Skocz do zawartości
adamooo

Astra H 1,7 CDTI -2 błędy i DPF?

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Witam posiadam Astrę H 1,7 cdti, mam problem ponieważ ostatnio pojawił się problem z mocą po odpaleniu... odpaliłem normalnie, zaświeciła się kontrolka samochodu z kluczykiem, po dodaniu gazu obroty nie poszły więcej niż 1200, wyłączenie silnika nic nie dało, musiałem odczekać trochę aż mogłem dodać gazu, podczas jazdy zauważyłem spadek mocy, na drugi dzień po odpaleniu pokazała się nie ta kontrolka z kluczykiem tylko z drugiej strony check engine i wszystko było normalnie i moc też była.... Po podłączeniu do komputera pokazało dwa błędy:

pierwszy dotyczył świec żarowych, został podmieniony przekażnik świec ale błąd był dalej, po sprawdzeniu przez elektryka stwierdził że jedna świeca ma mniejszą oporność ale nic z tym nie zrobił i błąd został. Pytanie czy wymieniać świece czy to coś innego?

drugi: kontrola emisji spalin, został przeczyszczony egr i na jeden dzień było wszystko dobrze (kontrolki się nie zaświeciły po odpaleniu) i tak jeździłem to raz zapalała się kontrolka samochodu z kluczykiem a raz check engine

Podjechałem do drugiego mechanika który po podłączeniu pod komputer stwierdził że mam DPFa zapchanego w 75% i to jest tego wina, zalecił jazdę na wyższych obrotach 4k przez dłuższy odcinek na 4 biegu. Akurat miałem się wybrać w dłuższą trasę to tak zrobiłem, po powrocie akurat zaczęło się automatyczne wypalanie dpfa. Po podłączeniu pod komputer pokazało, że dpf jest wypalony 40% ale te dwa błędy są nadal... a dodam jeszcze, że mechanik zzauważył lekko większy stan oleju w silniku, niby dpf jak nie dopali całego paliwa to wraca do misy olejowej...

Miał już ktoś taki problem? Macie jakieś propozycje co jeszcze mogę sprawdzić?

Edytowane przez adamooo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podaj co to za błędy i poczytaj o tym silniku na forum...

 

Sent with handy.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

kod błędu: ECN 068302 metodą gaz hamulec, pod komputer żeby podłączyć muszę się wybrać do mechanika

 

edit poczytałem o tym błędzie i to będą do wymiany świece?

Edytowane przez adamooo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

P0683 To błąd ogólny urządzenia nagrzewania wstępnego

 

Środek zaradczy :sprawdzić bezpieczniki FB2 i FE30 oraz świece żarowe

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Piszesz o 2 błędach, co z drugim?

Jeśli gaz hamulec nie pokazuje to oznacza że nie ma nic wspólnego z silnikiem...

Jaki przebieg auta?

 

Sent with handy.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przebieg 225000, rok auta 2008

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To świece mogą (ale nie muszą) niedomagać... ale zacznij od bezpieczników/ przekaźników bo to tańsze :)

 

Sent with handy.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

.... nie dam rady tego dziś sprawdzić ale jak patrzyłem na opisy bezpieczników to są tylko oznaczenia F, gdzie mam szukać tych bezpieczników?

http://forum.opel24.com/topic/47606-bezpieczniki-i-przekazniki-astra-h/

 

... dziś jak odpaliłem to nie zapaliła się ta kontrolka z kluczykiem, ale błąd jest dalej

Edytowane przez adamooo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W załączniku w komorze silnika

post-37019-0-05316400-1515765912_thumb.jpg

post-37019-0-63739200-1515765916_thumb.jpg

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam bezpieczniki sprawdzone i są dobre, świece są dobre ale jedna ma mniejszą oporność.... czyli ta świeca do wymiany? wymieniać komplet czy tylko jedną?

Drugi błąd który ostatnio się mi pokazał to ECN 040952, obecnie po odpaleniu silnika kontrolki chceck i ta z kluczykiem gasną, wiem że to chodzi o EGR ale on był czyszczony

z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

Partnerem serwisu: fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.