Skocz do zawartości

Chiptuning 1.3 CDTI


Gość ukson

Rekomendowane odpowiedzi

Gość zbyszek670

nie wiem ile zrobiłkilometrów sądze że ma nalatane już dosyć bo autko chodzi od rana do nocy i nic się nie rąbie. tak jak napisał kolega wesoł wszystko zależy od stylu jazdy kierowcy bo jak ktoś będzie chciał to zajedzie każde auto. Dziwia mie szczerze wypowiedzi ludzi którzy słyszeli coś gdzieś i ciężko się wypowiadają na forum tak jak to kolega vic73 napisał. że sprzęgło pada po chpie po przejechaniu 25 tyś. To ja się zapytam jego skąd wziął takie stwierdzenie

Jak samochód lata w trasie to sprzęgło spokojnie wytrzyma długi przebieg najgorzej to znosi w typowo miejskiej jeździe, to samo odnosi się silników 1,9 150KM.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wesol, masz racje ,ale z tym ze chiptuning nie powoduje szybszego zuzycia sprzegla bym sie nie zgodzil(dotyczy 1.3dth 90KM)nawet we fiatach po zmianie softu przez serwis i podniesienia mocy do 105KM(silnik 1.3multijet) wiec konstrukcja blizniacza z gory mowia ze sprzeglo wytrzyma okolo 30%czasu mniej.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystko zalezy od stylu jazdy. w tdi tez tak jest ze po chipsie pada sprzeglo po 2 miesiacach mniejwiecej. Wiadomo auto dlubniete i chcemy kozystac z tej mocy wiec sie cisnie. Sprzeglo nie jest nowe no i mamay efekty.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wesol, ja wybilem sobie chiptuning z glowy,co prawda wymienialem 2mies.temu kompl.sprzeglo+dwumas,ale moja asterka to kombii i troszke ten silnik za cienki na tuningi :) zreszta wczesniej mialem astre 1.9dth(150KM)i musialem zdawac egzamin ponownie(2xpredkosc i wyprzedzanko na ciaglej)dlatego sprzedalem i kupilem mula,coz samo zycie.pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Silnik 1.3 cdti - jego trwałość produkcyjnie określono na 150 000 km, dla porównania - 1.7 cdti na 300 000 km.(tak wyczytałem w teście porównawczym w któreś z gazetek)

Dlatego ja swojego 1.3 cdti będę sprzedawał od przebiegu 120 000 km. Po co się wpędzać w ew. kłopoty?

 

A tuning tego silnika? Trzeba mieć nierówno pod sufitem. Jak komuś brakuje mocy, dlaczego zdecydował się na ten silnik? Pomroczność jasna? Silnik jest oszczędny, pali średnio 5,3-5,9 l/100km zależnie od stylu jazdy. Jazda szaleńcza to już średnie spalanie 6,2 l/100km

 

Szkoda pieniędzy na tuning tego silnika, lepiej odłożyć na nowe auto. Nie da się uzyskać wyższej mocy przy niższym spalaniu. Albo oszczędny silnik 1.3 cdti albo 1.9 cdti palący średnio 1-1,5 l/100km więcej.

Jak kogoś stać na tuning takiego silnika, to powinno go również stać na zamianę auta.

Pewnie, że fajnie by było, aby każde auto miało własną mapę, ale tak się nie da zrobić fabrycznie, dlatego tracimy te 10% mocy. Dodamy 10%, to z kolei skrócimy żywot silnika. Fabryka wybiera dłuższą żywotność.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mariusz_760301

Silnik jest oszczędny, pali

średnio 5,3-5,9 l/100km zależnie od stylu jazdy. Jazda szaleńcza to już średnie spalanie 6,2 l/100km

 

Jaki oszczędny? :x Mój 2,0 DTI (Y20DTH) przy "szaleńczej" jeździe w mieście spala 6,6 l/100km zimą. 12 km odcinki :x Na trasie to mam podobne spalanie co 1.3, a silnik przecież 2x większy i bardziej żywotny. Fakt - przed wymianą pompy było gorzej ze spalaniem samochód palił średnio 0,5 l więcej.

 

Na tym przykładzie widać jak bardzo jest wysilona owa 1,3. Nie ma najmniejszego sensu jej jeszcze "podkręcać".

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wozny83, masz silnik 1.9 to sobie mozesz tuningowac ale nie wprowadzaj ludzi w blad jesli chodzi o silnik 1.3!!!zanim cos napiszesz zastanow sie i zapraszam do lektury na temat silnika 1.3dth a negatywne opinie na temat tuningu tego silnika(miedzy innymi zuzycie sprzegla) uzyskalem w Jettronic wroclaw wiec firmie ktora zajmuje sie chiptuningiem a nie z gazety wyborczej.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze mozna zrobic delikatniejszy program ze zwiekszeniem nutona w gornym rejestrze ( choc chyba w tym silniku przyrosty wlasnie sa u gory). Jak kots nie bedzie strzelał ze sprzegla to posluzy tyle co w niezawirusowanym. Zawsze to ile wytrzyma sprzeglo zalezy w 90% od kierowcy a nie od tego czy auto dlubniete czy nie. Pomijam programy i chipsy z allegro za 50 zl.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności