Skocz do zawartości

Turbina Z19DTH (150km)


Gość PatryK_ce

Rekomendowane odpowiedzi

Gość PatryK_ce

Witam wszystkich forumowiczow :help:

 

Jest to moj pierwszy post i odrazu z dreczacym mnie pytaniem, otoz...

Miesiac temu padla mi turbina, niestac mnie bylo na nowa wiec zdecydowalem sie na uzywana.. warsztat wymienil i niby wszystko cacy tylko mam pare dolegliwosci po tym...

 

Po 1.

Przy wyzszych obrotach ponad 3 tys na 5 biegu wylacza mi turbo (tryb awaryjny) tak samo na 6 biegu ale przy wiekszej predkosci okolo 160kmh, ale na nizszych mozna krecic do oporu.. ( 1, 2 , 3)

 

Po 2.

Mam niby nieszczelny intercooler, uszkodzona lambde oraz termostat. Czy to moze powodowac przejscie w tryb serwisowy?? http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/question.gif

 

Po 3.

na zimnym silniku(wiem ze nie powinno sie ale w celu sprawdzenia) obroty nie przekraczaly ok 3.8 tys obrotow..but w podlodze i nic. oczywiscie na luzie. w miejscu.

 

Po 4.

Najbardziej interesuje mnie to czy turbo Z19DT moze pasowac do Z19DTH bo odnosze wrazenie ze auto stracilo sporo na mocy.. I na kwitku z warsztatu napisane jest wlasnie ze wymieniono turbine Z19 DT.. bylem wyjasniac to panowie powiedzielie ze nie ma opcji zeby turbina ze 120 podeszla pod 150... i ze poprostu strzelili literowke..

 

To by bylo na tyle... jesli macie jakies pomysly co to moze byc prosze o odpowiedz.. :help:

 

Pozdrawiam

Patryk :help:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wyglad ana to ze przeladowuje ale bez pelniej diagnostyki to sobie mozemy prowadzic dyskusje akademicka. po to sa sprzety by to sprawdzic. Skoro wywala blad na wysokich biegach to wyglad ana klasyczny notlauf a dlaczego na wysokich biegach? poniewac na wyzszych wzrost obr jest opozniony a na niskich wchodzi na tyle szybko ze uklad nie zdarzy wychwycic notlaufa.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość PatryK_ce

jedyne bledy jakie wychwycilo to ze uszkodzona labda i do konca nie pamietam ale koncowka brzmiala w stylu "... ujemne cisnienie doladowania"

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

za malo danych. Lepiej nie rzucac pochopnych slow bo po to wazny jest nr bledu, symptom jak i co dokladnie oznacza blad - objasnienie na techu. Ten sam blad moze miec kilka znaczeń i nawet w tisie mamy opisane pod tym samym nr bledu kilka usterek( bardzo podobnych ale sa roznice). Mysle ze sama turbina nie ma tu nic do tego i sa poprostu jakies problemy z jej wysterowaniem a powodow moze byc kilka.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość PatryK_ce

a jest mozliwosc zamontowania slabszej turbiny? podejdzie ta z Z19DT do Z19DTH ?

 

moglby ktos odpowiedziec?

 

scaliłem posty,reg.&5.4./zbyszek670

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość PatryK_ce

wesol ja nie chce nic przerabiac. zobacz w pierwszym poscie napisalem

 

 

Po 4.

Najbardziej interesuje mnie to czy turbo Z19DT moze pasowac do Z19DTH bo odnosze wrazenie ze auto stracilo sporo na mocy.. I na kwitku z warsztatu napisane jest wlasnie ze wymieniono turbine Z19 DT.. bylem wyjasniac to panowie powiedzielie ze nie ma opcji zeby turbina ze 120 podeszla pod 150... i ze poprostu strzelili literowke..

 

 

i dlatego interesuje mnie to czy mogli wlozyc slabsza... bo slabiutki sie cos wydaje teraz

 

z19dt to 120 km

 

ja mam z19dth 150 km.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość zbyszek670

Po 4.

Najbardziej interesuje mnie to czy turbo Z19DT moze pasowac do Z19DTH bo odnosze wrazenie ze auto stracilo sporo na mocy.. I na kwitku z warsztatu napisane jest wlasnie ze wymieniono turbine Z19 DT.. bylem wyjasniac to panowie powiedzielie ze nie ma opcji zeby turbina ze 120 podeszla pod 150... i ze poprostu strzelili literowke..

PatryK_ce, są jeszcze silniki o ograniczonej mocy o kodzie DTJ a to są właśnie silniki 150 konne tylko maja ograniczoną moc do 120 koni? Może tym tropem pójdziesz.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość PatryK_ce

no bedzie trzeba kombinowac. mam zamiar teraz rozrzad robic intercooler lambde termostat.. zobaczymy przy okazji intercoolera spisze sobie numery turbiny z tego co wiem do silnika z19dth sa tylko 4 rozne numery turbin. zobaczymy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tym ze jaka tam siedzi turbina to nie ma znaczenia nie z niej wynika moc. Mylisz pojecia. Musi byc paliwo by byla moc a turbo daje tylko poweitrza by mozna bylo spalic to paliwo. Czujnik cisnienia doladowania daje info do ecma i ten dyktuje turbinie czy ma juz ograniczac doładowanie czy jeszcze nie. Sama z siebie turbina nie bedzi emniej pompowac chyba ze wstawil bys jakaś pic..e to by nie dawala rady ale to musialby byc suszarka chyba od 1.7 DTL

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności