rostex Opublikowano 15 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2010 Widzę kolego, że strasznie się zakochałeś w swoim silniku, nie chcąc Cię jednak martwić napiszę tylko, że przebieg 200 tys km dla tego silnika to początek końca. Nawet ktoś z projektantów z Fiata palnął kiedyś dziennikarzom, że silnik został zaprojektowany na 200 tys km.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/36099-astra-h-17-cdti-kt%C3%B3ry-silnik-to-fita-a-kt%C3%B3ry-to-isuzu/page/2/#findComment-23131 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rostex Opublikowano 15 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2010 moze pomoge tutaj. Wszytskie 1.7 CDTI w AH itp sa sterowane ECM firmy DENSO i to juz powinno zasugerowac jedno ze jest to japonczyk czyli isuzu. To nie jest silnik fiatowski. Fait to 1.3 oraz 1.9 Pracownik ASO Opel i takie bzdury wypisuje, wstyd Panie wesoł. Silnik 1.7 montowany w Astrze H to owszem konstrukcja Isuzu, ALE system wtryskowy jest niemiecki - BOSCH EDC 16C9. Tylko Corsa C/Meriva posiada japoński układ wtryskowy Denso DEC30 i tym te silniki się od siebie różnią, oczywiście z przewagą dla Boscha.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/36099-astra-h-17-cdti-kt%C3%B3ry-silnik-to-fita-a-kt%C3%B3ry-to-isuzu/page/2/#findComment-23122 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość vic73 Opublikowano 15 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2010 200tys.km?to zle?nie jestem taki glupi zeby jezdzic autem z takim przebiegiem niech wytrzyma 150tys.potem wymiana na nowszy,a tak nawiasem mowiac ciekawe ile wytrzymuja silniki 1.7dth bo negatywnych postow na ich temat nie brak.Zreszta tak szczerze to wiekszosc nowych silnikow po 2006 nie wytrzymuje 200tys.i nie pisz mi o silnkach tdi czy "niezawodnych"japonczykach bo to przeraklamowane badziewie.Nowe modele powstaja srednio co 5lat i zaden producent nie bedzie sie wysilal.Ja mam swoja astre od nowosci silnik igla po 4latach 107tys.przebieg jak wytrzyma 150.tys bede pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/36099-astra-h-17-cdti-kt%C3%B3ry-silnik-to-fita-a-kt%C3%B3ry-to-isuzu/page/2/#findComment-23072 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pinio-78 Opublikowano 16 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2010 Bądźmy szczerzy, silnik 1,7 isuzu to jeden z najlepszych (o ile nie najlepszy) diesli w historii opla, pomijając jego przypadłości, to i tak ma on wytrzymałość liczoną chyba jeszcze w stekach tysięcy kilometrów a nie pewnie w kilkunastu diesiątkach tysięcy. Ale nie oszukujmy się nie ma skali porownawczej nowoczesnych konstrukcji diesla do tych z przed kilku lat (z powodów oczywistych trwałość i skomplikowanie konstrukcji) no i jeszcze jedno, jeszcze jakieś 10 lat temu konstruktorzy myśleli i pracowli na pojemnościach silnika liczonych "w litrach", a dzisiaj ... max jakieś pewnie 1,6 litra. Nowopczesny silnik to mniejsza pojemność i wieksza moc, a z kąd to się bierze: wyższe sprężanie, wyższe obroty, wyższe doładowanie itd, no a do tego normy emisji spalin i mamy nowoczesne diesle - drogie w zakupie, drogie w coraz częstszych naprawach no i w rzeczywistości wcale nie palą dużo mniej.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/36099-astra-h-17-cdti-kt%C3%B3ry-silnik-to-fita-a-kt%C3%B3ry-to-isuzu/page/2/#findComment-23012 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zbyszek670 Opublikowano 16 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2010 1.9dth to silniki opracowane wraz z fiatem a nie fiatowskie!!! vic73, i tu jesteś w błędzie pierwsze alfy romeo z silnikiem 1.9 JTD wychodziły już pod koniec lat 90-tych a ich pojemność to 1910 cm3. Raptem te same silniki są montowane od 2004r. w oplach (nie pisze tu o o osprzęcie bo każda firma stosuje swój)silnik 1.7dth to isuzu na bank,natomiast 1.3dth oraz 1.9dthTo są silniki z grupy CDTI są wyposażone w system CR a DTH- jest to oznaczenie typu silnika i jego mocy. Cytat: Silniki Opla w Astrze H nie występują. Wiem że występują tylko w astrach F i G ale napisałem pojemność silników dla odróżnienia ich od siebie.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/36099-astra-h-17-cdti-kt%C3%B3ry-silnik-to-fita-a-kt%C3%B3ry-to-isuzu/page/2/#findComment-23005 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość vic73 Opublikowano 16 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2010 zbyszek670, Witam.Faktycznie tutaj sie z Toba zgadzam jesli chodzi o silnik 1.9cdti ale silnik 1.3cdti to konstrukcja opla, bynajmnie tak pisza na oficjalnej stronie Opla zreszta jak pytalem w serwisie o np.egr-a czy turbine od fiata czy pasuja do astry to padla odp. ze nie, zarowno w oplu jak i we fiacie tak twierdza.Wielu mechanikow mowi kup Pan do fiata to jest to samo,mnie tak zalatwil jeden magic i bujalem sie potem ze sprzeglem do fiata 1.3jtd.Dodaje to opinia mechanikow serwisow opla i fiata nie moja :)wiec na zdrowy rozum jesli takie elementy osprzetu jak egr,turbina od fiata nie pasuja ,to gdzie logika ze to silnik fiata? pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/36099-astra-h-17-cdti-kt%C3%B3ry-silnik-to-fita-a-kt%C3%B3ry-to-isuzu/page/2/#findComment-22884 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zbyszek670 Opublikowano 16 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2010 ale silnik 1.3cdti to konstrukcja opla, bynajmnie tak pisza na oficjalnej stronie Opla zreszta jak pytalem w serwisie o np.egr-a czy turbine od fiata czy pasuja do astry to padla odp. ze nie, zarowno w oplu jak i we fiacie tak twierdza.Silnik 1.3 został opracowany wspólnie przez Fiata i GM Powertrain, jest to silnik o pojemności 1248 cm3. zreszta jak pytalem w serwisie o np.egr-a czy turbine od fiata czy pasuja do astry to padla odp. ze nie, zarowno w oplu jak i we fiacie tak twierdzaNie czytałeś uważnie mojego tekstu w nawiasie w poście powyżej Jeszcze raz go przytoczę "(nie pisze tu o o osprzęcie bo każda firma stosuje swój) "..Wielu mechanikow mowi kup Pan do fiata to jest to samo,mnie tak zalatwil jeden magic i bujalem sie potem ze sprzeglem do fiata 1.3jtd.Jak można kupić sprzęgło od fiata jak fiat a opel mają inne skrzynie (każda firma osprzęt silnika ma swój) i tak fiat ma skrzynie o kodzie- C510 a opel F-17 Tak samo dotyczy się silnika 1.9 JTD czy 1.9 CDTI są to silniki o pojemności 1910 cm3. jest to także wspólna konstrukcja Fiat i GM Powertrain a EGR nie pasuje od fiata do opla.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/36099-astra-h-17-cdti-kt%C3%B3ry-silnik-to-fita-a-kt%C3%B3ry-to-isuzu/page/2/#findComment-22875 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość vic73 Opublikowano 16 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2010 zbyszek670, no wlasnie,wspolnie opracowany a nie fiatowski,a wielu na tym forum uparcie twierdzi ze to jednostka fiatowska a tak nie jest!!!przy okazji wprowadzajac ludzi w blad bo ktos kupujac czesci np.w internecie szuka taniej i kupuje fiatowskie bo ssa tansze.Gdyby to byla jednostka fiata to bez problemu pasowalby egr czy turbina zakupione np.w sklepie fabrycznym fiata,bo skrzynia biegow to fakt inna sprawa.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/36099-astra-h-17-cdti-kt%C3%B3ry-silnik-to-fita-a-kt%C3%B3ry-to-isuzu/page/2/#findComment-22874 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zbyszek670 Opublikowano 16 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2010 no wlasnie,wspolnie opracowany a nie fiatowski,a wielu na tym forum uparcie twierdzi ze to jednostka fiatowska a tak nie jest!!!przy okazji wprowadzajac ludzi w bladDlatego mówi się że silnik fiatowski bo fiat był prekursorem silników wyposażonych we wtrysk CR, a tu temat odnośnie silnika 1.3 CDTI:http://www.motonews.pl/opel/news-757-opel-13-cdti-ecotec-engine-of-the-year-2005.html   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/36099-astra-h-17-cdti-kt%C3%B3ry-silnik-to-fita-a-kt%C3%B3ry-to-isuzu/page/2/#findComment-22872 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zbyszek670 Opublikowano 17 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2010 no wlasnie,wspolnie opracowany a nie fiatowski,a wielu na tym forum uparcie twierdzi ze to jednostka fiatowska a tak nie jest!!!Niestety ale ja też twierdzę ze to jest silnik fiatowski a tu masz napisane odnośnie dlaczego:cytat: JTD (uniJet Turbo Diesel) – handlowa nazwa palety silników diesla grupy Fiat wykorzystujących bezpośredni wtrysk common rail. W wyniku nieudanej fuzji z GM część rozwiązań opracowanych wspólnie jest stosowana w silnikach produkowanych przez obydwa koncerny. Dla drugiej generacji tych silników posiadających możliwość wtrysku paliwa w kilku dawkach Fiat stosuje dodatkowo nazwę MultiJet. W zależności od marki samochodu silniki posiadają różne oznaczenia, choć w znacznej części ich budowa jest zunifikowana. Nazwa JTD występuje w pojazdach grupy Fiat (Fiat, Lancia, Alfa Romeo, Iveco). Inne stosowane oznaczenia to: CDTi (Opel) TiD/TTiD (Saab) DDiS (Suzuki) D (Cadillac) Quadra-Jet (Tata) Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/36099-astra-h-17-cdti-kt%C3%B3ry-silnik-to-fita-a-kt%C3%B3ry-to-isuzu/page/2/#findComment-22629 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.