Gość zbyszek670 Opublikowano 13 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2011 nie wiem ile zrobiłkilometrów sądze że ma nalatane już dosyć bo autko chodzi od rana do nocy i nic się nie rąbie. tak jak napisał kolega wesoł wszystko zależy od stylu jazdy kierowcy bo jak ktoś będzie chciał to zajedzie każde auto. Dziwia mie szczerze wypowiedzi ludzi którzy słyszeli coś gdzieś i ciężko się wypowiadają na forum tak jak to kolega vic73 napisał. że sprzęgło pada po chpie po przejechaniu 25 tyś. To ja się zapytam jego skąd wziął takie stwierdzenieJak samochód lata w trasie to sprzęgło spokojnie wytrzyma długi przebieg najgorzej to znosi w typowo miejskiej jeździe, to samo odnosi się silników 1,9 150KM.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/36379-chiptuning-13-cdti/page/2/#findComment-14673 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość vic73 Opublikowano 14 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2011 wesol, masz racje ,ale z tym ze chiptuning nie powoduje szybszego zuzycia sprzegla bym sie nie zgodzil(dotyczy 1.3dth 90KM)nawet we fiatach po zmianie softu przez serwis i podniesienia mocy do 105KM(silnik 1.3multijet) wiec konstrukcja blizniacza z gory mowia ze sprzeglo wytrzyma okolo 30%czasu mniej.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/36379-chiptuning-13-cdti/page/2/#findComment-14282 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 14 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2011 wszystko zalezy od stylu jazdy. w tdi tez tak jest ze po chipsie pada sprzeglo po 2 miesiacach mniejwiecej. Wiadomo auto dlubniete i chcemy kozystac z tej mocy wiec sie cisnie. Sprzeglo nie jest nowe no i mamay efekty.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/36379-chiptuning-13-cdti/page/2/#findComment-14216 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość vic73 Opublikowano 15 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2011 wesol, ja wybilem sobie chiptuning z glowy,co prawda wymienialem 2mies.temu kompl.sprzeglo+dwumas,ale moja asterka to kombii i troszke ten silnik za cienki na tuningi zreszta wczesniej mialem astre 1.9dth(150KM)i musialem zdawac egzamin ponownie(2xpredkosc i wyprzedzanko na ciaglej)dlatego sprzedalem i kupilem mula,coz samo zycie.pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/36379-chiptuning-13-cdti/page/2/#findComment-13932 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość akami Opublikowano 30 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2011 Silnik 1.3 cdti - jego trwałość produkcyjnie określono na 150 000 km, dla porównania - 1.7 cdti na 300 000 km.(tak wyczytałem w teście porównawczym w któreś z gazetek) Dlatego ja swojego 1.3 cdti będę sprzedawał od przebiegu 120 000 km. Po co się wpędzać w ew. kłopoty? A tuning tego silnika? Trzeba mieć nierówno pod sufitem. Jak komuś brakuje mocy, dlaczego zdecydował się na ten silnik? Pomroczność jasna? Silnik jest oszczędny, pali średnio 5,3-5,9 l/100km zależnie od stylu jazdy. Jazda szaleńcza to już średnie spalanie 6,2 l/100km Szkoda pieniędzy na tuning tego silnika, lepiej odłożyć na nowe auto. Nie da się uzyskać wyższej mocy przy niższym spalaniu. Albo oszczędny silnik 1.3 cdti albo 1.9 cdti palący średnio 1-1,5 l/100km więcej. Jak kogoś stać na tuning takiego silnika, to powinno go również stać na zamianę auta. Pewnie, że fajnie by było, aby każde auto miało własną mapę, ale tak się nie da zrobić fabrycznie, dlatego tracimy te 10% mocy. Dodamy 10%, to z kolei skrócimy żywot silnika. Fabryka wybiera dłuższą żywotność.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/36379-chiptuning-13-cdti/page/2/#findComment-9166 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mariusz_760301 Opublikowano 31 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2011 Silnik jest oszczędny, pali średnio 5,3-5,9 l/100km zależnie od stylu jazdy. Jazda szaleńcza to już średnie spalanie 6,2 l/100km Jaki oszczędny? Mój 2,0 DTI (Y20DTH) przy "szaleńczej" jeździe w mieście spala 6,6 l/100km zimą. 12 km odcinki Na trasie to mam podobne spalanie co 1.3, a silnik przecież 2x większy i bardziej żywotny. Fakt - przed wymianą pompy było gorzej ze spalaniem samochód palił średnio 0,5 l więcej. Na tym przykładzie widać jak bardzo jest wysilona owa 1,3. Nie ma najmniejszego sensu jej jeszcze "podkręcać".   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/36379-chiptuning-13-cdti/page/2/#findComment-9147 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość vic73 Opublikowano 2 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2011 wozny83, masz silnik 1.9 to sobie mozesz tuningowac ale nie wprowadzaj ludzi w blad jesli chodzi o silnik 1.3!!!zanim cos napiszesz zastanow sie i zapraszam do lektury na temat silnika 1.3dth a negatywne opinie na temat tuningu tego silnika(miedzy innymi zuzycie sprzegla) uzyskalem w Jettronic wroclaw wiec firmie ktora zajmuje sie chiptuningiem a nie z gazety wyborczej.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/36379-chiptuning-13-cdti/page/2/#findComment-8209 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 3 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2011 Zawsze mozna zrobic delikatniejszy program ze zwiekszeniem nutona w gornym rejestrze ( choc chyba w tym silniku przyrosty wlasnie sa u gory). Jak kots nie bedzie strzelał ze sprzegla to posluzy tyle co w niezawirusowanym. Zawsze to ile wytrzyma sprzeglo zalezy w 90% od kierowcy a nie od tego czy auto dlubniete czy nie. Pomijam programy i chipsy z allegro za 50 zl.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/36379-chiptuning-13-cdti/page/2/#findComment-8200 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.