Skocz do zawartości

C20xe kod 94 za wysokie napięcie


Rekomendowane odpowiedzi

witam posiadam lanosa z silnikiem z Cali C20xe wiązka dis 2.8

 

dziś podjechałem do garażu wymienić czujnik halla ( wałka rozrządu)ale dalej świeci kod94 za wysokie napięcie.

zmierzyłem miernikiem przy wtyczce do halla i jest tak :

brązowo szary ( + ) i masa 13.8 V

brązowo szary ( + ) i brązowo czarny ( sygnał ) 8.8 V

brązowo czarny ( sygnał ) i masa 4.9 V

jest ktoś w stanie zmierzyć u siebie ?? ? bo mnie trafi już z tą elektryką :?:

 

jak zmierzyłem miernikiem na zwarcie to jest tak :

kabelek sygnałowy ma przejście oki ale kabel + ( brązowo szary ) ma styk nie tylko na jednym ale chyba na 4rech w tych gniazdach przy tej dużej wtyczce co wchodzi do kompa ecu - czyli gdzieś w środku musi być przetarty dlatego jest za wysokie napięcie ?

bo już sam nie wiem co robić :beer:

 

może ktoś ma wiązkę z calibry 2.8 dis z tą mniejszą wtyczką do przepływki ( bo były 2 rodzaje - szeroka i wąska )

albo ktoś jest ze śląska i możemy umówić się na przekładkę czujnika albo kompa oczywiście dogadamy się o wszystko.pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/36241-c20xe-kod-94-za-wysokie-napi%C4%99cie/
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 31
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

kolorystyka kabli, którą opisałeś mi pasuje do czujnika wału, a nie Halla.

I wartości pomiarowe są ok.

Czujnik Halla jest na głowicy na wałku wydechowym.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/36241-c20xe-kod-94-za-wysokie-napi%C4%99cie/#findComment-23038
Udostępnij na innych stronach

witam - przewód z wtyczką wychodzi z listwy wtryskowej i idzie właśnie do czujnika halla wałka rozrządu tam mierzyłem napięcie- i te kolory takie są tam właśnie - chcesz mi powiedzieć że są pomylone wtyczki :?::beer: może napiszesz mi dokładnie które wtyczki gdzie idą bo już się pogubiłem :beer: do czego idzie ten przewód z zakończona wtyczką własnie z listwy wtrysków ? z góry bardzo dziękuję za pomoc bo wykończy mnie psychicznie ten lanos :beer:

 

czerwone kółko to wtyczka z przewodem gdzie jest podłączony halla czuj. rozrządu

 

http://img6.imageshack.us/i/wizkacalibra.jpg/

 

jeszcze jedno pytanie - jak to jest silnik który był na motroniku 2.5 potem był swap do lanosa na elektryce i kompie z lanosa A zmieniłem wiązkę i kompa od 2.8 dis - czy może dlatego jest błąd czujnika halla ?? bo chyba tam w 2.5 jest inny rozrząd i wałki tzw. stary typ ?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/36241-c20xe-kod-94-za-wysokie-napi%C4%99cie/#findComment-23036
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam, źle spojrzałem na schemat, crankshaft i camshaft zawsze mi sie myli :?:

Masz przerwę na którymś kabelku, sprawdzaj przejście

sygnał - pin 8 we wtyczce kompa

brązowo/szary ma być +12V po zapłonie

Trzeci masa na listwie wtrysków.

Jak masz diodę taka na 5V, to możesz ją wpiąć we wtyczke piny 2 i 3 i powinna migać w takt obrotów wałka.Tylko wtyczka ma być załozona na czujnik.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/36241-c20xe-kod-94-za-wysokie-napi%C4%99cie/#findComment-23031
Udostępnij na innych stronach

dziękuję za zainteresowanie tematem.

Zasadnicze pytanie :

jak to jest silnik który był na motroniku 2.5 potem był swap do lanosa na elektryce i kompie z lanosa A ja teraz zmieniłem wiązkę i kompa od 2.8 dis - czy może dlatego jest błąd czujnika halla ?? bo chyba tam w 2.5 jest inny rozrząd i wałki tzw. stary typ ?

 

jak zmierzyłem miernikiem na zwarcie to jest tak :

kabelek sygnałowy ma przejście oki czyli tylko w jednym gniazdku na wtyczce do ecu pokazuje styk 100%- to jest dobry na pewno .

 

kabel + ( brązowo szary ) ma styk nie tylko na jednym ale chyba na 4rech w tych gniazdach przy tej dużej wtyczce co wchodzi do kompa ecu -a powinien na ilu mieć gniazdkach styk ? tylko na jednym ? tak jak sygnałowy

czyli gdzieś w środku

musi być przetarty dlatego jest za wysokie napięcie ? jak mam go odnaleźć :?:

 

a może źle wpięliśmy zasilanie kompa w podaje za wysokie napięcie ?? narazie mam wpięty potrzymanie + od ecu pod przekaźnik pozycyjnych i żeby zapalić trzeba zaświecić pozycyjne i przekręcić kluczyk tak samo żeby zgasić auto razem z kluczykiem wyłączam pozycyjne -jak był wpięty pod aku +12V to po wył. stacyjki auto dalej chodziło, ale wepnę go pod stacyjkę w lanosie +12 po przekręceniu kluczyka . wiem pomieszane to trochę :beer:

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/36241-c20xe-kod-94-za-wysokie-napi%C4%99cie/#findComment-23024
Udostępnij na innych stronach

+ się łączy z innymi kablami, od wtrysków, krokowca, idzie z głównego przekaźnika.

A może masz czujnik wałka popsuty?

Dlatego napisałem o sprawdzaniu diodą.

Kombinuj z elektryka, bo silnik nie moze chodzić, jak wyłaczysz kluczyk, cos masz źle podpięte.

Czy nexia ma taka samą elektrykę budy, jak lanos?

Może to by ci pomogło

http://img115.imageshack.us/img115/4682/x4ipodlba1.jpg

http://img122.imageshack.us/img122/1860/x3ipodljd0.jpg

Ale jest jeszcze inna mozliwość.

Piszesz, że był motronic 2.5 wcześniej, czyli był aparat zapłonowy.

Czy on dalej jest?

Tu może byc to, bo 2.8 ma inny czujnik wałka.

Musisz kupić czujnik z obudową i tą blaszke, którą sie przykreca do wałka i założyc.

Myslę, że powinno się dać bez zmiany wałka, ale jeśli nie, to starczy sam wałek wydechowy wymienić.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/36241-c20xe-kod-94-za-wysokie-napi%C4%99cie/#findComment-23022
Udostępnij na innych stronach

"Piszesz, że był motronic 2.5 wcześniej, czyli był aparat zapłonowy.

Czy on dalej jest?

Tu może byc to, bo 2.8 ma inny czujnik wałka.

Musisz kupić czujnik z obudową i tą blaszke, którą sie przykreca do wałka i założyc.

Myslę, że powinno się dać bez zmiany wałka, ale jeśli nie, to starczy sam wałek wydechowy wymienić."

 

 

jak go kupiłem nie było już aparatu zapłonowego był sam dekielek -wiązka z lanosa i komp z lanosa .

 

potem kupiłem cała wiązkę z calibry na dis 2.8 z kompem i czujnikiem halla ( dekielek i czujnik halla ) taki koleś ma mi zmierzyć napięcie ile jest u niego, to może coś się wyjaśni

 

napisz mi tylko na ilu gniazdkach powinien być styk miedzy + od wtyczki brązowo szary a dużą wtyczką ecu tylko na jednym czy na więcej ?

 

ale zabiłeś mnie jaką blaszkę się przykręca do wałka rozrządu ?? trzeba ściągnąć pokrywę czy tylko dekielek z halla ? jak ta blaszka wygląda ?

 

acha a ten +12 po stacyjce podepnę -- czerwono biały (lanos ) z czarny pojedynczy(opel ) wtedy po gaszeniu kluczykiem auto zgasnie normalnie.

 

Najlepiej było by poprostu od kogoś przełożyć halla albo kompa z innej calibry może jest ktoś ze sląska kto by spotkał ze mną - moje gg 5053714

koleś mi wysłał czujnik halla ale inny chyba z vectry link

ja mam taki :0232103011

http://www.ignitioncarparts.co.uk/ProductImage.aspx?img=PCA0242.jpg

 

a on mi wysłał taki :0232103002

http://www.ecvv.com/product/2682909.html

napisałem mu jaki nr. ale jak się nie wysle fotki to tak jest :?:

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/36241-c20xe-kod-94-za-wysokie-napi%C4%99cie/#findComment-23019
Udostępnij na innych stronach

To zajrzyj najpierw, czy masz tą blaszkę, póxniej sie pomysli

Dołączona grafika

 

Uploaded with ImageShack.us

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/36241-c20xe-kod-94-za-wysokie-napi%C4%99cie/#findComment-23009
Udostępnij na innych stronach

na 100% niema tam był założony tylko dekielek i zaślepka otworu po czujniku ja kupiłem resztę ale nikt mi nie powiedział że na tym wałku powinna byc taka blaszka :?: - gdzie to kupić? i zaś pytanie czy w ten wałek jest przystosowany do tej blaszki ? jak to był silnik na 2.5 ale się wpie.... z tym lanosem :beer:

idę do garażu wykręcę ten dekielek zobacz e ten wałem - dzięki za odp. już jestem ci winny dużą wódkę :beer: jak wrócę dam znać . pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/36241-c20xe-kod-94-za-wysokie-napi%C4%99cie/#findComment-23004
Udostępnij na innych stronach

No to masz jasną sytuację.

Blaszka daje sygnał czujnikowi o położeniu wałka.

Jak jej nie ma, to komputer interpretuje usterke jako przerwę w kablu - za wysokie napiecie.

Kupić - szroty, fora na przykład ktk, szukać kogoś, kto ma silnik na części.

Nie jestem właśnie pewny, czy da sie przykrecić do tego wałka, otwór na pazur aparatu jest, ale czy otwór na śrube, nie pamiętam, pewnie da sie wywiercic.

Tylko musisz mieć wzór z innego silnika w którym miejscu wiercic.

Albo kupić sam wałek wydechowy z 2.8 przekrecić na niego kolo rozrzadu i wtedy problem z głowy.

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/36241-c20xe-kod-94-za-wysokie-napi%C4%99cie/#findComment-22988
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności