Skocz do zawartości

Problem z sondą lambda - za wysokie obroty silnika


Gość martin_frost

Rekomendowane odpowiedzi

Gość martin_frost

Witam. Otóż wymieniłem sondę lambda, po odpaleniu obroty wskakują na 2000 potem na 2500. Na starej sondzie obroty są w porządku, tylko silnik równomiernie przerywa - na diagnostyce wykazało, że są bardzo duże skoki na sondzie (nie znam się na tym). Silniczek krokowy wymieniony. Nie jest to wina nowej sondy, bo próbowałem już dwóch nowych ze sklepu i to samo. Jedno co wiem, to nie pracuje zawór egr, na diagnostyce przy odpalonym silniku wartość była cały czas zero. Ogólnie na starej sondzie nie mam problemów z mocą itp., tylko to przerywanie na jałowym.

Czy po wymianie jest potrzebny reset komputera? A może stara sonda maskowała inny problem? Dodam, że na komputerze nie było żadnych błędów (robiłem diagnostykę w dwóch różnych warsztatach).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość martin_frost

Sonda firmy Begar, z wtyczką. Ta druga ze sklepu to nie wiem jaka była, obroty były identyczne na niej, tzn 2000 - 2500. Na razie jeżdżę na tej starej oryginalnej, ale w sumie jak ją odłączę to obroty się nie zmieniają. Dopiero jak założę nową sondę skaczą do 2000. Silnik minimalnie przerywa, na zegarach widać minimalne przygasanie, wskazówka od obrotomierza minimalnie się porusza.

Czy EGR ma jakikolwiek wpływ na obroty, bo z tego co wiem, odpowiada on za recyrkulację spalin?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość grzenioPL

Cześć wszystkim

Wybaczcie że podpinam się pod temacik ale mam tylko małe pytanie odnoście wartości dla sondy lambda.