Skocz do zawartości

Problem z sondą lambda - za wysokie obroty silnika


Rekomendowane odpowiedzi

Gość martin_frost

Witam. Otóż wymieniłem sondę lambda, po odpaleniu obroty wskakują na 2000 potem na 2500. Na starej sondzie obroty są w porządku, tylko silnik równomiernie przerywa - na diagnostyce wykazało, że są bardzo duże skoki na sondzie (nie znam się na tym). Silniczek krokowy wymieniony. Nie jest to wina nowej sondy, bo próbowałem już dwóch nowych ze sklepu i to samo. Jedno co wiem, to nie pracuje zawór egr, na diagnostyce przy odpalonym silniku wartość była cały czas zero. Ogólnie na starej sondzie nie mam problemów z mocą itp., tylko to przerywanie na jałowym.

Czy po wymianie jest potrzebny reset komputera? A może stara sonda maskowała inny problem? Dodam, że na komputerze nie było żadnych błędów (robiłem diagnostykę w dwóch różnych warsztatach).

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/37195-problem-z-sond%C4%85-lambda-za-wysokie-obroty-silnika/
Udostępnij na innych stronach

Gość martin_frost

Sonda firmy Begar, z wtyczką. Ta druga ze sklepu to nie wiem jaka była, obroty były identyczne na niej, tzn 2000 - 2500. Na razie jeżdżę na tej starej oryginalnej, ale w sumie jak ją odłączę to obroty się nie zmieniają. Dopiero jak założę nową sondę skaczą do 2000. Silnik minimalnie przerywa, na zegarach widać minimalne przygasanie, wskazówka od obrotomierza minimalnie się porusza.

Czy EGR ma jakikolwiek wpływ na obroty, bo z tego co wiem, odpowiada on za recyrkulację spalin?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/37195-problem-z-sond%C4%85-lambda-za-wysokie-obroty-silnika/#findComment-14701
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość grzenioPL

Cześć wszystkim

Wybaczcie że podpinam się pod temacik ale mam tylko małe pytanie odnoście wartości dla sondy lambda.

Otóż sprawdziłem ją dzisiaj miernikiem po rozgrzaniu na wolnych pokazywała stałe 0,40-0,47V. po dodaniu gazu i odpuszczeniu wartość ta wzrosła do ok 0,55V po kolejnej już do 0,67V i tak zatrzymała się niezmiennie na wolnych jak i na wysokich obrotach. Po odpuszczeniu w trakcie schodzenia z obrotów wskazanie spadało do -0,12V, i wracał do 0,67V a silnik niemalże gasł w tym momencie. Czy to znaczy że sonda jest do wymiany ? Nadmienię, że często silnik trzyma wysokie jałowe obroty jak też i stracił moc (Vmax teraz to 110km/h na 4 biegu i baaaardzo długiej prostej)

Może macie inne podejrzenia ?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/37195-problem-z-sond%C4%85-lambda-za-wysokie-obroty-silnika/#findComment-370178
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności