Skocz do zawartości

Czy używał ktoś z Was tego oleju do 1.9 CDTI z DPF???


Rekomendowane odpowiedzi

Gość jacko323

jacko323, jesli nie masz zamiaru robic na nim przebiegow rzedu np.30000km rocznie to mozesz go zalac,generalnie to wszyskie oleje na naszym rynku to te same niby oleje.Pamietac nalezy o tym zeby nie robic na nich po 30tys.km nawet jesli to sa tzw.oleje longlife.Jesli zalezy Ci naprawde na super oleju zapytaj tam gdzie robia tuningi,ponoc jest importer ktory sprowadza juz takie oleje z USA,ale koszt za 1litr ponoc ponad 120-150zl,ale to sa oleje a nie plyny smarujace :beer: pozdrawiam

Witam Cię ja robie rocznie około 18-tyś chyba mogę na nim tyle zrobić podobno jest w miare dobry pozdro :beer:

 

  • Odpowiedzi 57
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

jacko323,.Jesli zalezy Ci naprawde na super oleju zapytaj tam gdzie robia tuningi,ponoc jest importer ktory sprowadza juz takie oleje z USA,ale koszt za 1litr ponoc ponad 120-150zl,ale to sa oleje a nie plyny smarujace :beer: pozdrawiam

:beer:

najbardziej wykrecone silniki ma Subaru , z tego co wiem smigaja na Millers, Motul 300V , Red line , eventualnie Amsoil ... zaden nie jest w tej cenie :?:

 

  • 1 miesiąc temu...

mi zaprzyjaźniony mechanik zalał mobila 1 5w-30 eps bo to podobno najlepszy do dpf-u, ale teraz tak czytam i zaczynam mieć wątpliwości. jak to jest z tym olejem??

 

Powiem Ci tak kolego - niedawno dość mocno rozeznałem się w temacie olejów i muszę przyznać, że marka oleju ma drugo- jeśli nie trzeciorzędne znaczenie.

 

Kiedy kupiłem Asterkę była zalana Motulem 5W30, czyli nie najgorszym olejem jeśli chodzi o markę. Długo zastanaiwałem się, jakim olejem zalać teraz silnik. Wybór padł na oryginalny GM Dexos 2 5W30. A dlaczego? Pomyślałem sobie tak:

 

- po jaką cholerę mam lać olej który kosztuje 2 razy więcej a ma takie same parametry?????

- skoro ten olej wlewany jest na pierwszy montaż to nie moze być zły (producent nie moze sobie pozwolić na opłacanie napraw gwarancyjnych w wypadku usterek spowodowanych słabymi właściwościami oleju - TO NIE EKONOMICZNE DLA PRODUCENTA!!!)

- wolę kupić tańszy olej o takich samych parametrach, ale przez to móc pozwolić sobie na wymianę co 15.000 a nie co 30.000 km (jestem pewien, ze wyjdzie to silnikowi na dobre)

 

Tak więc zalałem Asię wspomnianym olejem. Subiektywne odczucia? Silik jest cichszy i ma "milszą" kulturę pracy.

 

Zaraz pewnie zjedzą mnie zwolennicy Castrolów, LM i innych Mobilów, ale to jest MOJA OPINIA. Nie wszyscy muszą się z nią zgadzać.

 

tanatos zgadzam sie z toba w 99% ;) ale zaraz pojawia sie inni ktorzy twierdza calkiem co innego ;)

 

tanatos zgadzam sie z toba w 99% ale zaraz pojawia sie inni ktorzy twierdza calkiem co innego

 

Zapewne tak będzie :)

 

Musicie mieć po prostu świadomość, że nie zawsze warto dopłacać za markę. W przypadku oleju liczą się parametry, a - jak to mawiali starożytni Ślązacy - jeśli nie widać różnicy to po co przepłacać?

 

oleje oplowskie naleza do bardzo dobrych olejów. Sam zalewam do swoich vagów.

 

  • 4 lata później...
Gość Wandaltm

Witam kolegów i koleżanki ( jeśli gdzieś tu krążą ;) )

 

Jestem nowy na forum i co ważne, jestem nowym posiadaczem Opla - pierwszy w życiu i rodzinie.

Temat był kopany wiele razy, ale nie spotkałem odpowiedzi do tego silnika bez DPF a z intercoolerem i taką turbiną, stąd pytanie.

 

Konkrety:

Opel Vectra C, 1.9 CDTI 150 KM, 2007r., 130 k km realne raczej bo serwisowany w ASO Opel Polska, do 100k jeździł na 0w40 później ( dwie ostatnie wymiany już poza ASO na Castrol 5w30 ( chyba EDGE nie pamiętam ), wymiany max co 15 tyś KM.

 

Wersja bez DPF !!! ( na tabliczce na słupku B pasażera, mam oznaczenie w kwadracie 1.20 [ jeśli ktoś ma DPF będzie miał oznaczenie 0.50 ale proszę o potwierdzenie ] )

 

O co komon ?

 

O olej drodzy Państwo, bo trzeba już wymieniać.

Znam się nieco na mechanice, sam oleje do tej pory wymieniałem + drobne naprawy, ale w silnikach typu 1.9 D, TDI itp. które były proste, choć mechanikiem nie jestem.

Szczęka mi opadła jak forum teraz zacząłem czytać, wcześniej lałem Mobil 1 10w40 diesel na 10tyś km i ogień! Teraz proszę Was o pomoc co zalać do mojej Vectry !? Wymianę robię co 10 max 15 tyś KM, rocznie robię ok 20 tyś KM, 80% trasa

 

Nieco kusi mnie :

1 - promocja na olej+filtr+wymiana w ASO Opel ( na II 2016 cena 199 zł brutto ) na DEXOS 2, 5w30 - nie znam tego oleju, czytałem o głośnej pracy silnika na nim ale czy aż tak dokuczającej ?, czy następuje większe zużycie ropy oraz samego oleju ?

2 - samodzielna wymiana ale na jaki olej ? jaka specyfikacja ?

 

Dla mnie ważne aby olej się szybko rozprowadzał i łatwo dawał odpalać na zimnym silniku, "lekka" i cicha praca silnika będzie wskazana : SMILE :

Vectry baaaaardzo długo się rozgrzewają i trzeba uważać, a myślę iż latem nie przekroczę 85st C na silniku.

 

Czekam na sugestię bardziej doświadczonych użytkowników vectr i opli.


 

P.S.

silnik oznaczenie Z19DTH

Edytowane przez Wandaltm

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności