Skocz do zawartości

Astra H 1,7 CDTI .. który silnik to FIta a który to ISUZU


Rekomendowane odpowiedzi

Widzę kolego, że strasznie się zakochałeś w swoim silniku, nie chcąc Cię jednak martwić napiszę tylko, że przebieg 200 tys km dla tego silnika to początek końca.

 

Nawet ktoś z projektantów z Fiata palnął kiedyś dziennikarzom, że silnik został zaprojektowany na 200 tys km.

 

  • Odpowiedzi 32
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

moze pomoge tutaj. Wszytskie 1.7 CDTI w AH itp sa sterowane ECM firmy DENSO i to juz powinno zasugerowac jedno ze jest to japonczyk czyli isuzu. To nie jest silnik fiatowski. Fait to 1.3 oraz 1.9

Pracownik ASO Opel i takie bzdury wypisuje, wstyd Panie wesoł.

 

Silnik 1.7 montowany w Astrze H to owszem konstrukcja Isuzu, ALE system wtryskowy jest niemiecki - BOSCH EDC 16C9.

 

Tylko Corsa C/Meriva posiada japoński układ wtryskowy Denso DEC30 i tym te silniki się od siebie różnią, oczywiście z przewagą dla Boscha.

 

200tys.km?to zle?nie jestem taki glupi zeby jezdzic autem z takim przebiegiem niech wytrzyma 150tys.potem wymiana na nowszy,a tak nawiasem mowiac ciekawe ile wytrzymuja silniki 1.7dth bo negatywnych postow na ich temat nie brak.Zreszta tak szczerze to wiekszosc nowych silnikow po 2006 nie wytrzymuje 200tys.i nie pisz mi o silnkach tdi czy "niezawodnych"japonczykach bo to przeraklamowane badziewie.Nowe modele powstaja srednio co 5lat i zaden producent nie bedzie sie wysilal.Ja mam swoja astre od nowosci silnik igla po 4latach 107tys.przebieg jak wytrzyma 150.tys bede :?: pozdrawiam

 

Bądźmy szczerzy, silnik 1,7 isuzu to jeden z najlepszych (o ile nie najlepszy) diesli w historii opla, pomijając jego przypadłości, to i tak ma on wytrzymałość liczoną chyba jeszcze w stekach tysięcy kilometrów a nie pewnie w kilkunastu diesiątkach tysięcy.

Ale nie oszukujmy się nie ma skali porownawczej nowoczesnych konstrukcji diesla do tych z przed kilku lat (z powodów oczywistych trwałość i skomplikowanie konstrukcji) no i jeszcze jedno, jeszcze jakieś 10 lat temu konstruktorzy myśleli i pracowli na pojemnościach silnika liczonych "w litrach", a dzisiaj ... max jakieś pewnie 1,6 litra.

Nowopczesny silnik to mniejsza pojemność i wieksza moc, a z kąd to się bierze: wyższe sprężanie, wyższe obroty, wyższe doładowanie itd, no a do tego normy emisji spalin i mamy nowoczesne diesle - drogie w zakupie, drogie w coraz częstszych naprawach no i w rzeczywistości wcale nie palą dużo mniej.

 

Gość zbyszek670

1.9dth to silniki opracowane wraz z fiatem a nie fiatowskie!!!

vic73, i tu jesteś w błędzie pierwsze alfy romeo z silnikiem 1.9 JTD wychodziły już pod koniec lat 90-tych a ich pojemność to 1910 cm3. Raptem te same silniki są montowane od 2004r. w oplach (nie pisze tu o o osprzęcie bo każda firma stosuje swój)

silnik 1.7dth to isuzu na bank,natomiast 1.3dth oraz 1.9dth

To są silniki z grupy CDTI są wyposażone w system CR a DTH- jest to oznaczenie typu silnika i jego mocy.

 

Cytat:

Silniki Opla w Astrze H nie występują.

 

Wiem że występują tylko w astrach F i G ale napisałem pojemność silników dla odróżnienia ich od siebie.

 

zbyszek670, Witam.Faktycznie tutaj sie z Toba zgadzam jesli chodzi o silnik 1.9cdti ale silnik 1.3cdti to konstrukcja opla, bynajmnie tak pisza na oficjalnej stronie Opla :?: zreszta jak pytalem w serwisie o np.egr-a czy turbine od fiata czy pasuja do astry to padla odp. ze nie, zarowno w oplu jak i we fiacie tak twierdza.Wielu mechanikow mowi kup Pan do fiata to jest to samo,mnie tak zalatwil jeden magic i bujalem sie potem ze sprzeglem do fiata 1.3jtd.Dodaje to opinia mechanikow serwisow opla i fiata nie moja :)wiec na zdrowy rozum jesli takie elementy osprzetu jak egr,turbina od fiata nie pasuja ,to gdzie logika ze to silnik fiata? pozdrawiam

 

Gość zbyszek670

ale silnik 1.3cdti to konstrukcja opla, bynajmnie tak pisza na oficjalnej stronie Opla zreszta jak pytalem w serwisie o np.egr-a czy turbine od fiata czy pasuja do astry to padla odp. ze nie, zarowno w oplu jak i we fiacie tak twierdza.

Silnik 1.3 został opracowany wspólnie przez Fiata i GM Powertrain, jest to silnik o pojemności 1248 cm3.

zreszta jak pytalem w serwisie o np.egr-a czy turbine od fiata czy pasuja do astry to padla odp. ze nie, zarowno w oplu jak i we fiacie tak twierdza

Nie czytałeś uważnie mojego tekstu w nawiasie w poście powyżej Jeszcze raz go przytoczę "(nie pisze tu o o osprzęcie bo każda firma stosuje swój) ".

.Wielu mechanikow mowi kup Pan do fiata to jest to samo,mnie tak zalatwil jeden magic i bujalem sie potem ze sprzeglem do fiata 1.3jtd.

Jak można kupić sprzęgło od fiata jak fiat a opel mają inne skrzynie (każda firma osprzęt silnika ma swój) i tak fiat ma skrzynie o kodzie- C510 a opel F-17 :?:

Tak samo dotyczy się silnika 1.9 JTD czy 1.9 CDTI są to silniki o pojemności 1910 cm3. jest to także wspólna konstrukcja Fiat i GM Powertrain a EGR nie pasuje od fiata do opla.

 

zbyszek670, no wlasnie,wspolnie opracowany a nie fiatowski,a wielu na tym forum uparcie twierdzi ze to jednostka fiatowska a tak nie jest!!!przy okazji wprowadzajac ludzi w blad :?: bo ktos kupujac czesci np.w internecie szuka taniej i kupuje fiatowskie bo ssa tansze.Gdyby to byla jednostka fiata to bez problemu pasowalby egr czy turbina zakupione np.w sklepie fabrycznym fiata,bo skrzynia biegow to fakt inna sprawa.

 

Gość zbyszek670

no wlasnie,wspolnie opracowany a nie fiatowski,a wielu na tym forum uparcie twierdzi ze to jednostka fiatowska a tak nie jest!!!przy okazji wprowadzajac ludzi w blad

Dlatego mówi się że silnik fiatowski bo fiat był prekursorem silników wyposażonych we wtrysk CR, a tu temat odnośnie silnika 1.3 CDTI:

http://www.motonews.pl/opel/news-757-opel-13-cdti-ecotec-engine-of-the-year-2005.html

 

Gość zbyszek670

no wlasnie,wspolnie opracowany a nie fiatowski,a wielu na tym forum uparcie twierdzi ze to jednostka fiatowska a tak nie jest!!!

Niestety ale ja też twierdzę ze to jest silnik fiatowski :urodziny: a tu masz napisane odnośnie dlaczego:

cytat:

JTD (uniJet Turbo Diesel) – handlowa nazwa palety silników diesla grupy Fiat wykorzystujących bezpośredni wtrysk common rail. W wyniku nieudanej fuzji z GM część rozwiązań opracowanych wspólnie jest stosowana w silnikach produkowanych przez obydwa koncerny. Dla drugiej generacji tych silników posiadających możliwość wtrysku paliwa w kilku dawkach Fiat stosuje dodatkowo nazwę MultiJet.

W zależności od marki samochodu silniki posiadają różne oznaczenia, choć w znacznej części ich budowa jest zunifikowana. Nazwa JTD występuje w pojazdach grupy Fiat (Fiat, Lancia, Alfa Romeo, Iveco). Inne stosowane oznaczenia to:

CDTi (Opel)

TiD/TTiD (Saab)

DDiS (Suzuki)

D (Cadillac)

Quadra-Jet (Tata)

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności