Skocz do zawartości

Wymiana chłodniczki oleju.


Gość marcino1983

Rekomendowane odpowiedzi

Gość marcino1983

wentylator nie chce sie włączyć. silnik chodzil ponad godzine non stop i nie przekroczyl 87 stopni.

a przebieg niby 205 000 ale czy byl krecony tego nie wiem...

chlopaki a czy ten uklad jakos sie odpowietrza czy jest samoodopwietrzajacy sie??

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety przy tej temperaturze nie możesz jeszcze stwierdzić czy jest ok.

Do momentu dopóki nie zagrzejesz motoru do temperatury wyższej tj. momentu gdy kilka razy włączy się wentylator niestety to czy jest dobrze nie jest pewne. Moja rada zagrzać na obrotach silnik tak jak radzi emczyk i patrzeć do zbiorniczka z płynem.

Co do odpowietrzenia to tak jak pisze emczyk, odpowietrzy sie sam a przy okazji może łyknąć jeszcze troche płynu. Teoria co do pojemności układu chłodzenia teorią, ale wchodzi tak niecałe 5 litrów do układu przed odpowietrzeniem i troszeczke po odpowietrzeniu, w sumie koło 5 litrów, reszta to pozostałość w silniku, nagrzewnicy i w części układu.

A tak na marginesie to napewno nasiłowałeś się z wymianą tej chłodniczki, jakby się do niej nie zabierać dostęp kiepski i plątanina przewodów (wielu przewodów), ale ważne że dałeś rady, gratuluję.

A co do Twojego pytania odnośnie orientacyjnych kosztów wymiany oringów przeczytaj moje przemyślenia.

 

http://forum.opel24.com/17-dti-wymiana-oringow-na-obsadach-wtryskiwaczy-w-glowicy-vt58235.htm

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
Gość marcino1983

Chłopaki, dzis stalem w korku dosc duzym i silnik rozgrzał sie do 92 stopni (normalnie od grudnia zawsze mial 88 stopni) no i zajrzalem do zbiorniczka a tam znów olej. Prawie 4 miesiace byl spokój, nawet przedwczoraj jeszcze płyn chłodniczy był czysty a dzis po tym rozgrzaniu znów olej w zbiorniczku wyrównawczym...

Cy to te pozostałości z układu mogły znów trafic do obiegu pod wpływem temperatury?

A moze te obsady wtryskiwaczy przepuszczaja olej gdy zrobi sie bardziej gorąco?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podstawowe pytanie, ubywa płynu?, dolewasz?, jeżeli tak a nie masz wycieku na nagrzewnicy, na oringu tym krócu w bloku tuż nad alternatorem, ani też w żadnym innym miejscu na układzie i silniku, to prawdopodobnie usczelniacze obsad.

Ale tak dla pewności to czyść zbiorniczek po każdym syfie po rozgrzaniu i obserwuj, może czyści się jeszcze układ ze starego syfu.

Najlepiej obrazujące jest to ile jest syfu w chłodnicy w momencie gdy spusczamy rozgrzany płyn z chłodnicy, najpierw zleci płyn a następnie mający jescze wys. temp. oleisty syf znajdyjący się w zakamarkach chlodnicy, będzie się ten syf "ślęczył" ze spustu do momentu poki jest rozgrzany jescze.

Daj znać co i jak.

Powodzenia.

Pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość marcino1983

Pino, od okolo 2 miesiecy ubywało mi płynu. co 2000 km musialem dolewac okolo 1 litr... mam nadzieje ze to nie te obsady bo koszt wymiany napewno nie mały...:(

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co piszesz to dosyć dużo Ci ubywa tego płynu.

Mam nadzieję że nie będziesz musiał robić tej głowicy.

Poza kosztami jest jeszcze temat taki że potencjalny mechanik patrząc na silnik drapie się po głowie od czego zacząć demontaż, nie licząc całego osprzętu po drodze który trzeba zedemontować. Poważnie to nie jest prosty silnik (ze względu na ten cały kiepsko umiejscowiony osprzęt i "kilometry kabli na nim".

Jeżeli byś robił poszukaj gościa który już rozbierał głowicę w takim silniku, nawet gdyby miało to kosztować troszeczke więcej, taki który robił to już zrobi to i szybciej i lepiej.

A jak już będziesz miał głowicę zdjętą, weź ją sam od mechanika (mimo że waży troche) i daj do zakładu robiącego głowice, ale na dzień dobry zapytaj czy wiedzą o co chodzi (czyli wtłoczone tulejki w których siedzą wtryski), oraz grubość głowicy.

Jeżeli gość popatrzy na Ciebie i się skrzywi i zastanowi nad odpowiedzią to podziękuj i idź do innego takiego który na Twoje pytanie powie Ci niema problemu znamy temat, zrobimy Panu, naprawde daj do kogoś kto zna temat.

Tak na marginesie ten silnik w porównaniu ze starymi silnikami diesla jest już bardziej kłopotliwy w demontażu, ale porównując go z nowszymi dieslami od niego wypada w porównaniu tak jak te starsze w porównaniu z nim.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
Gość adams4lta

Czy naprawiałeś obsady wtryskiwaczy czy ta wymiana chłodniczki załatwiła sprawę ale syf jeszcze się pojawiał przez jakiś czas?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności