Udostępnij na innych stronach

P0068 to MAP/MAF Throttle Position Correlation

 

czyli pozycja przepustnicy do wartości przepływomierza niewiarygodna.

 

Zajrzę wieczorem do TISa i sprawdzę co w takim przypadku radzi producent.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/35764-ga%C5%9Bnie-niespodziewanie/#findComment-27225
Udostępnij na innych stronach

Gość el_guapo

P0068 to MAP/MAF Throttle Position Correlation

 

 

Raczej P0683 co dla Z17DRR oznacza

 

P0683 Glow Device General Error B-016

 

Ale - to już mam zidentyfikowane - gorzej z tym gaśnięciem. Dziś rano dostał z kolei "muła", z tym że było w Wwie - 17*C, a samochód został zatankowany wczoraj BP Ultimate - czyżby letnie paliwo?

 

Jakim środkiem ew. związać wodę w filtrze paliwa (nie sygnalizuje wody) albo rozpuścić parafinę w ON?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/35764-ga%C5%9Bnie-niespodziewanie/#findComment-27206
Udostępnij na innych stronach

Gość zbyszek670

Ale - to już mam zidentyfikowane - gorzej z tym gaśnięciem. Dziś rano dostał z kolei "muła", z tym że było w Wwie - 17*C, a samochód został zatankowany wczoraj BP Ultimate - czyżby letnie paliwo?

 

Jakim środkiem ew. związać wodę w filtrze paliwa (nie sygnalizuje wody) albo rozpuścić parafinę w ON?

Na stacjach markowych ON-zimowy już jest dostarczany od października, chyba że do tej pory jeździłeś na letnim paliwie, a filtr paliwa zmieniałeś przed zimą :roll:

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/35764-ga%C5%9Bnie-niespodziewanie/#findComment-27201
Udostępnij na innych stronach

Gość el_guapo

Na stacjach markowych ON-zimowy już jest dostarczany od października, chyba że do tej pory jeździłeś na letnim paliwie, a filtr paliwa zmieniałeś przed zimą :roll:

Co było zalane do tej pory (za granicą) to nie wiem: w połowie listopada zostało zalanę 0,5 zbiornika z Orlenu (i było OK; poza gaśnięciem i tym błędem od świec), wczoraj cały zbiornik BP Ultimate.

Filtr paliwa nie zmieniany (będzie zmieniany z olejem w sobotę), ale nie sygnalizuje obecności wody.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/35764-ga%C5%9Bnie-niespodziewanie/#findComment-27196
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności