Skocz do zawartości

pompa paliwa cały czas pracuje i świeci Check + wypadanie zapłonu 4 cylinder


Gość Vidon

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

 

Mam problem z Corsą C 2002r. 14 16v wydaje mi się że jest to silnik o oznaczeniu 1.4 16v x14xe

 

Problem polega na tym, że po przekręceniu stacyjki bez odpalania samochodu, cały czas słychać pompę paliwa 

 

na odpalonym silniku świeci Check, początkowe kilometry 1,2 może 5 kilometrów (różnie) check świeci stale, po przejechaniu jakiegoś odcinka, check zaczyna migać jednostajnie, ale tylko przy dodawaniu gazu, po puszczeniu gazu check przestaje migać i świeci stale, silnik zaraz po odpaleniu na zimnym, pracując na ssaniu chodzi równo i jeździ żwawo,  po zagrzaniu tak jakby na 3 cylindry i ciężko się zbiera z niskich obrotów

 

 

 

 

 

 

 

 

pod mini komputerem pokazało wypadanie zapłonu na 4 cylindrze

 

zostały zamienione świece miejscami, nadal wypadanie zapłonu na 4 cylindrze

 

została zakupiona nowa cewka listwowa zapłonowa NGK + 4 nowe świece NGK, problem nadal jest

 

kolejne podłączenie pod komputer dokładniejszy wykazało problem z pompą paliwa

 

pompa paliwa została wymieniona, problem nadal jest

 

dodam że po wykasowaniu przez komputer checka, Corsa przez kilkanaście/kilkadziesiąt (15-50) kilometrów pracuje/jeździ prawidłowo, po czym chceck znów się zapala i wywala zapłon na 4 cylindrze

 

Czy ktoś już sie spotkał z takim problemem ? Gdzie powinienem szukać dalej przyczyny ?

 

 

jutro postaram się podmienić przekaźnik pompy paliwa z innej Corsy

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, Vidon napisał:

Czy ktoś już sie spotkał z takim problemem

 

 

No oczywiście że tak.

Jesteś świeży na forum więc z mojej strony mały instruktaż.

Na początek przeczytać regulamin pkt 4.1   https://forum.opel24.com/forum/5349-regulamin-forum/

Potem poszukać takiego tematu.

To jest już chyba setny taki temat.

Następne będą leciały w kosz.

Z mojej strony co masz do sprawdzenia w załaczniku

 

2018-05-27_083231.png

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, adam1954 napisał:

 

 

No oczywiście że tak.

Jesteś świeży na forum więc z mojej strony mały instruktaż.

Na początek przeczytać regulamin pkt 4.1   https://forum.opel24.com/forum/5349-regulamin-forum/

Potem poszukać takiego tematu.

To jest już chyba setny taki temat.

Następne będą leciały w kosz.

Z mojej strony co masz do sprawdzenia w załaczniku

 

2018-05-27_083231.png

 

 

 

Super dziękuje za odzew

 

szukałem podobnego tematu z ciągle działająca pompą i nic mi nie pokazało na tym forum.

 

tabelka mi niewiele pomoże, bo widzę ze jest ogólnikowa

 

przede wszystkim muszę dojść dlaczego pompa pracuje cały czas, gdyż najbardziej prawdopodobne jest to, że jest głównym i jedynym problemem całości. 

 

A czujnik temperatury płynu chłodzącego, raczej będzie miał mało wspólnego z problemem ciągle działającej pompy paliwa. 

 

na innych forach motoryzacyjnych, wyczytałem że może to być wina:

 

regulator ciśnienia , czujnik ciśnienia, zaworek ciśnieniowy

 

przekaźnik pompy paliwa

 

zwarcie

 

moduł zapłonu, ecu, komputer

 

ktoś coś jeszcze doda od siebie w tym temacie ? będę bardzo wdzięczny.

 

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież to masz też w tabeli.

Masz zaznaczone układ paliwowy a to dla kogoś kto coś poczytał z motoryzacji to właśnie pompa,ciśnienie , filtr par paliwa(odpowietrzenie zbiornika) węże .

Ogólnie zasada jest taka że nie ma podziału na szczegółowe typy usterki ale na ogólny błąd np. typ wypadania zapłonu.

I znajdując taki temat w danym modelu auta powinno się go przeczytać i pisać ze swoim problemem w nim jako ciągłość problemu.

Tworzenie nowych tematów zaczyna zaśmiecać forum.

5 minut temu, Vidon napisał:

ktoś coś jeszcze doda od siebie w tym temacie ? będę bardzo wdzięczny.

 

 

Poczekajmy ale co tutaj jeszcze można dodać?

Po prostu wymień przekaźnik i zobaczysz czy nie jest sklejony.

A nawet nie musisz go wymieniać bo wystarczy zdjąć z niego osłonę i zobaczyć na styki.

Jeżeli nie są sklejone to może być że jest za słabe ciśnienie (pomiar prawdę powie) i pompa cały czas podaje.

Powinno być tak że podczas autodiagnostyki( czas na zgaszenie kontrolek po przekreceniu kluczyka ) przez kilka sekund pompa ma dobić ciśnienie i się wyłączyć.

Podczas odpalania czujnik wału inicjuje impuls do pracy pompy i zaczyna pracować.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przekaźnik jest w ładnym stanie nic nie jest sklejone.

 

trzeba sprawdzić ciśnienie w listwie wtryskowej ?

 

u mnie po przekręceniu kluczyka, pompa pracuje właśnie cały czas, a nie te kilka sekund jakie powinna. 

 

czy filtr paliwa może mieć wpływ na tą ciągle działającą pompę ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filtr gdy zapchany może wpływać na wydajność i po części może tak wpływać.

Na listwie masz odpowietrznik jak w kole.

Odkręcasz go i tam wpinasz manometr.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności